Terug naar overzicht
Misschien kan je de misboekjes en de muziek en de bedankjes al de avond op voorhand in de kerk klaar leggen? Wij gaan dit vragen in ieder geval...
Hoi Sofie, wij gaan ook proberen op vrijdagavond zoveel mogelijk in de kerk al klaar te maken. Misboekjes leggen we op de stoelen en verder zal ik enkele taakjes toevertrouwen aan een vriendin die dan heel even ceremoniemeester speelt ;-) De ringen geef ik aan de mama van één van de bruidskindjes, maar pas als we toekomen ad kerk. Eerder die dag nemen wij de verantwoordelijkheid om ze mee te nemen. Wat de muziek betreft, dat wordt allemaal op voorhand vastgelegd met de pastoor. Maar er is altijd wel iemand die op het knopje kan duwen voor het intredelied, de rest is live gespeeld en gezongen Gewoon ff goed over nadenken en ik raad aan iemand aan te duiden als zogenaamd ceremoniemeester voor 1 uur (na navraag bij die persoon natuurlijk ;-)) Komt wel goed! Xje
Ik zou het ook vragen aan 1 goede vriendin. Geef haar al den uitleg en dan kan zij het in het oog houden.
hey, mijn zus is ceremoniemeester, en zal voor een aantal dingen zorgen, ik denk dat wij alles in de koffer van haar auto zullen zetten 's morgens, ik zal de avond voordien alles klaarzetten in 1 klickbox, zodat alles mooi samen zit, de ringen geef ik aan mijn mama, zodat zij ze aan ons zoontje kan geven op het moment dat die naar ons moeten komen. de boekjes wou ik in eerste instantie ook al op de stoelen leggen, maar er trouwt iemand voor ons in die kerk, dus dat zal niet gaan. misschien dat ik mijn broer vraag om even vroeger te gaan om dit te regelen, en anders vraag ik een vriendin of mijn klein broerkes om deze uit te delen aan de ingang van de kerk
En wat is de populairste trouwdag ghihi ;-) ??
De populairste trouwdag zeg je ? Hmmmm
Je kan het inderdaad aan een goeie vriend of vriendin vragen om alles mee in het oog te houden. Ervoor zorgen dat je alles mee hebt, dat je op tijd vertrekt,... Ik vind dat toch wel handig dat ik op de dag zelf daar allemaal niet aan moet denken dan! groetjes
Mijn collega deelde de misboekjes uit. Ik had haar de doos enkele dagen voordien bezorgt. Reken maar dat ze die niet zullen vergeten! Zij weten ook wel dat dit belangrijk is én zullen hun taak wel van harte vervullen, hoor! Geen schrik! De bedankjes had ik de dag ervoor bij mijn andere collega die naast de kerk woont gezet. Zij bracht die dan mee naar de viering en zette die in de kerk aan het voorportaal. De cd had ik de dag voor ons huwelijk aan de pastorij bezorgt, net als de huwelijkskaars,... De koster zorgde hiervoor. De ringen werden door onze getuigen aangebracht. 's Morgens gaf ik hen die en zij bewaarden die in hun binnenzak van hun kostuum. Geen paniek!!!
Olraaaaaaaajjjtt, relaxed again :)
Hallo, Wij wouden eerst ook geen ceremoniemeester, maar toen kwamen ook diezelfde vragen die jij nu hebt. Zo'n proffesionele man vonden we maar niets... dus hebben wij een zeer goede kameraad gevraagd of hij deze taak op zich wou nemen. We hebben een paar keer afgesproken om alles te bespreken hoe en wat en dat is allemaal prima verlopen! Groetjes Annelies
Amai, er wordt wat afgetrouwd die dag... ;-)