Nu Online
Momenteel zijn er 537 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help ?

18-1-2011 18:09:51
Hey iedereen,

Heb een vraagje: wat doen jullie met nonkels en tantes die naar de kerk komen ?
Enkel uitnodigen voor het avondfeest of ook voor de receptie ?

Groetjes

Lynn
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 821

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik18-1-2011 18:13:50

Heyhey,

Bij ons maken zij geen deel uit van de suite dus zij worden enkel uitgenodigd voor het avondfeest (met ook wel een korte receptie :-)). Enkel de mensen van de suite blijven de hele tijd :-).

Groetjes!

lies
2-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:18:57

Bij ons ook enkel avondfeest met kleine receptie op voorhand!

Greetz

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:19:28

bij ons hetzelfde, enkel avondfeest

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:36:26

en tantes en nonkels die bij de sute blijven ronddraaien na de kerk, zeggen dat ze pas 's avonds uitgenodigd zijn of ze toch laten meegaan ?
Heb dit gezien bij een vriendin, die tantes en nonkels gingen niet weg dusja,...

Ofwel denk ik teveel na ? :-)

groetjes en al bedankt voor reactie!

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:36:38

Ik zit ook wat met zo'n probleem..
Tussen kerk en avondfeest houden wij ook een receptie voor collega's en buren e.d.
Bepaalde familie, ooms en tantes, die van ver komen (en mss ook wat ouder zijn) en die waarschijnlijk wel naar de kerk komen, willen wij echt erbij op het avondfeest. Die zitten dus even met een gat en kunnen niet echt naar huis om zich nog om te kleden ofzo.. Heb ook al zitten denken om ze ook naar de receptie uit te nodigen, maar da gaat ook niet echt :)

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik18-1-2011 18:54:52

Hey Mieke,

Heb jij hier dan al iets op gevonden of ... ben je ook nog op zoek naar een oplossing hiervoor ?

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:13:36

Nog op zoek naar een oplossing!
Zaterdag heb ik een afspraak bij de zaal, zal het hen eens voorleggen, wie weet hebben ze ook al zo'n gevallen gehad..
Ik heb al trouws geweten dat ze niet blijven en even weggaan, meestal om hun thuis op te kleden voor het avondfeest, maar ook al geweten dat ze meteen meekwamen naar de feestzaal en dus twee recepties hadden, maar als je daar dan volle pot moet voor betalen (kostprijs receptie+avondfeest). Pfieuw..
Eerst zaterdag dus afwachten.. Ik laat je iets weten als ik er wat voor vind!
Ik zal die kant van de familie misschien ook even opbellen en zeggen dat ze hen wel niet verplicht moeten voelen om naar de kerk te komen..

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:14:14

Hey, wij zaten met hetzelfde probleem en we zullen dit oplossen zoals een nichtje van ons heeft gedaan. We maken 3 soorten kaartjes voor bij de uitnodiging:
- een soort voor mensen die enkel op de receptie gevraagd zijn
- een soort voor mensen die enkel op het avondfeest gevraagd zijn
- een soort voor mensen die familie zijn en / of ons heel dierbaar zijn én van ver komen en voor wie het dus niet leuk is het 'gat tussen kerk en feest op te vullen: hier schrijven we iets in de zin van 'indien jullie naar onze viering komen, kunnen jullie erna aansluiten op de receptie en het avondfeest'; maar die selectie maak je dan een beetje zelf... wij doen het zo om te vermijden dat mensen die niet naar de viering komen toch zouden proberen beiden mee te pikken, enkel en alleen omdat ze 'familie' zijn

Het is echt een beetje situatiegebonden hé... Veel succes!!

An
23-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:29:31

Wij vragen onze nonkels en tantes mee naar de kerk. Indien neven en nichten dit ook willen geen probleem aangezien onze familie's niet echt enorm groot zijn. Verder mogen ze blijven.. hebben geen receptie enkel een avondfeest met eten. Tussendoor voorzien wij taart/vlaai e.d. op een taart/vlaai meer of minder zal het nu ook niet steken hé

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:40:12

Vele van mijn tantes en nonkels, neven en nichtjes komen uit W-Vlaanderen (wij wonen in A'pen), dus ja, ik kan ni echt anders dan ze een beetje 'entertainen' Zij komen dus naar de kerk en gaan nadien allemaal mee nr de receptie. Wanneer wij dan met de suite gaan eten (en voordien foto's trekken) gaan zij ergens anders eten. Ik ga voor hen reserveren maar ze betalen dit wel zelf (ze zijn met bijna 40!!!), nadien komen zij dan gewoon naar het avondfeest...

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik18-1-2011 19:59:05

Bij ons hebben we een duidelijk onderscheid gemaakt... onze familieleden die niet in de suite zitten, krijgen een uitnodiging voor het avondfeest. Zij maken hier geen probleem van denk ik... het gaat hier immers om 80 personen! Zij mogen zelf kiezen of ze naar de viering komen, maar hen kennende doen ze dit wel. Meter, peter en grootouders zitten sowieso in de suite... dus zij mogen ook naar de receptie komen. Het was een moeilijke keuze maar uiteindelijk moet je grenzen stellen (en aangezien wij de meeste kosten voor onze eigen rekening nemen, hebben we hiervoor gekozen - de mensen op het avondfeest zullen immers niets te kort komen :-)... er wordt veel lekkers voorzien).

Succes met je keuze...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-1-2011 20:05:29

Iedereen van de familie op avondfeest. Wij hadden onze receptie op een andere dag! ;-)

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik19-1-2011 8:50:52

Ik heb een kleine familie en zo goed als mijn volledige familie zit in de suite :-). Mijn vriend daarentegen heeft 4 nonkels en 1 tante. Gezien het een hechte familie is en wijzelf een hele goeie band hebben met die mensen vragen wij ze zowel op receptie als op avondfeest. Het originele plan was zelfs om ze na de kerk in de suite mee op te nemen en een busje te huren. Maar dat hebben we helaas moeten laten vallen gezien we net een appartement hebben gekocht. 
Maar zowel mijn vriend als ik vonden het leuk om hen er de hele dag bij te kunnen hebben.

stefanie
19-5-2012
 Meld misbruik25-2-2011 11:29:25

Wij hebben tantes en nonkels aan tafel gevraagd, maar de kinderen daarvan (onze nichten en neven dus) enkel voor het dansfeest. Dit omdat wij deze maar 1x per jaar zien (enkel op nieuwjaarsdag bij mijn meter) en daar totaal geen contact mee hebben. Wij hebben daar zelfs geen gsm-nrs van.

Grtz

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...