Terug naar overzicht
Hey Astrid... wij gaan na de kerkelijke trouw (einde rond half 2) iets eten met de suite. Vervolgens is er vanaf 16u00 (tot 18u00) een receptie voor alle 'minder belangrijke gasten'. De personen die ons nauw aan het hart liggen zijn welkom vanaf 19u00 voor het avondfeest. Ik vond het persoonlijk nogal vervelend om mensen pas om 21u of 22u te laten komen. Ook vind ik het fijn dat wij ons tussen 18u00 en 19u00 eventjes kunnen opfrissen. Onze fotoshoot is 's morgens voor het burgerlijk huwelijk... Veel succes met de planning... Groetjes Elke
Bedankt voor je reactie! Dat vind ik inderdaad ook een goede regeling. Mijn enige probleem hiermee is hoe dat je de mensen die je dan alleen voor de receptie uitnodigt ook effectief rond 18u. 'buitenkrijgt'. Die gasten van ons ( vrienden van ouders etc..) zijn gekend om altijd te blijven plakken! Als ze te lang blijven ( laten we in jouw geval bv rond 18.45u. zeggen ) kan je ze toch moeilijk op een vriendelijke manier de deur wijzen? :-D
Hey astrid, wij hebben dezelfde regeling als elke,en zijn ook een beetje bang voor de 'plakkers' maar daarom zit er ook een uurtje tussen de twee recepties. De zaal stopt normaal met schenken van de schuimwijn/champagne en 'schuift' heel vriendelijk de mensen op zachte wijze de deur uit, normaalgezien hoeven jullie daar zelf helemaal niet mee bezig te zijn! groetjes!
Heyhey, Wij hebben na onze kerkelijke trouw een receptie van 1.5 uur à 2 uur voor collega's en kennissen. De suite is daar natuurlijk ook op aanwezig maar de anderen gaan gewoon naar huis om zich op te frissen (de meesten komen immers in jeans naar de kerk :-)). Na die 2 uur is er een half uur pauze (om inderdaad de "plakkers" weg te krijgen ;-)) en dan komen de familie en dichte vrienden toe en houden we voor hen een receptie van 1 uur met aansluitend avondfeest (eten + dansfeest). Bij ons komt er later op de avond niemand meer bij omdat we in het verleden reeds ondervonden hebben bij andere trouwers dat dit soms voor jaloezie kan zorgen :-). Groetjes!
Wij deden het volgende: vanaf 18 u avondfeest voor alle familieleden en dichte vrienden vanaf 21u30 dessertenbuffet + dansfeest: hier sloten de iets verdere vrienden aan, dit waren mijn vriendinnen van de hogeschool met partner, de kinderen van de buren van mijn schoonouders met partner en mijn dichtste collega's en directie met partner. Op zondag hadden wij nog de aparte receptie voor alle collega's met partner, de collega's van mijn man met partner, vriendinnen van het middelbaar met partner. Wij trouwden op vrijdag en vonden de dag dan 'vol' genoeg zitten. Om daar dan ook nog eens de receptie in te plannen, leek ons geen goed idee: dit waren 'verdere' vrienden en collega's die niet speciaal een (halve) dag verlof gingen vragen. Op zondag was iedereen thuis, dus kon iedereen komen. Ook konden we de receptie dan langer houden. Onze indruk is dat een bruidspaar op een receptie van 2u niets anders doet dan handjes schudden: eerst iedereen die toekomt en als iedereen er is, dan komen degene die weer weggaan afscheid nemen. Wij hielden onze receptie op zondag dan ook langer (3u) waardoor we met iedereen een babbeltje konden maken. Héél leuk en ontspannen, want je hoeft voor de rest van de dag nergens anders nog naartoe. Ik had meteen ook een reden om mijn kleed nog eens aan te doen!
Hey Astrid, Bij ons zal het nog iets anders zijn. Nieuw samengesteld gezin. 2de huwelijk van mijn partner.Rond 12u30/13u burgerlijk huwelijk met de suite (ouders, broers zussen en getuigen en al hun kindjes en die van ons: 31 personen). Dan naar de feestzaal waar normaal al de genodigden al aanwezig zullen zijn voor de receptie (samen met de suite zo'n 150 man). Dat zou dan duren van rond 14u30, eerst een ceremonie in de tuin (vrijzinnig) en aansluitend dan een receptie die dan tot 17u gaat duren. Dat geeft ons dan de tijd om met iedereen een klapke te doen. Dan vertrekken wij terug met de suite (zonder de kindjes, die zullen dan naar een babysit of zo moeten en die van ons respectievelijk naar hun papa of mama). 's Avonds gaat het richting B&B, waar we met de ingekortte suite (19 personen) gezellig gaan eten, lekker slapen en 's morgens ontbijten. Dat komt goedkoper uit dan een avondfeest en is lekker intiem. Zo heeft ieder zijn dagdeel en hoeven we ons geen zorgen te maken over de "plakkers". Eens we weg zijn van de receptie moeten ze alles zelf betalen en dan zijn de plakkers meestal vlug weg.
hahaha:-D ja dat van die plakkers is wel een feit cindy! Bedankt voor de voorbeelden iedereen! nu heb ik al een beetje meer een idee van hoe zo'n dag eruit ziet! Eigelijk is er dus geen vaste regeling maar kiest iedereen wat zij het liefst doen. Veel succes met de voorbereidingen!
wij doen het als volgt, 10u wettelijk huwelijk +- 10u30 foto's met suite 12u lunch met suite (simpel hoor, belegde broodjes, verse soep en vleeskroket) 14u kerkelijk huwelijk (hierna vertrekken naar feestzaal, is ongeveer 20 min.rijden) +- 16u30 receptie "minder belangrijke" gasten tot 18u schenken ze drank, receptie is toch ongeveer 18u30 +- 19u30 avondfeest met vanaf 20u15 buffet