Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kindjes van de klas uitnodigen

15-1-2011 18:10:27
Hallo allemaal,

Ik ben juf van het 2de leerjaar en ik zou mijn kindjes van de klas graag bij ons kerkelijk huwelijk hebben.
Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken.
Stuur ik hen een aangepaste uitnodiging of heeft iemand een leuk ideetje?

Als er nog andere juffen zijn, hoe pakken jullie dit aan?

groetjes

vanessa
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1096

Benjamin en Sara
28-5-2011
 Meld misbruik15-1-2011 18:47:18

Hey, in ben juf in de eerste kltkls en ik had ook graag de kleine pagadders erbij gehad. Maar bij ons is de afstand een probleem (half uurtje) dus ik denk dat ik het hun gewoon ga laten weten dat de juf trouwt en dan zie ik wel of er enkele zullen verschijnen.

Echt uitnodigen die ik niet echt, want het zijn uiteindelijk de ouders die ervoor opdraaien; Maar hun kennende zullen ze wel iets doen.

Succes en nog een fijn schooljaar!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 19:13:40

Ik was dat ook aan het denken om het gewoon te vertellen, maar ik vind dat nu zo raar om de ouders aan te spreken en te zeggen: he, ik ga trouwen!
Als de ouders het weten gaan er veel wel komen denk ik. (bij ons is het ook een kwartiertje van mijn school)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-1-2011 19:38:17

Ik heb aan mijn kindjes (eerste en zesde leerjaar: 2 duobanen, dus) een papiertje meegegeven:

De juf gaat trouwen!!!

Op vrijdag 31 juli 2009 zal juf Véronique Govaert haar ja-woord geven aan Robby De Geest.
We trouwen in de Sint-Jozefkerk om 15u00.
Het zou fijn zijn als ook jij aanwezig bent!
Tot dan?

Er stond dan ook een aangepast prentje op.

Mijn collega van het eerste leerjaar hadden ook een liedje gemaakt en aan de ouders een kleine bijdrage gevraagd om rozen te kopen. Elk kind gaf dan een roos af. Héél leuk!

An
23-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 19:53:31

Een vriendin van mij is onlangs ook getrouwd, geeft les in 2de of 3de kleuterklas. Zij heeft door het schooljaar dit aan de kinderen verteld.. jullie juf gaat dan trouwen en ook een papiertje meegegeven voor de ouders. Haar andere collega's hebben dit dan uiteindelijk verder verzorgd dat alle kindjes van haar klasje in de kerk waren. (samen met de ouders utieraard).

Kei schattig om te zien.. zatten allemaal vanvoor, hele mis aan het opletten want wie braaf was kreeg een snoep van de juf (en dat werkt echt ) Tegern het einde van de mis gingen ze met de andere collega's naar achter in de kerk en bleven ze wachten tot het laatste liedje begon (ik hou van u - Noordkaap).. collega's hadden 3 bogen gemaakt hier liepen de kinderen onderdoor met een grote witte roos en op het einde vant liedje liepen ze terug naar het einde van de kerk om roze blaadjes te gooien terwijl hun juf met hare man onder de bogen door liepen.. wat waren deze kinderen aan het glunderen...

jeannie
4-6-2011
 Meld misbruik16-1-2011 10:13:38

Ik nodig de kinderen ook uit, ze krijgen na de mis een ijsje van de ijskar buiten ( we hebben een groot kerkplein). De ouders weten dat al dat ik ga trouwen en enkelen hebben me er over aan gesproken dat ze iets in elkaar aan het steken zijn met de kinderen. Ik verheug me er al op, je geeft je toch ook elke dag aan de kinderen, leuk dat ze iets in de plaats doen dan. Ook de collega's zullen iets gaan doen.

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik16-1-2011 10:25:24

jeannie, heb je het gewoon aan de kinderen en de ouders vertelt, of heb je een kleine uitnodiging meegegeven?
Ik hoop ook dat er veel kindjes van de klas zijn. Je beschouwt ze toch een beetje als je eigen kinderen he als je ze zo een jaartje in de klas hebt.

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik16-1-2011 12:19:17

Hey
Ik ben ook juf en de kindjes van mijn klas zijn mijn bruidskindjes...
Ze vinden het super dat ze mee feest mogen vieren met de juf.
De andere kinderen van de andere klassen geef ik een aangepaste uitnodiging en mogen allemaal komen.
Na de kerkdienst komt er ook een ijskar :-)

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik16-1-2011 22:56:01

Oh wat leuk dat jullie allemaal jullie "eigen" klasje hebben...
Ikzelf ben al 4 jaar aan het werk maar heb geen "eigen" klasje. Ik heb zelf geen werk tot het einde van het schooljaar!
Ik had zo gehoopt dat ook ik de kindjes kon vragen naar de kerk maar dit zal niet lukken... :S.
Wou dit gewoon effe kwijt..
XxX

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik17-1-2011 0:19:01

Hey Kim,
ik zit ook met dat "probleem"... je bent dus niet alleen! misschien dat er toch nog een langdurige opdracht komt naar het einde van het schooljaar toe, en misschien kunnen die kindjes wel komen? daar hoop ik tenminste nog op...
groetjes
Sarah

Marita

Meld misbruik18-1-2011 14:26:17

aan alle juffen en meesters,
bij Het Bruidsparadijs in Merksem hebben we potloden en balpennen in de vorm van een bruid en bruidegom. Het potlood heeft bovenop een hoofd als bruid en bruidegom en de balpennen zijn zwart (voor de bruidegom) en wit (als bruid). We hebben ook kleine "bordjes" (schoolbord) (ongeveer 7cm breed) waar je eventueel de uitnodiging kan op schrijven.
Ik probeer zo snel mogelijk een foto te maken en zal ze op onze website plaatsen.
Nog veel succes met jullie voorbereidingen!
Marita
www.bruidsparadijs.be

Patty

Meld misbruik19-1-2011 15:45:29

ik ken iemand die dat zo doe met een oude triporteur ze heeft ons trouwfeest ook gedaan en dit was heel leuk.
zal er wel van afhangen waar je woont of ze die afstand willen doen. als je wil kan ik je deze doorgeven

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik19-1-2011 18:53:27

Dankjewel Patty.

Natuurlijk mag je de gegevens eens doorgeven.
Van waar is ze?

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...