Nu Online
Momenteel zijn er 693 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders vermelden op uitnodiging

20-1-2011 8:57:38
Wij zijn bezig met het samenstellen van onze uitnodiging.
Ik blijf toch maar twijfelen over het vermelden van ouders of niet.
Wij wonen al bijna 4jaar samen.
Wie vermeld wel of niet zijn ouders?

Als iemand een voorbeeld heeft van de tekst van zijn uitnodiging mag je dit altijd mailen! wendytje_deplancke@hotmail.com

groetjes!

wendy
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 990

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:03:20

Wendy,

Meestal worden de ouders vermeld wanneer ze mee betalen...
Als de ouders het huwelijk betalen gebruikt men ook vaak: "... de ouders van... kondigen aan:... "

Bij ons betalen ze het huwelijk niet, maar na lang twijfelen hebben we toch beslist hun namen te vermelden (dit wel achteraan de uitnodiging). Je weet nooit dat je mensen uitnodigt omwille van goede kennissen met je ouders, dan weten ook zij meteen van wie de uitnodiging komt.

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:04:05

Wij doen het net zo als Rieke!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:14:10

wij vermelden ze niet

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:17:10

Mijn ma & pa betalen elk hun deel van de trouw. Ik vond het niet meer dan normaal dat zij dan ook de trouw van hun dochter aankondigen! (Ookal wonen wij 3 jaar samen ...)

Het enige probleem was feitelijk zijn moeder die niets betaalt. Aangezien het niet ging om enkel mijn ouders te vermelden, staat zijn moeder er ook op, zij zal het verschil wel merken op de avond zelf, mijn ouders krijgen dan iets extra

Onze tekst is:

mijn moeder - mijn stiefvader
zijn moeder - zijn steifvader
mijn vader - mijn stiefmoeder

nodigen u uit op het huwelijk van hun kinderen:

Aurélie Mertens
En
Jerry Bogaert

sofie
9-7-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:20:54

Wij ook als Rieke, voor dezelfde reden. Bij ons betalen ouders bruidegom wel wat mee, maar de tijd dat ouders volledige trouw betalen is denk ik volledig voorbij.. (spijtig genoeg! :p).

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik20-1-2011 9:38:10

Wij hebben gewoon 'Thomas en Els' vermeld. Ik vind het vermelden van de ouders zo 'ouderwets'?

funfoto

Meld misbruik20-1-2011 10:24:59

eline
20-5-2011
 Meld misbruik20-1-2011 10:30:04

bij ons kondigt ons zoontje het aan!

"Mama en papa gaan trouwen"
     "Eline & Stijn"

en dan nog een tekstje in de aard van "Kom jullie ook naar hun dansfeest?"

Mijn schoonouders betalen een groot deel maar mijn ouders niks. En mijn ouders zijn gescheiden. Tegen dat alle namen dan worden vermeld, dan staat die annonce vol!

ieder zijn mening natuurlijk

gr 

Charlotte
28-5-2011
 Meld misbruik20-1-2011 10:37:52

Hey Wendy,

Wij zaten met hetzelfde probleem. Wij betalen de trouw zelf... wel mijn vader is 2 jaar gelden overleden en heeft me een klein beetje achtergelaten, dus op die manier helpt hij ons een beetje. Maar ik vond het toch een gebaar van respect om onze ouders te vermelden.

We wilden het ook niet te ouderwets... aangezien we onze eigen uitnodigingen ontwerpen wilden we ook een ietse modernere aanpak voor de tekst. Uitendelijk is het het volgende geworden (het is in het Engels, aangezien mijn verloofde een Engelsman is)

" Together with our parents, we, Charlotte & Simon, would like to let you know that we will be taking the trip of a lifetime into marriage"

Klinkt leuk, maar toch nog respectvol. Bovendien wordt dit rondgestuurd als aankondiging en diegen die uitgenodigd zijn voor de ceremonie en het avondfeest krijgen dan een apart kaartje.

Ik hoop dat het jullie een beetje helpt!

Succes nog!

Charlotte & Simon
www.simonandcharlotte.com

Ellen
2-4-2011
 Meld misbruik20-1-2011 11:29:05

wij doen het niet

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik20-1-2011 17:25:13

Bij ons ook geen ouders op de uitnodiging! Dan zouden we al 4 lijntjes moeten voorzien ( beide zijn gescheiden) en mijn verloofde ziet zijn ook helemaal niet vaak.
Ook wij betalen alles zelf. Ik denk niet dat je je ouders uit 'respect' op de uitnodiging moet zetten. uiteindelijk zijn jullie het die trouwen, niet zij. Ieder zijn glorie moment :)Bij ons zal er ook geen 'volk' zijn dat wij niet kennen ( maar enkel de ouders) dus is dat al helemaal niet nodig...

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik20-1-2011 18:37:17

wij vermelden gewoon:

ouders:
Dhr en Mevr ...
Dhr en Mevr ...

Ze betalen elk een groot deel van de trouw.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-1-2011 21:22:58

Bij ons stonden ze ook niet vermeld...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info