Terug naar overzicht
Tegenwoordig wordt er een babbelbox gezet in een hoekje waar de gasten hun zegje kwijt kunnen. Heel grappig, hoe later op de avond, hoe gekker de uitspraken... Er bestaat zelfs een team die zo "big brother" spelen en de mensen in debabbelbox vragen stellen en ze uit hun tent lokken, heel grappig! Maar dat kost dan ook wel 500 euro ofzo.
Ja, het is van dezelfde makers als 'de praatpaal' en 'de flitspaal' e.d. maar dat vind ik net iets te veel geld.. Denk dat bij die viltjes de stap om iets op te schrijven ook kleiner is dan die babbelbox.
Wat ik ook een héél leuk idee vind, is een wensboom! Je voorziet een boom (krulwilg of zo) en lintjes en dan kunnen de mensen hun wens voor jullie in die boom hangen. Nadien kan je die boom ofwel in jullie gang of zo plaatsen of in jullie tuin planten. Zo blijft er steeds een stukje van jullie feest 'verder leven'. Wat jammer dat ik al getrouwd ben... :p
Ja dat is wel een heel goed idee! Maar voor een supergoeie vriendin van mij, hadden we met alle vriendinnen op haar trouwfeest het koppel een 'geldboom' gegeven. Hier hing ons geld aan op in touwtjes en hadden ertussen ook wensen gehangen..Maar zo ben ik wel heel zeker dat ze zo'n boom ons ook niet gaan geven, dus kunnen we dit in principe wel gebruiken.. en zal het ook goedkoper zijn dan die viltjes en origineler dan een gastenboek!!
Wij gaan ook een wensboom zetten. Ik vond dat wel leuk en ik denk dat de mensen daar sneller een wens aanhangen dan wanneer ze dat in een gewoon boek moeten schrijven. Nadien ga ik alle kaartjes in een mooi boek plakken tussen foto's van het avondfeest.
Hey Ik heb dit bij een trouw gezien en idee is wel origineel maar waren heel veel dezelfde vragen. Vond er sommige ook beetje idioot van...
Ah leuk!Ja, er zijn 'maar' 10 vragen.. Werd er dan ook werkelijk door de gasten het initiatief genomen om op die viltjes iets te schrijven? Zou jammer zijn van het geld, moesten ze uiteindelijk onder de glazen belanden
Mooi alternatief: koop gewoon zelf bierviltjes bij AVA en maak zelf leuke vragen. Goedkoper en persoonlijker. Heb ook ergens gelezen van iemand die een gastendoek opstelde ergens in de zaal met daarbij een stift. Iedereen kon hierop zijn wensen schrijven en achteraf kun je die dan ergens in huis ophangen. Ik heb hier echter 1 bedenking bij: als er zo van die geestigaards bij zijn die op dat doek beginnen te lullen is het ook niet meer dat wat je wilt. Of anders moet je iemand verantwoordelijk stellen voor de stift en die kan dan ook het doek en de gasten een beetje in 't oog houden.
Heel goed idee van die viltjes bij de AVA, zal deze week eens gaan kijken!
Geen viltjes te vinden bij de AVA.. en op internet enkel maar webshops van Nederland waar je een bepaald bedrag moet bestellen.. Moest iemand nog een ideetje hebben? :)
Had ook eerst gedacht aan een gastenboek, maar niet iedereen let op zo'n boek dat op een tafel ligt. Die wensenboom vindt ik zeer interessant omdat dat direct opvalt op een tafel en mensen gaan direct kijken van nieuwgierigheid. Dus voor mij wordt het de wensenboom. Zeer simpel en ik haal kleine kaartjes af bij Ava of Action maak er zelf gaatjes in en lintjes zodat ze enkel maar hoeven te schrijven en aan de boom te hangen. Viltjes dat weet ik niet waar je die kan halen, best eens kijken in nog een aantal kantoor winkels. zoals eclips in Aalst of Atita in Wetteren. :)