Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eventjes moeilijk doen

12-1-2011 20:04:07
Hallo,

Al een hele tijd zit ik hier op het forum om mijn lief en leed te delen.
Nu is alles al vastgelegd van gemeente e.d. en nu hebben wij toch wel een fantastisch huis gevonden in het dorp waar ik altijd al gewoond heb en waar we ook wilden wonen. We zouden er misschien volgende maand al in kunnen trekken wat fantastisch is natuurlijk. (door schoonouderproblemen wil ik hier zeker niet meer blijven, ik wil mijn schoonma echt niet meer tegenkomen in de winkel).
Maar nu wonen wij momenteel een uur rijden daarvandaan (in Kuurne) en is de gemeente hier geregeld. Als wij verhuizen, zouden wij dus niet meer hier mogen trouwen maar in de gemeente waar we gaan wonen.

Heeft er iemand ervaring met deze situatie? Hoe lang op voorhand moet je de gemeente vastleggen en kost het annuleren in Kuurne geld?
Gelukkig is er voor de rest nog niet teveel geregeld hier ter plaatse. Een kapster enzo moet ik nog zoeken dus das even mooi meegenomen. Enkel moeten de contracten en leveringsadressen aangepast worden. Achja, een mens moet iets overhebben om in zijn/ haar droomstreek te kunnen wonen he :)

Dan heb ik nog een vraagje voor mensen uit het Waasland. Nu zouden wij dus meer tijd hebben waarschijnlijk (we moeten geen anderhalf uur meer rijden tussen beide locaties) en ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken om een extra fotoreportage te houden. Nu dacht ik aan Doel omdat ik het fantastisch mooi vindt met die graffitimuren en oude huizen. Zijn die huizen open of moet je dan echt binnenkruipen? In een trouwjurk een huis `binnendringen` is niet zo handig. Maar ik had al heel mooie foto`s daar gezien en dat is ook in sommige huizen binnen, vandaar.

In ieder geval tot de volgende!

Groetjes,
Kendra

Kendra
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 945

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik27-2-2011 14:25:35

Ondertussen heb je hier waarschijnlijk al een antwoord op, maar je moet de gemeente op de hoogte brengen van je trouw ten vroegste 6 maand voor het huwelijk en ten laaste twee ween voor de trouw.

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik27-2-2011 19:17:46

Inderdaad, bedankt Heidi.

Kuurne is geannuleerd en Sint-Gillis-Waas is aangevraagd :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...