Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe Formuleren ?

20-1-2011 9:38:45
Hallo bruidjes ,

Ik heb een vraagje .
Wij trouwen op 15 april 2011 en zijn zo stilaan aan het ontwerp van de uitnodigingen begonnen .
We zijn nu naar een manier op zoek om onze ouders mee op de uitnodiging te vermelden .
Wat ons echter moeilijk lijkt , want mijn moeder is 20 j geleden overleden , en mijn vader een half jaar .
De ouders van m'n vriend leven nog allebei en betalen ook een groot deel van ons huwelijk . Ik wil hen dus niet aan de kant schuiven . Wij kan me op een idee brengen om toch alle ouders te vermelden.
Ik zou er niet graag een kruisje opzetten , omdat dit (voor mij) een leguber gevoel geeft .
Bedankt om even mee na te denken .
Peggy

Peggy
15-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1435

Kristel
14-5-2011
 Meld misbruik20-1-2011 10:21:34

Hey,

Een moeilijke vraag. Jammer dat je ouders er niet kunnen bij zijn. Mijn mama is in november overleden en zal er dus ook niet bij zijn. Wij gaan geen traditionele uitnodiging maken waarbij de ouders het huwelijk aankondigen. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb eens gekeken en heb dit gevonden waar je waarschijnlijk wel een antwoord kan vinden http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=208407&su... (meestal wordt er toch gekozen voor een kruisje achter de naam) Maar lees maar wat zei hebben gedaan en geschreven

Is iemand die een gelijkaardige vraag stelde in 2009. Veel succes met je huwelijk en met je uitnodigingen

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik20-1-2011 11:05:27

Hallo Peggy,

is er geen andere mogelijkheid om zijn ouders te bedanken? Bijvoorbeeld bij de speech s'avonds met de overhandiging van een mooi cadeau?  Mijn vriend zijn ouders dragen ook bij tot de trouw en ik denk dat ik op de uitnodiging (subtiel!) ga plaatsen 'De fiere ouders'. Ik hoop alleen dat het niet te fel 'geboortekaartje' achtig klinkt...
Ik wil het echt niet centraal zetten, want vind dat vrij ouderwets. Liefst van al zou ik ze er niet bij zetten, want is toch een aankondiging van mij en mijn vriend. maar vrees dat ik dan ruzie krijg :-)

Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik20-1-2011 11:21:14

Hoi,

wij vermelden ook onze ouders en mijn schoonmoeder is nog maar 2 weken geleden heel plots overleden. Er zal een kruisje achter haar naam staan op de uitnodiging.

Als aankondiging gebruiken wij de tekst: "onze ouders zijn blij te mogen vertellen dat wij meer dan ooit kiezen voor elkaar", ik zit daar niet mee in dat dit niet 100% past bij 't feit dat mijn schoonmama er niet meer is, zij was ook blij voor ons.
Je kan bijvoorbeeld ook iets schrijven in de trant van: "onze ouders toonden ons het juiste pad" of zoiets, maar dat kan dan natuurlijk enkel indien er geen gescheiden ouders zijn (en dat ging niet in mijn geval).

Veel succes ermee en hopelijk kunnen je schoonouders die dag de leegte van je ouders een klein beetje bijvullen.

Inge
16-4-2011
 Meld misbruik20-1-2011 11:50:28

bij ons het zelfde probleem, mijn mama is in augustus overleden; ik heb het er nog zeer moeilijk mee; Oorspronkelijk gingen wij onze ouders er ook bijzetten, maar aangezien ik het zo moeilijk heb dat papas naam daar dan alleen staat, hebben we ervoor gekozen om geen ouders te vermelden op de uitnodigingen; We hebben dit met mijn papa en schoonouders besproken en voor hen was dit geen probleem ze begrepen het volkomen. Pfff gaat zo raar zijn, de mooiste dag van je leven, maar toch zo moeilijk omdat mama er niet bij is.

Peggy
15-4-2011
 Meld misbruik20-1-2011 13:42:04

bedankt al voor jullie reaktie's . Het doet idd raar om te weten dat ze niet bij de mooiste dag van ons leven zullen zijn .Mijn schoonouders gaan zeker proberen die leegte wat op te vullen , en mijn neef en zijn vrouwtje gaan de lege plek in de suite opvullen. Ben ik al zéér blij om . Persoonlijk zie ik het niet zitten om ze te vernoemen voordat het avondfeest plaats vind .... raar he , maar ligt me ook nu tijdens de voorbereidingen zeer gevoelig . We vinden er wel iets op . Ik had daarstraks zoiets in gedachten :
Vanop aarde en hemel laten de ouders van Peggy en Sven weten dat hun kinderen " De grote stap" in hun leven zetten ... maar ben niet echt overtuigd van de zinsbouw :-(

Sabrina
6-5-2011
 Meld misbruik23-1-2011 11:07:17

ja dat moet je zeker doen,want had jij dit nu niet geschreven zou ik het je voorgesteld hebben,liever dan op zo een manier kan je niet echt meer volgens mij
ben mijn papa ook 6 jaar geleden verloren,maar wij hebben de keuze gemaakt om geen ouders er op te zetten,en kids ook niet die het aankondigen
grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info