Nu Online
Momenteel zijn er 372 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes, volgauto's,...

15-1-2011 19:46:56
Hoi dames,

Binnen exact 6 maanden is het zover... maar ik zit nog met zoveel vragen!

We trouwen voor de kerk, maar willen niet echt bruidskindjes. Maar wie brengt dan de ringen naar ons? Heeft iemand hier ervaring mee?

En dan de suite ... ik wil wel in een sjieke oldtimer weggevoerd worden, maar ben ik dan verplicht om ook volgauto's te voorzien voor de getuigen en ouders?

En trouwen jullie voor de wet en kerk op dezelfde dag, of is dit te druk? Ik heb al zoveel nagedacht daarover, maar kan maar niet beslissen.

Ik weet het allemaal niet meer... HELP!

Isabel
16-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1369

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-1-2011 20:01:17

Wij hadden ook geen bruidskindjes. Onze ringen werden aangebracht door onze getuigen: mijn broer gaf de ring voor mijn man aan mij en mijn man zijn broer gaf mijn ring aan mijn man. Eigenlijk was dit naar ons gevoel ook wel een soort teken dat zij écht instemden in ons huwelijk en op die manier een beetje hun 'goedkeuring' gaven. Een heel apart gevoel!

Verplicht is natuurlijk veel gezegd... Je hoeft dat niet, maar wij wilden ook onze ouders en getuigen ten volle laten mee genieten, dus hadden ook voor hen vervoer voorzien.

Wij trouwden 's morgens voor de wet (11u) en 's middags voor de kerk (15u). Dat was voor ons ideaal. Het avondfeest begon om 18u. Dus alles goed verspreid, maar toch een gevulde dag. Wij deden wel de receptie voor verdere kennissen en collega's op zondag (wij trouwden op vrijdag), omdat het anders te 'vol' zat naar onze mening en omdat we anders onvoldoende of niet met de mensen van de receptie konden praten. Tegen dat iedereen je een had heeft gegeven ter verwelkoming, komen de eerste alweer afscheid nemen. Wij zouden dat echt zonde gevonden hebben en opteerden er daarom voor om onze receptie op zondag te doen. Zo konden we een langere receptie houden (met eigen hapjes) en konden we met alle mensen een babbeltje doen. En zo had ik meteen ook een reden om mijn kleedje nog een tweede dag aan te trekken! ;-)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik15-1-2011 20:01:54

Heyhey,

Wij doen het wel traditioneel (bruidskindjes, volgwagens, enz) ;-), maar hier misschien enkele ideeën:

* Ringen: je kan misschien aan 1 van jullie getuigen vragen om de ringen naar voor te brengen? Zo heb je toch de "ceremonie" maar zonder de kindjes erbij :-).

* Suite: volgwagens hoeven echt niet hoor, er zijn tegenwoordig heel wat mensen die enkel voor het bruidspaar een auto huren en de rest gewoon met hun eigen auto laten rijden.

* Combi kerk en wet: dit is perfect haalbaar op 1 dag hoor, je moet gewoon een goede planning opmaken ;-). Natuurlijk kan het ook op aparte dagen maar ik vind het persoonlijk wel leuk, zo alles op 1 dag, en dan mag je ook voor beide je trouwkleed aandoen, wat ik ook super vind ;-).

Groetjes!

Isabel
16-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 20:14:10

Hoi,

Mijn planning ziet er zo uit :
11u30 : wet trouwen
12u30 : broodmaaltijd voor suite en ouders
13u30 ; kerkceremonie
15u00 : fotoshoot
17u00 : rust
18u30 : ontvangst avondfeest
19u30 : aan tafel

logische opbouw of niet?

Wij doen normaal gezien geen receptie, we vragen nogal veel mensen op het avondfeest. Die zou ik trouwens toch niet meer in de dagplanning krijgen!

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik15-1-2011 20:16:39

Bij ons wordt ook alles op 1 dag gedaan: 10u30 wet en om 14u de kerk.
Voor veel misvieringen, waar kindjes te klein zijn of geen bruidskindjes aanwezig zijn, wordt dit meestal gedaan door de getuigen (denk ook aan al die hollywoodfilms waarbij de getuige van de man de ringen plots kwijt is.. ).
Voor de wagens.. daar kan je echt kiezen wat je wil. Sommige vragen soms voor de suitewagens eens rond in de familie/vriendenkring naar degene met een mooiere wagen of die eventueel willen rijden om de ouders te voeren.. wel vragen of ze de dag op voorhand (of de dag zelf) naar de carwash gaan é

Wij huren wagens voor de kerk en voor de wet 's morgens vragen we een oom met een 'mooiere' wagen voor ons als koppel te voeren, de suite zal op dat moment zelf nog moeten rijden.. Tussen de wet en de kerk worden de auto's aan de feestzaal geplaatst en halen de gehuurde wagens de mensen op..

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik15-1-2011 20:19:38

Ongeveer gelijkaardige opbouw, enkel wordt de fotoshoot voor de mis gedaan. Moeten dan geen rijst uit mijn haar vissen

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 20:42:52

Wij hebben ook alleen voor onszelf een hummer gehuurd. De rest van de suite rijdt met zijn eigen auto. Vervoer voor heel de suite viel voor ons erg duur uit en bij ons vonden ze het niet erg om met hun eigen wagen te rijden. Ze vertrekken gewoon 5 minuutjes vroeger naar de kerk en het gemeentehuis.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik15-1-2011 20:43:43

Heyhey,

een fotograaf waarmee we gesproken hebben had de volgende tip:

's morgens sminkster en kapster, tegen uur of half 10 vertrekken naar fotoshoot, om 13u wet (duurt maar ong. 15-20 min.), om 14u of 14.30u kerk en dan heb je tijd genoeg om nadien naar de feestzaal te gaan (bij ons zou de eerste receptie wel al om 16.30u starten). Op die manier vermijd je ook een "dood" moment wanneer jullie op fotoshoot gaan en de suite daar maar staat te staan en kan je een eventuele bruidswagens pas vanaf de middag huren wat goedkoper is en das altijd mooi meegenome ;-).

Misschien een idee? Wij zijn hier ook nog over aan het nadenken :-).

Groetjes!

Isabel
16-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 20:52:18

hmm Evelien, goed idee wel... :-) Al weet ik nog niet of we zo een receptie gaan doen. Ik zou liever geen receptie hebben en direct avondfeest met mensen die ik echt ken.
Het is dat van die planning zoveel afhangt... vooral de duur dat de fotograaf moet werken!

An
23-7-2011
 Meld misbruik15-1-2011 21:18:18

Wij trouwen om 13.30 voor de wet en om 14 uur voor de kerk. Zo hebben we beide een rustige ochtend en duurd de dag ook iets minder lang dachten we. Echte bruidskindjes (die voor me de mis in lopen) hebben we niet.. het petekindje van m'n vriend zal de ringen brengen.. hopelijk kan ze tegen dan stappen/lopen.

Zelf nemen we 1 auto en de rest moet maar met hun eigen auto gaan.. al zien sommige dat niet echt fijn dat we geen 3 auto's nemen.. maar wie betaald bepaald ben ik van mening Trouwens, vind deze momenten net onze rustige momenten, rest van de dag ben je toch constant met iedereen bezig!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...