Nu Online
Momenteel zijn er 231 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Praktische dingen dag zelf

12-1-2011 21:04:44
Vraagje, puur praktisch...
Wij hebben geen ceremoniemeester en ik zag hier de berichtjes ...amai nu begin ik schrik te krijgen.
Hoe zorgen jullie dat de misboekjes bij de persoon geraken die ze in de kerk moet uitdelen, net hetzelfde met de bedankjes voor einde viering, de muziek, de ringen die door de kindjes naar voor gebracht zullen worden, ... . Ik dacht om dat allemaal aan die personen op voorhand af te leveren, maar stel je nu voor dat zij die spullen thuis vergeten??? En er zelf aan denken lijkt mij op de moment erg druk allemaal. Mensen die me beetje raad kunnen geven?

Thnx
Sofie.

Sofie
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 957

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik12-1-2011 21:11:23

Misschien kan je de misboekjes en de muziek en de bedankjes al de avond op voorhand in de kerk klaar leggen? Wij gaan dit vragen in ieder geval...

lies
2-7-2011
 Meld misbruik12-1-2011 21:25:39

Hoi Sofie,

wij gaan ook proberen op vrijdagavond zoveel mogelijk in de kerk al klaar te maken. Misboekjes leggen we op de stoelen en verder zal ik enkele taakjes toevertrouwen aan een vriendin die dan heel even ceremoniemeester speelt ;-)
De ringen geef ik aan de mama van één van de bruidskindjes, maar pas als we toekomen ad kerk. Eerder die dag nemen wij de verantwoordelijkheid om ze mee te nemen.
Wat de muziek betreft, dat wordt allemaal op voorhand vastgelegd met de pastoor. Maar er is altijd wel iemand die op het knopje kan duwen voor het intredelied, de rest is live gespeeld en gezongen

Gewoon ff goed over nadenken en ik raad aan iemand aan te duiden als zogenaamd ceremoniemeester voor 1 uur (na navraag bij die persoon natuurlijk ;-))

Komt wel goed!

Xje

Mireille
2-7-2011
 Meld misbruik12-1-2011 21:55:41

Ik zou het ook vragen aan 1 goede vriendin. Geef haar al den uitleg en dan kan zij het in het oog houden.

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 8:43:05

hey,

mijn zus is ceremoniemeester, en zal voor een aantal dingen zorgen,
ik denk dat wij alles in de koffer van haar auto zullen zetten 's morgens, ik zal de avond voordien alles klaarzetten in 1 klickbox, zodat alles mooi samen zit,
de ringen geef ik aan mijn mama, zodat zij ze aan ons zoontje kan geven op het moment dat die naar ons moeten komen.

de boekjes wou ik in eerste instantie ook al op de stoelen leggen, maar er trouwt iemand voor ons in die kerk, dus dat zal niet gaan.
misschien dat ik mijn broer vraag om even vroeger te gaan om dit te regelen, en anders vraag ik een vriendin of mijn klein broerkes om deze uit te delen aan de ingang van de kerk

lies
2-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 9:53:14

En wat is de populairste trouwdag ghihi ;-) ??

Tamara
2-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 10:11:11

De populairste trouwdag zeg je ? Hmmmm

Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 16:43:29

Je kan het inderdaad aan een goeie vriend of vriendin vragen om alles mee in het oog te houden.
Ervoor zorgen dat je alles mee hebt, dat je op tijd vertrekt,...
Ik vind dat toch wel handig dat ik op de dag zelf daar allemaal niet aan moet denken dan!

groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-1-2011 18:11:23

Mijn collega deelde de misboekjes uit. Ik had haar de doos enkele dagen voordien bezorgt. Reken maar dat ze die niet zullen vergeten! Zij weten ook wel dat dit belangrijk is én zullen hun taak wel van harte vervullen, hoor! Geen schrik!
De bedankjes had ik de dag ervoor bij mijn andere collega die naast de kerk woont gezet. Zij bracht die dan mee naar de viering en zette die in de kerk aan het voorportaal.
De cd had ik de dag voor ons huwelijk aan de pastorij bezorgt, net als de huwelijkskaars,... De koster zorgde hiervoor.
De ringen werden door onze getuigen aangebracht. 's Morgens gaf ik hen die en zij bewaarden die in hun binnenzak van hun kostuum.

Geen paniek!!!

Sofie
2-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 18:21:14

Olraaaaaaaajjjtt, relaxed again :)

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik14-1-2011 13:48:12

Hallo,

Wij wouden eerst ook geen ceremoniemeester, maar toen kwamen ook diezelfde vragen die jij nu hebt. Zo'n proffesionele man vonden we maar niets... dus hebben wij een zeer goede kameraad gevraagd of hij deze taak op zich wou nemen. We hebben een paar keer afgesproken om alles te bespreken hoe en wat en dat is allemaal prima verlopen!

Groetjes
Annelies

Liesbeth
2-7-2011
 Meld misbruik14-1-2011 19:38:18

Amai, er wordt wat afgetrouwd die dag... ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...