Terug naar overzicht
ik vind de vrijdag om 14u10 de beste optie. 09.10u om te trouwen is wel erg vroeg, zeker omdat je dan de mensen nog moet zien te vermaken tot 18u (en een trouw om gemeentehuis is op 30min à 45min om hé) + omwelk uur moet ja dan op voor kapper enzo en welke kapper wil zo vroeg beginnen? ik zou er niet met inzitten om dat werkende mensen er niet geraken om 18u want de meeste nemen tot half dagje verlof zodat ze zich rustig kunnen opmaken.
ik zou ook vrijdag nemen dan ! wij trouwen op zaterdag om 10u voor wet, maar ben vrij zeker dat enkel naasten zullen komen, wij trouwen ook niet voor kerk en feest begint maar rond 18u, dus hier geen probleem
Hoi Mariska, Een berichtje van een andere Nederlandse in Belgie;-) Wij hebben ook gekozen voor een vrijdag. Voor familie & vrienden is dit meestal geen enkel probleem! Groetjes
Hoi Mariska, gewoon uit praktische overweging denk ik dat je nu best kiest voor vrijdag 1 juli. Zaterdag de 2e is een veel gekozen datum en het kan dus best moeilijk worden om nog een feestzaal, dj, vervoer,... enz te vinden. Ik spreek nu een beetje uit ondervinding. Ben net terug van de trouwbeurs en puur uit interesse vroeg ik bij een ceremoniemeester, bij animatie,... alles wat wij niet hebben of doen dus, of 2 juli nog vrij was mat als eenduidig antwoord. Oh nee juffrouw, die is al lang bezet. Dus om jezelf veel frustraties te besparen, gaan voor 1 juli! xxx
Hey Mariska, Hier een zeeuwse die ook in België woont. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor de vrijdag want zaterdag dat is echt vroeg hoor! Doeiiii
Hoi Mariska, Wij trouwen op een vrijdag om 14u voor de kerk. Mensen die je er echt bij wil hebben en/of er uit zichzelf bij willen zijn, komen toch hoor. 9u10 is ook supervroeg: eerst moet je je dan haasten tot en met om daarna dan teveel tijd over te hebben... Ik zou dus voor 1 juli gaan! xxx
Ook hier: 1 juli! Anders gaat het 's morgens wel stressen zijn, vrees ik... En de mensen die er echt bij willen zijn nemen dan wel een halve dag verlof. Zoals je zegt, vanaf 18u hebben ze nog 2u de tijd om te arriveren... Dus niet twijfelen!
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties!! We hebben besloten om t inderdaad toch op vrijdag te doen, minder stress dan! Nu nog even regelen met gemeente en trouwzaal! Groetjes mariska
Dag Mariska Wij zijn zelf ook gehuwd op een vrijdag in de namiddag. Familie heeft sowieso recht op klein verlet dus die kunnen zonder twijfel aanwezig zijn. Mensen die willen komen zullen wel zorgen dat ze er ook kunnen bij zijn. Verder, een positief punt aan trouwen op een vrijdag is dat jezelf en de aanwezigen dan nog een gans weekend hebben om te recupereren! Veel succes! Groetjes
Ik zou ook de vrijdag nemen! 1 juli is al de start van de vakantie, en veel mensen (met kinderen) hebben dan al verlof... Het is te zot om de zaterdag te nemen, je gaat om 4uur smorgens moeten opstaan....