Nu Online
Momenteel zijn er 339 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Placebo-enveloppe

18-1-2011 17:24:35
Dag bruidjes,

heeft iemand van jullie al ooit geweten dat er zogenaamde "placebo-enveloppes" gegeven worden? Lijkt me echt degoutant, maar ik hoor het zo nu en dan eens voorbij komen...
Laten jullie de namen op de enveloppes schrijve als de gasten toekomen, of hoe doen jullie dat?

xxx

lies
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 944

julie
6-5-2011
 Meld misbruik18-1-2011 17:34:58

wa voor enveloppen zijn da, raar maar ik heb het nog nooit gehoord en tot wa dient da

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik18-1-2011 17:43:52

een lege envelop..

heel erg dat wel maar of ik nu perse zou moeten weten van wie die komt?? geen idee

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik18-1-2011 17:57:17

Amai da's echt wel erg! Ik denk wel dat ik zou willen weten van wie dat komt...niet om hem/haar te confronteren ofzo maar gewoon om in het achterhoofd te houden. Maar ik vind dan wel dat je niet voor hun neus zo hun naam er op kan schrijven...dat komt niet zo goed over. Ik hoop dat iedereen wel zelf zijn naam op de enveloppe schrijft.. dan durven ze er ook niet niets insteken!

lies
2-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:01:43

Blijkbaar zouden er soms mensen zijn die toekomen op je feest en zoals velen een enveloppeke afgeven waar achteraf niets blijkt in te zitten.

Ik zou gewoon graag weten van wie de geschenken komen zodat ik hen persoonlijk kan bedanken, want er zullen misschien mensen zijn die wel geld in het enveloppeke stoppen, maar vergeten hun naam erbij te zetten. En dat zou ik dan ook jammer vinden...
Vandaar de vraag...

xxx

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:15:50

Geven ze niet meestal ook een kaartje en steken ze daar wat geld bij?
Eigenlijk zou ik dat nu niet zo vreselijk erg vinden als mensen geen geld geven, dat is hun zaak... En mss geven die mensen dan wel een gewoon cadeautje ofzo? Of gewoon hun aanwezigheid :)

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:46:38

Op mijn zus haar trouw, heeft ze een groot aantal zo'n enveloppe's gehad, zat enkel een kaartje in maar zonder naam..Soms is het wel zo dat ze niets geven in de kaart, maar dat er 's avonds wel nog iets georganiseerd wordt waar geld gegeven wordt.. maar dat was in haar geval niet zo en ook geen cadeau's..
Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen.. ik denk dat sommige daar wel zouden van verschieten als je per envelop opschrijft van wie je ze krijgt en denk zelf dat je daar gewoon geen tijd voor hebt en iemand die taak geven is ook wat overdreven denk ik..Misschien kan je wel bepaalde enveloppen 'onopvallend' apart leggen, als je weet wat ik bedoel? :)
Oké, je geeft geen trouwfeest om massa's te kunnen incasseren en de één heeft het ook niet zo gemakkelijk als de ander, maar zo totaal niets, geen bloemen, geen cadeau, geen geld.. Ik ben toch meestal van het principe dat wat ik geef op een feest, toch tenminste de kosten voor het eten dekken :)

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:48:17

Vraag anders aan iemand van de familie om van iedereen een foto te nemen als ze hun cadeau of envelop afgeven, da's minder confronterend. Natuurlijk, als iedereen een witte envelop zonder naam of kaartje bezorgt, blijft het natuurlijk moeilijk he :-)

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik18-1-2011 18:51:02

Hey,

Ikzelf stort meestal het geld op de daarvoor voorziene rekeningnummer. Dan geef ik ook een lege envelope enkel met kaartje in op het feest. Dat is toch niet zo zeer een probleem? Inderdaad wel minder leuk als mensen totaal geen geschenk geven. Natuurlijk kan je mensen niet verplichten. Maar denk dat dit zelden gebeurt. Je komt dan wel te weten van wie die envelope was. Denk dat niets krijgen eerder de uitzondering dan de regel is. En zelfs zelden voorkomt. Maar mms is dat een ilusie van mij.

Groetjes Ellen

lies
2-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:56:26

een placebo enveloppe wil dan natuurlijk ook zeggen dat er geen andere cadeau's gegeven zijn. Dus ook geen stortingen...

xxx

An
23-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:24:47

Die zullen er ongetwijfeld tussen zitten.. maar zou hier niet teveel tijd in steken!!! Gewoon aannemen, handjes schudden, kusjes geven, genieten van jullie feest en de dag nadien kijken wat je allemaal gekregen hebt. Volgens mij valt het zowizo tegen wat je allemaal gaat krijgen.. maak niet te hoge verwachtingen dan kan het achteraf alleen maar meevallen!!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-1-2011 20:13:29

Je hebt echt geen tijd om namen te gaan schrijven, want dat is echt wel een 'stroom' die binnenkomt. Wel had ik een soort ladenkistje met 3 lades als enveloppendoos, dus ik kon de enveloppen wel onopvallend sorteren: vrienden, familie, collega's.
Wij hebben toch ook van één neef met vriendin niks gekregen (zelfs geen lege envelop)... Mijn mama heeft dat dan 'toevallig' eens laten vallen bij haar broer en warempel... een maand na ons huwelijk werd er plots een bedrag van die neef gestort!
Ik zou dat toch wel ergens in het achterhoofd houden of noteren: wij hebben zo'n lijst aangelegd met namen + een omschrijving van het cadeau. En ik heb die lijst toch al kunnen gebruiken. Een jaartje na ons trouwde mijn neef (andere neef dan hierboven) en zo heb ik hem hetzelfde bedrag teruggegeven (handig!). Een andere neef deed een house-warming party en op de uitnodiging stond ook een envelopje. Bleek dat hij samen met zijn vriendin op ons huwelijk (waar ze voor het avondfeest met diner waren uitgenodigd) een orchidee had gegeven. Dat kost +/-15 euro... en dat voor een hele avond eten en drinken... Ik heb dus geen envelopje gegeven, maar ook een bloemetje teruggegeven. Tja... Dat is dan aan elkaar geleend, hé!

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik18-1-2011 21:22:41

Ja ik persoonlijk zou toch proberen om zeker het eten van het feest te dekken voor mij en mijn partner! Ik zou nog meer kunnen leven met een enveloppe met een kaartje in dan gewoon een enveloppe met gewoon niets in ( ik dacht dat dit bedoelt werd met placebo enveloppe), dat vind ik ronduit grof..

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik19-1-2011 7:18:26

Tja, een lege envelop krijgen is inderdaad niet tof.
Van mijn schoonvader hebben we zelfs dat niet gekregen. Achteraf zijn we te weten gekomen dat de bloemen die hij ons gegeven heeft, eigenlijk van zijn ex (moeder van ventje) waren.
Dat vind ik pas lef hebben... Je enige zoon die trouwt en hem dan niets gunnen.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik19-1-2011 7:56:33

Hey,
Wij hadden gelukkig geen placebo enveloppes. Vind het idd nogal lef hebben en schandalig om niets te geven maar ja wat doe je ertegen hé.
Ik heb net als Véronique achteraf opgeschreven wat ik van wie juist gekregen heb. Dat kan achteraf nog van pas komen.
Groetjes,
ilse

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik19-1-2011 10:03:40

Wij hadden aan onze ceremoniemeesters (telkens kennissen van familie) gevraagd om de naam of een corresponderen nummer op de envelop te schrijven
Want het is wel zo dat mensen soms hun naam vergeten melden op een kaartje, en dan krijg je een envelop en wat geld, maar weet je niet van wie het komt. Het heeft ons toch wel geholpen om die bedragen bij de juiste mensen te plaatsen.
Zelf hebben we geen placebo enveloppen gehad. Er zal wel juist geld in onze doos zonder een envelop. En het heeft ons toch wel enkele weken gekost om te achterhalen van wie het kwam :-) Dat komt ervan als de opa je snel nog iets toestopt 2 minuten voordat je naar het altaar loopt :-)

Ik ben er zeker van dat je wel een oplossing zal vinden die je comfortabel lijkt zonder de mensen echt te storen en jezelf veel werk te geven. Het voorbeeld van Véronique leek me ook wel wat.

groetjes

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik19-1-2011 13:05:49

Hey,
Dat hebben we ook meegemaakt. Enveloppe met € 10 en zonder kaartje. Gezien dat de enigen waren zonder kaartje, konden we al snel afleiden van wij het kwam. Een collega van mij. Ik ga het goed onthouden, aan mij moet hij niet te veel meer vragen.
Volgens mij kun je niet veel doen om dat te verhinderen.

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik19-1-2011 14:54:20

ik heb dat ook al vaak gehoord hoor ! Hopelijk maken wij het het niet mee en als we het meemaken, dan kan ik ze nu al uitpikken wie dat zou zijn.

Dat zijn gewoon mensen die denken : "ja maar, wij worden uitgenodigd hé, dus dan moeten wij toch niet betalen om te komen?"
En mensen die echt wel belachelijk weinig geven, die beseffen gewoon niet hoe veel alles kost. Een collega van mij kreeg bijvoorbeeld van een koppel 20 euro om een hele avond te eten en te drinken met z'n tweetjes a volenté.

Er is weinig aan te doen, maar ik wil toch wel weten van wie wij wat hebben gekregen, ook al is het maar om een richtlijn te hebben voor het geval zij ook ooit eens een feest geven.

Maar dat geldt ook omgekeerd : de mensen die dan echt wel heel veel hebben gegeven, kun je dan ook wel extra te bedanken en die gaan dat dan ook echt apprecieren.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...