Nu Online
Momenteel zijn er 483 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nachtmerrie :(

15-1-2011 0:41:33
Wij zijn op 4 September 2009 getrouwd. Het had een pracht van een dag moeten zijn, maar het is uitgelopen op een nachtmerrie wat niet meer weg wilt gaan. Alles wat mis kon lopen is ook echt misgelopen :(. De feestzaal die we 2 jaar op voorhand hadden gereserveerd heeft ons 3 maanden voor onze trouw afgebeld. De feestzaal die we toen hebben genomen, heeft ons serieus afgezet. Ik had de verkeerde lingerie bij. Mijn trouwkleed was te laat en ook nog tijdens de dag op verschillende plaatsen gescheurd. De familie was te laat. Het eten 's middags was niet geregeld (ging de zaal doen). Mijn kapsel is niet gelukt en dat terwijl ik het op voorhand had laten testen. Het avondfeest was helemaal een flop. De dj had onze openingsdans niet. De obers hebben nog ruzie met mij gemaakt voor de gasten binnen kwamen, ze hadden zelfs het lef om mijn zijde sjaal rond een kandelaar te binden. En op de koop toe, kregen wij ook nog eens een bezoekje van de politie... Dit is nog een maar een klein deeltje van wat er is misgelopen. Nu ben ik al anderhalf jaar aant zoeken wat we kunnen doen om toch eindelijk de dag van ons leven te hebben. Zijn er hier mensen met ideeën???

Groetjes een verdrietige echtgenote :(

Roswieta

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 2003

gaelle
28-5-2011
 Meld misbruik15-1-2011 9:04:21

O Roswieta! zo erg! zo spijtig dat het zo gelopen is!
veel ideëen heb ik niet... maar als ik er heb, zal ik ze zeker doorgeven! misschien kan je de dag opnieuw doen, een kleine alternatieve viering? of in beperkte kring in een gans ander stadje (Gretna Green, Las Vegas, exotisch srtand, ... ?) Ik weet het niet he...
Ik hoop dat je de dag opnieuw zonder zorgen kunt opnieuw doen!
x

An
23-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 10:09:04

Oh mijn god!!! Hoe erg... dit verdient natuurlijk niemand maar jij zit er nu wel mee.
Ook ik heb niet meteen een goed idee lijkt me.. maar..

Kun je niet gewoon een nieuwe start maken.. een soort van 2de huwelijk met een nieuwe datum zodat je niet meer terug denkt aan die 4de september? Niet zo'n groot feest als in september 2009 maar gewoon met de mensen die dicht bij je staan. (familie, goeie vrienden,..) Misschien een soort van alternatieve viering zoals Gaelle al zei.. jullie dag opnieuw plannen maar kleinschaliger.. Als je het in een ander land doet heb je die kosten er natuurlijk ook weer bij..

Darline
23-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 13:00:50

Wat een verhaal de nachtmerrie van elke bruid.

Misschien een idee om op u huwelijksreis een kleine viering te doen.
Of met de familie iets gaan eten.
Misschien in de zomer rent-a-priest doen. en ik weet mensen die hadden personen ingehuurd voor een bbq te geven. Dit was heel lekker en plezant. Je zet een tent in je tuin en huurt een dj .
Ik zou gewoon u dag opnieuw doen want anders ga je steeds met het gevoel zitten van nu over je trouw. En je zou met plezier moeten kunnen terug kijken naar je huwelijk.

En misschien eens gaan bespreken met de mensen die jullie zo hebben behandelt. weet niet of er een kans is voor en schadevergoeding of zo. maar zou het toch proberen. want zo'n dag kost te veel om je zo te laten behandelen.
hopelijk vind je een oplossing

marta
23-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 14:30:37

Het is misschien wat radicaal maar de feestzaal die afbelde kun je zeker en vast voor de rechtbank slepen en een morele schadevergoeding eisen bovenop de extra kosten die je hebt moeten maken wegens hun opzegging en die je volledig recupereert. zou jij 3maand op voorhand afgezegd hebben, had je zeker een serieuze vergoeding aan je been! idem voor je trouwjurk die te laat aangekomen is.
een anderhalf jaar na tijd is misschien wat laat maar dergelijke zaken verjaren pas na 10 jaar dus je kan nog altijd stappen in die richting zetten..

voor je huwelijksdag te herbeleven zoals het moet, afhankelijk van je budget en wie je erbij wilt natuurlijk, kun je buiten seizoen bv trouwen op Réunion of Mauritius, die geven betere kortingen voor de bruid dan de Malediven die veel bekender zijn ( vooral Réunion via bv Odysseus zijn er hotels waar de bruid gratis is, wel je vliegtuig betalen ), of een alternatieve plechtigheid bij de Goede Herder of soortgelijke en erna goed op restaurant gaan ( is goedkoper dan een feestzaal ) en in vele zaken zullen ze je wel een extraatje geven als je de situatie uitlegt.
Aan je vrienden en familie vragen dat zij iets mee helpen organiseren en/of financieel steunen aangezien ze zelf ook gezien zullen hebben dat je huwelijksdag verre van perfect te noemen was. je ouders of broers/zussen/beste vrienden de hint geven dat je het echt graag wilt herdoen zodat ze een verrassingsfeest organiseren?

hopelijk vind je een herkansing die je nachtmerrie grotendeels doet vergeten want dat wens je geen enkele bruid toe!

Ludo

Meld misbruik15-1-2011 15:13:37

Beste Rosita,

Wat sneu allemaal, maar inderdaad Marte heeft gelijk, je moet de feestzaal die afbelde verantwoordelijk houden voor de geleden schade. Net zoals alle andere die hun beloftes niet zijn nagekomen. Dit zijn natuurlijk de spreekwoordelijke vijgen na pasen, maar ik zou in ieder geval de moeite nemen om hierover eens na te denken. Indien je in het bezit van contracten mbt de feestzaal, de dj, of een orderbon waarop de leveringsdatum van je kleed staat, sta al sterk.
Indien het met je huwelijksfoto's ook zo verlopen is, willen wij je graag helpen. Wij zijn bereid om opnieuw een huwelijksfotoshoot te doen met jullie en dit gratis. De foto's zullen wij bewerken en in een budgetdigitaal album plaatsen. Wij vragen alleen de kosten voor de opmaakt van het album, u krijgt dit van ons aan inkoopprijs.
Indien je interesse zou hebben, aarzel niet om ons te contacteren via luconfoto@telenet.be of neem eens een kijkje op onze (voorlopig nog oude) site. www.luconfoto.be
Indien er nog een paar vrijwilligers zijn hier op het forum, kunnen wij jullie samen toch nog een mooie dag laten beleven. Een dag overigens die jullie dan ook niet zo veel zal kosten.
Veel moed.

Mvgr
Ludo

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik15-1-2011 21:40:11

Als dat verhaal, wel waar is....

Roswieta

Meld misbruik15-1-2011 22:12:30

Hey allemaal,

Als eerst wil ik even reageren op Jeff: Het is wel degelijk gebeurt, ik kan je zelfs mijn gescheurd trouwkleed laten zien en heb genoeg van de genodigde die het je zelf kunnen vertellen. Waarom zou ik zo'n nachtmerrie verzinnen als ik de perfecte dag zou gehad hebben?

Aan de andere: Mercikes voor jullie reactie. Ik vind het echt fijn dat jullie mij proberen te helpen met een oplossing te zoeken. Heb alles al aan mijn man voorgelegd en hij gaat kijken als we alle papieren nog hebben om naar de advocaat te stappen. Al vrees ik er een beetje voor... Hij heeft eindelijk gezegd dat hij er mee akkoord gaat om onze geloften opnieuw af te leggen. In het begin twijfelde hem omdat we ook niet zeker waren als het wel ging. Na anderhalf jaar weten we dat het gaat, maar zitten we nog vast met hoe we alles gaan aanpakken. Ik wil ook weer niet dat de mensen, zoals Jeff ook al dacht, we dit zomaar doen. Ik ben er echt kapot van dat ons trouwdag wat ik 2,5 jaar aan bezig was, zo'n nachtmerrie is geworden. Gelukkig steunen mijn broers en schoonzussen ons. Mijn huisbazin heeft zelfs voorgesteld om een brief naar de koningin te sturen om te kijken als we toestemming krijgen om volledig opnieuw te trouwen. Mijn man is zelfs aan't overwegen om toch een andere dag te nemen dan de 4de September...

Nogmaals mercikes allemaal en als jullie nog ideeën hebben mogen jullie ze altijd laten weten. Als er nog dingen gebeuren laat ik het jullie ook heel zeker weten...

Ludo

Meld misbruik16-1-2011 10:37:28

Beste Roswita,

Als jullie zouden besluiten om op 4 september van dit jaar jullie geloften opnieuw af te leggen, weet dan dat mijn aanbod voor de gratis reportage blijft. Jullie hebben als genoeg doorgemaakt, dus een beetje ruggesteun en tegemoetkoming is zeker welkom bij jullie niet?
Neem gerust contact met ons om alles door te nemen, wij houden onze belofte en ons woord. Je hoeft niet bang te zijn of te aarzelen, gewoon doen.

Wat Jeff betreft, wel ja er zullke mensen zijn er nu eenmaal. Hopelijk gaat bij hem wél alles goed, enfin als hij ten minste geen fake profiel heeft.

Succes en veel moed.

Mvgr
Ludo

marta
23-7-2011
 Meld misbruik16-1-2011 17:21:32

Wat betreft de juridische stappen: het is natuurlijk altijd beter om zo snel mogelijk naar de rechter ermee te stappen maar veel rechters tonen wel begrip voor situaties waar je zo van je melk bent dat je niet direct denkt om ermee naar de rechtbank te stappen of je niet weet dat je eigenlijk zo'n recht hebt maar zoek gewoon een advocaat die wat weet heeft van consumentenbescherming en de nieuwe wet marktpraktijken want daarin staat een lijst met verboden bedingen en als onder andere de zaal bij verbreking van jullie kant een serieuze schadevergoeding vraagt maar omgekeerd als zij verbreken geen of een kleine schadevergoeding toekennen, dan is zo'n beding nietig en moeten zij jullie alle geleden schade vergoeden. en morele valt er ook onder! geen amerikaanse toestanden maar elke financiële vergoeding zal wel welkom zijn om jullie dag te herdoen.

voor je jurk ken ik in het Gentse een heel toffe en goede naaister die de jurk kan oplappen of misschien hermaken indien je een hekel hebt aan die jurk nu omdat ze het begeven heeft.. of rondkijken voor een tweedehandstrouwjurk om de kosten wat te drukken? ik ben bv mijn jurk over de grens gaan halen en ze kostte de helft van wat hier in winkels gevraagd werd voor dezelfde jurk..

en vraag inderdaad rond voor een goede dj! die kan je feest zo maken of kraken!

veel succes alleszins ermee! ik duim hard mee dat het goed komt!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...