Nu Online
Momenteel zijn er 270 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe een misboekje opstellen?

13-1-2011 13:01:28
Hoi hoi,

Een topic dat meermaals op het forum verschijnt!
Mijn vraagje : hoe stel je zo'n misboekje op om ervoor te zorgen dat het een mooi A5 boekje wordt?

Thanks

Lies

lies
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1260

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 14:56:28

ja dat vraag ik mij ook af, en hoe doe je het om te zorgen dat het niet te klein geschreven is?

Lesley
8-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 15:28:11

Hoi hoi,

Ik heb ons misboekje getypt op een A4 blad, maar dit horizontaal en in 2 kolommen, zo krijg je ook A5 formaat. Dan goed schikken en plooien en je hebt een mooi boekje...

Veel succes ermee!

julie
28-5-2011
 Meld misbruik13-1-2011 15:30:11

Ben ook al een tijdje op zoek naar de oplossing. Ik krijg het dan wel op A5 formaat, maar dan staan de pagina's niet in de juiste volgorde.
Ik ga het mijne in A4 naar de drukker mailen en die moet het dan maar op A5 krijgen... :-)

An
23-7-2011
 Meld misbruik13-1-2011 15:35:10

In word heb je volgens mij ook een formaat A5 wat je kan aanvinken en zo waarschijnlijk ook uitprinten op A5 bij een drukken of zelf?

Persoonlijk heb ik mijn blad liggend gemaakt.. boven in de koptekst een tabel geplaatst zodat ik weet tot waar ik kan typen. Ik ga gaan boekje met nietjes maken maar met gaatjes en een strikje.. moet de blz dan printen en afsnijden met een snijmachine.

Maar als je wel een boekje wilt is het even puzzelen hoe je dit in de juiste volgende orde moet zetten en wsl ook nog dubbelzijdig laten uitprinten! Heb dit voor een vriendin moeten doen maar ben hier enkele uurtjes zoet mee geweest om alles op elkaar te laten volgen

Veel succes!!!!

Jessica
24-6-2011
 Meld misbruik13-1-2011 16:06:32

Hey,

als je Word gebruikt als werkblad kan ik je het zo aanraden :
Pagina instelling : Afdrukstand = Liggend
pagina's = meerdere pagina's - katern aanduiden
En dan bij vellen per boekje = alles.

Als je dan gewoon alles ingeeft van tekst gaat ie automatisch in 2 kolommen per A4 blad werken. Als je dan nadien alles wilt afprinten, dan print ie de pagina af met langs de ene kant bvb pagina 1 en aan de andere zijde de laatste pagina van je boekje. Je moet dus dan enkel nog de bladen in de juiste volgorde leggen en alles aaneen nieten.

Groetjes,
Jessica

eline
20-5-2011
 Meld misbruik13-1-2011 16:24:17

Hoi

dit vraag je best aan je drukker of copycenter. Die mensen zijn daarvan op de hoogte. (even checken of het dan wel inbegrepen is in de prijs)

groetjes

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik14-1-2011 12:13:40

heel simpel... als je publisher op uwe pc hebt, kan je een leeg paginaformaat, en dan boven aan kan je kiezen, vb visitekaartjes, gewoon blad, ... er staat ook boekjes onder, en als je daarop klikt, kan je soort boekje kiezen, en daar staat misboekje ook tussen, gewoon erop klikken, en dan moet je je van niks meer aantrekken kwa formaat enzo

en als je dan op invoegen klikt van boven in menubalk, en op pagina, kan je aangeven hoeveel paginas je nodig hebt...

en dan kan je beginnen
vond het heel gemakkelijk werken..

veel succes , mijn is ondertussen af, en tis heel goed gelukt...

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik14-1-2011 14:02:31

Hallo,

Wij hebben ons boekje in Word opgesteld. Het paginaformaat hebben we aangepast naar A5, en bij het afprinten moet je "boekje afdrukken" aanvinken (kan anders zijn afhankelijk van de printer). Dan print hij eerst de voorzijde af, dan moet je het stapeltje omgekeerd terug in de printer steken en print hij de andere zijden af. Alles in de juist volgorde! (als je ze zelf afdrukt tenminste, voor het copycenter kan je gewoon je word documentje of pdf inleveren)

Tip: je kan best enkele proefdrukken maken (grootte lettertype, uitlijning, lege pagina's achteraan,...)

Groetjes
Annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...