Terug naar overzicht
Wij gaan aan vrienden vragen om de bloemen te gaan plaatsen een half uurtje voor de mis.We gaan ook proberen de trouwers na ons te contacteren om te informeren of we niet samen de kerk versieren. Dan zou ik voorstellen dat wij alles klaarzetten/hangen en dat zij voor kennissen zorgen om alles weg te halen (behalve idd altaarstuk).
Waarom moet je je altaarstuk laten staan? Ik was van plan om ook dat mee te nemen.. dit kan dan mooi staan op de tafel voor de eventuele cadeautjes die we krijgen.. Dacht dit te vragen aan vrienden of een nicht/neef die dit wil doen.
Ik weet niet of dit altijd moet, maar heb het toch al veel gehoord / gelezen dat het moet blijven staan... ook bij ons dus, nu blijkt. Misschien best even navragen, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan de dag zelf :-) Thx voor jullie tips!
Het altaarstuk moet idd meestal blijven staan, als 'gift' aan de kerk. Dit blijft dan ook nog een hele week staan in de andere vieringen. Wij hebben alles laten hangen / staan van bloemen. Wat doe je daar nog mee??? Je krijgt die dag al voldoende bloemen, hoor! Zelfs van mensen waar je het heus niet van verwacht! Zo was er bv. een boeket in de zaal geleverd door de baas van mijn papa... Toen wij alle bloemen en geschenken thuis hadden staan, stond gans onze keukentafel, eettafel in de living en zelfs nog op de vensterbanken in de living bomvol! Onze buffetkast stond bomvol kaartjes... Waar ik die bloemen van de kerk dan nog zou moeten gezet hebben... Geen idee! Nee, dan komen ze beter 'tot hun recht' in de kerk!