Terug naar overzicht
<vergeet niet dat je om te schieten bijna overal een vergunning moet aanvragen bij de stadsdiensten
Het hartje wordt gewoon gestrooid met je poeder (waar je mee schiet) en dan wordt dat in brand gestoken;
Hey Vicky!! Tof hé zo'n schieting. Ik zou dat ook nog willen maar: - het is traditie dat je vrienden dat organiseren en dus ook voor alles zorgen (kanon, poeder, etc) - Het is levensgevaarlijk. Je moet echt opletten bij dat spul. Het is poeder dat uit twee componenten bestaat en enkel te verkrijgen is in Wallonnië bij de apotheker. Je moet het mengen voor gebruik en dan in kanon of je hartje strooien. Het kleintje beetje teveel kneden en het klakt al. Maar het is natuurlijk wel een super ambiance hé! Veel mensen in huis, los, wat drank, hopelijk mooi weer! Groetjes, Annelore
Ik zou dat ook wel tof vinden.... Of je dat nu zelf organiseert of vrienden vind ik niet zo'n verschil, het gaat rond de gedachte. Ik heb volgende gevonden op internet, heeft iemand daar ervaring mee??? http://www.loods8.com/details.asp?language=nl&productID=558220
Annalore even corrigeren: dat poeder is heus niet enkel te verkrijgen bij de aportheek in Wallonië, hoor! Je kan dit halen bij de gewone apotheek (zwavel en... bicarbonaat, dacht ik) en zelfs bij AVEVE (te vinden bij de sproeistoffen die landbouwers gebruiken). Je hebt van die laatste stof zelfs 2 soorten: die van 90%, maar die is nog zéér moeilijk te vinden en die van 60%. Het enige verschil is het geluid: die van 60 maakt véél minder luide knallen. Voor zo'n hartje strooi je dat poeder op straat en steek je dat aan (voorzichtig!!!). Dan brandt dat in het asfalt. Je moet daar inderdaad een vergunning voor hebben, maar dat is erg gemakkelijk te verkrijgen. Steek ook briefjes in de brievenbussen van de mensen in de omgeving. Zo weten zij dat ze huisdieren best binnen houden. Wij hadden een vergunning voor een half uurtje, maar hebben zonder problemen langer kunnen schieten. Als de mensen dit weten, zijn ze vaak best verdraagzaam. Foto's van ons hartje: http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/site_fotoboek2.php?fotoboek_id=44340
Ik heb een e-mail gezonden naar het stadhuis, ze geven geen vergunningen meer door een ongeval een tijdje terug, we mogen het doen, maar op eigen risico én tot 22u (nachtlawaai).Wij gaan het zelf 'organiseren' om een beetje te weten hoeveel mensen komen (voor hapjes en drank) én om het eind-uur een beetje in de hand te houden ;)