TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Melodie
4-6-2011
|
17-1-2011 12:54:07
wat leuk om jouw verhaal te lezen! Wat doe je juist met de stoelen in de kerk? Wij hebben niet echt gigantisch veel budget voor bloemen (vind het ook jammer daar zoveel geld aan uit te geven, voor amper 1 uurtje).
Ben ook benieuwd te horen hoe jouw uitnodiging eruit zal zien.
Geniet maar van jouw enthousiasme. Ik zit in een andere fase, de 'ik heb geen flauw idee waar eerst mee te beginnen' fase. Dus, tips zijn welkom ;-)
|
|
kelly
24-6-2011
|
17-1-2011 13:09:17
Hey , Wij , althans ik , ga ook de decoratie zoveel mogelijk zelf proberen te doen. Ik had zelf een ideetje voor de versiering van de stoelen , en dat waren " pomanders " . Maar ik ben benieuwd hoe jij het aanpakt ! Ons budget is ook heel krap , dus alles wat we zelf kunnen aanpakken... Ik geef ook niet graag veel centen uit aan bloemen, we zijn eens een offerte gaan maken bij onze plaatselijke bloemist , zonder ons bruidsboeket inbegrepen kwamen we al aan 300 euro voor de stoelversieringen + het altaar stukje . Nadien kunnen we ze nie echt meenemen hé , en laten hangen ? kweet nie. Ik heb al eens een discussie hier gehad over het altaar stukje. De priester verwacht dat we die laten staan. Maar uiteindelijk betalen wij daar ook wel veel geld voor hé ! Onze priester was doodleuk aant vertellen dat hij laatst een begrafenis had daags na een trouw en dat het bloemstukje van dat koppeltje mooi stond op het altaar ... sorry maar als ik mij herinner moesten we voor ons grootvader zijn begrafenis ook zelf een stukje kopen voor op het altaar want wij hadden niet de luxe dat daags voordien een trouw was... Ik mag dan misschien gierig zijn hé, maar kijk ik heb nu eenmaal geen ezeltje die geld schijt ! Onze bijdrage zit al in wat we betalen voor de kerk enzo. zal niet mijn bloemstuk laten staan ook nog eens hoor. Ik wil gewoon dat stukje op het graf van onze vaders zetten , als emotionele waarde. Trouwens , ben misschien van plan hoever ik kom in 'bloemschikken' om het misschien zelf te maken met zijden bloemen , zo gaat dat langer mee !
|
|
kelly
24-6-2011
|
17-1-2011 13:18:08
deel 2 : Allemaal hele leuke ideeen , veel kan je al op voorhand doen , natuurlijk weet ik niet hoelang opvoorhand je die suikerpasta en koekjes maakt ... Na ons huwelijk mag ik het huwelijk van mijn moeder organiseren , en er zijn ook nog vrienden die gaan trouwen. Dus inspiratie kan ik nog wel ergens kwijt:) moest je inderdaad een dergelijke "winkel" starten , dan zal ik als een van de eerste komen kijken of het interesant is ! Knutselen , koken en ideeen bedenken ja , maar patiserie en zo is niets voor mij ! groetjes Kelly
|
|
fatimma
18-6-2011
|
17-1-2011 14:17:01
Hoi Hoi
Kelly en Melodie
Bedankt voor de reactie
Versiering in de kerk voor de stoelen : heel simpel en mooi (vooral goedkoop kost me 23 euro voor 14 stoelen)
Benodigdheden : Rol Organza lint (ecru) gekocht in Atita Wetteren (AVA soortgelijke winkel) (kostprijs 9 euro per rol) en een slinger met organza rozen en pluimpjes en kraaltjes erop (5 rozen per slinger) ook in Atita gekocht (het merk ontgaat me even) kostprijs (€ 3.5 per slinger 3 van gekocht) en satijnen lint rol van 50m (ecru, kostprijs €5.39 per rol)
Organza lint kan je in alle kleuren kopen op een rol van 30 cm of 50 cm breed knip daar een lang stuk vanaf maak een mooie strik en bevestig (naai) hierop een bloem (waar nog een stukje van de slinger aan hangt met de pluimpjes en kraaltjes dus) je kan er nog altijd wat pluimpjes tussen doen ook laat ik nog wat extra slieren lint loshangen (je kan deze rond de strik knopen voor je de bloem vastnaait ook ) en maak hiermee ook het bevestigingstouwtje voor de stoelen. als je liever met een echte bloem werkt geen probleem (was ik eerst van plan maar dan zag ik de schitterende slingers bij atita) knoop gewoon een plastiek pipet vast achter de strik (2.39 euro voor 11 stuks bij AVEVE) en de dag zelf steekt je der gewoon een verse bloem in naar keuze simpel en mooi
Als bruidsboeket neem ik een corsage wat al een stuk scheelt in de kosten en ik koop het corsage armband zelf dat past bij men kleed en steek die binnen bij de bloemist dus geen bruidsboeket van 80 euro vr mij dat ik gans de dag laat rondslingeren (mezelf kennende)
De bruidskoekjes kunnen op voorhand gemaakt worden (best een paar dagen op voorhand dat ze kunnen uitdrogen) zullen gewoon grote koekjes harten zijn op een stok met suikerglazuur bedekt witte en roze met de letters van onze naam in eetbare stift of ook suikerglazuur daar ben ik nog niet uit moet even de mening van mijn man vragen vanavond worden de proefjes gemaakt :-D
de uitnodigingen kosten me tot nog toe 1.6 euro stuk (en ik vind da nog veel!!!) inclusief enveloppe en ze zijn (ik vind het toch ) schitterend ze zien er duur uit (en eerlijk qua werk was het 2x niets ;-) )
als je foto's van dit alles stuur je maar effe een privébericht met je e mail of als je tips winkels of websites nodig hebt voor materiaal heb ondertussen de beste al in mijn favo's staan ;-)
groetjes en veel knutselplezier
Fatimma
|
|
rafa
6-5-2011
|
17-1-2011 14:58:54
hei ja kzou graag een fototje willen van de stoelversiering, je mag ze zenden naar rafa.put@mail.be groetjes, en ik ga ook heel veel zelf doen, is gewoon heel leuk en budgetvriendelijker dan alles te laten maken op moment ben ik bezig met de naamkaartjes voor tafelindeling...fijne avondtherapie..hih groetjes
|
|
Benjamin en Sara
28-5-2011
|
17-1-2011 16:41:02
Hoi Fatimma,
hier dezelfde ziekte. De drang om alles onder controle te hebben en dus het liefst alles te willen zelf maken, regelenen en doen.
Hier ook:
- bloemstukjes kerk zelf maken
- uitnodigingen zelf gemaakt
- pakje per genodigde met eveneens link nar plaats in zaal zelf gemaakt
- enveloppendoos zelfgemaakt
- gastenboek zelf gemaakt en gepersonaliseerd met foto's
- wegwijzers zelf gemaakt ui hout, schilderen, noem maar op
- deco zaal zelf maken en ineen steken
- menukaarteen zelf maken
- ...
te veel nog om op te noemen.
Heb zelf ook het gevoel dat het nu nog overweldigend veel is maar na de trouw, pang in een zwart gat, ...
Hopelijk ben ik nadien snel zwanger dan heb ik weer iets anders om me mee bezig te houden.
Groetjes
en nog veel succes!
Sara
|
|
vanessa
2-7-2011
|
17-1-2011 18:13:54
Amai, jullie hebben allemaal veel ideeën.
Bij mij wil het op de moment niet helemaal lukken.
Ik ben ook nog op zoek naar versiering voor de kerk en de feestzaal en een manier om de gasten aan de juiste tafel te krijgen.
Wil jij je foto's misschien eens doorsturen, dan krijg ik misschien terug enkele ideeën.
Ik ben jaloers op je creativiteit.
vanessadaelemans@hotmail.com
Alvast bedankt en nog veel plezier met de voorbereidingen.
|
|
Lesley
8-7-2011
|
17-1-2011 18:53:28
Hoi hoi,
Ook ik wil graag zoveel mogelijk zelf maken...maar heb niet de creativiteit zoals jullie!
@Sara; hoe maakt je de bloemstukjes voor in de kerk? Doe je dit met echte bloemen of hoe doe je dit want je moet dat toch even op voorhand kunnen doen hé...
Hoe heb je de enveloppendoos gemaakt?
@fatimma: Wil je mij eens de foto's doorsturen? lessie_93@hotmail.com
Hééél erg bedankt!
|
|
Lesley
8-7-2011
|
17-1-2011 18:54:12
Oh ja, Sara, hoe maakt je je zaalversiering?
Groetjes en merci!
|
|
Benjamin en Sara
28-5-2011
|
17-1-2011 19:27:52
Wel Lesley,
de bloemen voor de kerk zullen echte bloemen worden. Maarmet een constructie die je op voorhand kan maken. De dag zelf kan iemand dan nog de bloem erin zetten.
Ik heb al wat uitgetest maar heb nog gen def besluit genomen. Ik dacht een bamboekoker te gebruiken, waar nadien de bloem ook in komt. Daarrond dan lintjes, fakegroenblad,... kortom ben nog aan het zoeken.
De zaalversiering, wel je lacht ermee, ben ik met mn kls in de klas aan het maken. Ik maak zelf op eigen houtje slingers met hartjes en foto's. En met de kids 3jaar:p ga ik hartjes laten bestempelen. We maken een grote kartonnenkader waar al die hartjes in kunnen hangen aan een touwtje en de kader zelf wordt volgeplakt met hartjes.
Voor de rest, veel hulp va de mama, want spijtig lukt het niet allemaal alleen meer:p (al moeilijk om toe te geven)
De enveloppedoos (heb ik lucas een grote ronde doos gekocht) dar heb ikgleuf in gesneden en dan met 2 technieken de doos geverfd. Nadien onze namen en datum op geschreven in zilver en hartje op geplakt.
Succes, desnoods stuur je privebericht ofzo als je wat meer info wilt e.
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
18-1-2011 10:18:57
Bruiden,
wij trouwen in september, jullie mogen gerust helpen met de zaal te versieren enzo! Geen zwart gat, jullie kunnen direct opnieuw beginnen...
Denk dat ik nog wat stress en tijdsdruk ga nodig hebben om echt in gang te schieten...
xx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|