Terug naar overzicht
Hey, Zou ik ook wel eens interessant vinden om te horen/zien/lezen, omdat wij sowieso een alternatieve viering willen doen ( mijn vriend voelde ook niets voor een kerk en al wat daarrond hangt), maar ook nog totaal niet weten hoe we dat gaan invullen :) en of we voor zoiets als rent a priest of goede herder gaan. ook van mij al op voorhand bedankt:)
wij doen een viering via het alternaatief, van de 'vrijzinnige' vereniging. Ik wou ook voor de kerk trouwen maar mijn vriend niet. We zijn ze vorig jaar op de huwelijksbeurs in kortrijk tegengekomen!Het wordt een viering naar onze smaak, met onze teksten en muziek en zij heeft ons 'levensverhaal' geschreven!. De viering is nu helemaal af en ik ben overtuigd dat we de juiste keuze gemaakt hebben! Het is ook gratis wat van ondergeschikt belang is maar toch een leuke meevaller :)
Wij hebben gekozen voor een viering met de goede herder uit Dendermonde omdat we zelf niet veel naar de kerk gaan maar toch gelovig zijn wouden we iets anders.. We trouwen nu in de tuin van onze feestzaal. Je kan het zo persoonlijk of christelijk maken zoals je zelf wil. Morgen moeten we naar daar op gesprek. Ik weet niet of ze daar ook werken met misboekjes, dat hoor ik morgen wel.
We gaan een viering houden, mee georganiseerd door UVV. We hebben nog geen boekje, maar weten ook niet of we hiermee gaan werken, mss enkel eentje voor onszelf maken als aandenken. De persoon van uvv praat alles aan elkaar en enkele vrienden komen een gedichtje voorlezen, een gedicht dat op ons slaagt of een anekdote over ons vertellen. Wij houden deze viering in een kapel, omdat ik dit gezellig & romantisch vind maar zonder christelijke touch! Misschien beter bij de instanties zelf informeren of opzoeken op internet...
Wij houden een viering in de schuur van de hoeve waar het feest dan ook doorgaat. Voor onze viering hebben wij beroep gedaan op Sabine van 't verstand van leven (www.verstandvanleven.be). We zijn er heel tevreden over. Je mag er echt volledig je eigen ding mee doen en ze heeft ook leuke ideeën om zo'n viering uit te werken. We zijn nu reeds 2 keer bij haar langsgeweest en onze viering zit volledig in elkaar. We werden ook steeds goed ontvangen! Echt een aanrader! Groetjes