Terug naar overzicht
Hoi Baci, als ik in jou plaats was zou ik zo snel mogelijk een telefoontje plegen naar je huidige gemeente en het gewoon zelf vragen. Moest het niet mogen om in je huidige gemeente dan ben je nog op tijd om in de andere gemeente je trouwdatum vast te leggen. Veel succes Lies
Hallo, Wij zitten met net hetzelfde probleem. Ik heb bij beide gemeentes onze datum laten vastleggen maar je moet wel degelijk (nog) in de gemeente wonen om er te kunnen trouwen. Maar je inschrijven in een gemeente duurt gemakkelijk 14 dagen dus als je nog niet officieel bent ingeschreven in de gemeente (ik veronderstel dat je dat nog niet bent wanneer je identiteitskaart niet is aangepast) zal je dus moeten trouwen in je oude gemeente.Bij mij raadden ze aan om ons al op voorhand op mijn ouders hun adres te zetten zodat we zeker in onze toekomstige gemeente wonen, een beetje meer rompslomp maar je bent wel zeker van je stuk. Ik zou dus gewoon in beide gemeentes je datum laten vastleggen, zo kan je toch nog trouwen op de dag dat je wil (want bij ons kunnen er maar 3 per dag trouwen). En je kan dit ook gewoon vermelden wanneer je naar de burgerlijke stand gaat. En zeker niet panikeren, ik zat maar op 124 dagen voor de trouw toen we beslisten om te verhuizen (maar we weten nog niet wanneer we in het huis kunnen). Groetjes,Kendra
hmmm okéDat is toch al een geruststelling! :)
Ik weet niet of je in de gemeente kan trouwen waar je woonde, maar ik weet wel dat je in de toekomstige gemeente al een datum kan vastleggen. Wij wonen momenteel in Gent, maar verhuizen in april-mei, ik heb naar de gemeente gemaild en die hebben de datum en uur vastgezet voor mij.Als we daar officieel wonen, dan moeten we gewoon nog eens langsgaan om papieren in orde te maken.
Hoi, wij verhuizen ook vlak voor onze wettelijke trouw. De gemeente waar we nu wonen heeft ons geïnformeerd dat als we bij hen voor onze verhuis al in ondertrouw zijn geweest, het geen enkel probleem is om daar nog te trouwen (wij wouden liever daar trouwen als waar naar we verhuizen gezien mijn vriend zijn neef daar eerste schepen is en ons kan trouwen).
is geen probleem als het minder dan 6 maand voor je trouw is dat je verhuisd en je inschrijft in de andere gemeente, mag je nog trouwen in je oude gemeente heb ik nagevraagd omdat ik ook in die situatie zit ( van Brakel naar Perwez)
Hey damesDank u voor de reacties. Het is inderdaad zoals Deborah zegt.Dus probleempje opgelost!groetjes