Terug naar overzicht
Hoe? ik moet dit volgend jaar ook doen hier in Deurne... Dan mogen ze het wel op hun site zetten dat het met een afspraak is :-s Welke reden gaven ze hiervoor? Zo veel werk is dit toch niet voor hun e... Wel jammer voor jullie, maar misschien heb je nog geluk!
hoi Sarah, Wij hebben in oktober onze ondertrouw gedaan en hebben hiervoor geen afspraak moeten maken.Let wel op, je kan je uur niet kiezen! Ze beginnen gewoon om 10u (op een zaterdag toch) en rekenen een kwartier per huwelijk, ben je 2e, trouw je om 10u15 enzovoort...Wij hadden geluk en staan er als eerste op om 10u :-) (kwam zo ook het beste uit in onze dagplanning) groetjesJoyce
Wij wilden een afspraak maken omdat mijn verloofde 2 uur moet rijden en door de week altijd werkt... In Hasselt kan je normaal een afspraak maken op maandag van 18u-20u, maar voor een huwelijk mochten we geen afspraak maken!!Dus moet je 2 keer een vrije dag nemen dus (1 keer voor een invulformulier enzo, en 1 keer voor de echte aangifte als ze alle documenten hebben)... Dat vind ik eigenlijk ook wel vervelend!
Hallo,Raar allemaal. In Bree komt dat niet zo nauw. De datum en uur van onze trouw liggen al een hele tijd vast en de ondertrouw dat is voor 6 maand voor deze datum, maar dat mag ook 5 of 4 maand ervoor. Groetjes
wij gingen gisteren vrij laat (omdat wij beiden werkende mensen zijn en geen vrijaf konden nemen) naar het gemeentehuis. heel enthousiast vragen wij daar een nummerke om onze ondertrouw te regelen. "Hebben jullie een afspraak?"... euhm niet dus... "Ja ge moet wel een afspraak hebben, want dat kunnen ze allemaal op een avond niet regelen zenne" moeten we blijkbaar eerst bellen zodat ze alle papieren kunnen opvragen voor die afspraak... ik vind het ook straf want idd nergens op de site staat dit vermeld (EN IK KAN HET WETEN WANT IK HAD ECHT ALLES AL MAANDEN EN MAANDEN OP VOORHAND OPGEZOCHT :'() http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/2/587.html ... ben echt serieus teleurgesteld in dit alles :( maar wil gewoon voorkomen dat we op een totaal andere datum moeten trouwen. Het probleem zit em ook in het feit dat onze kerk waarin we gaan trouwen, enkel nog om half 11 ging :s dus we moeten echt wel 10h hebben... lees hierboven dat dat al een ramp gaat zijn!
hoi Sarah, Dat is niet zo goed natuurlijk, wij hadden wel al alle papieren in orde voordat we onze ondertrouw gingen doen (hadden zelf geboorte-akten enzo opgevraagd). (ik ben zelf toen niet meegeweest, maar mijn verloofde heeft dit met mijn volmacht in orde gebracht) Als jullie de eersten zijn om op 16/7 te trouwen, lukt 10u nog, anders jammer genoeg niet meer... (en spijtig genoeg moet je ook eerst voor de wet trouwen voordat je in de kerk kan trouwen) Hopelijk is jullie uur van keuze nog vrij als je terug gaat! In welke kerk trouwen jullie? Wij in H Hart op de Schotensesteenweg :-) groetjes Joyce
Je kan idd een volmacht geven aan je partner zodat je niet allebei verlof moet nemen!
ja zo wilden we het eerst doen, maar ik kan geen verlof nemen (sta in het onderwijs en heb nog geen recht op sociaal verlof) en mijn ventje zit met een deadline waardoor ze deze week geen verlof geven :s dus voor geen van beide was verlof nemen een optie... ook het in potlood zetten (toen we een half jaar geleden belden) deden ze toen (voor ons???) niet... heb al gehoord dat ze dat normaal wel doen, maar blijkbaar bij ons niet :(
@ Joyce: wij trouwen in st. jacobskerk te borsbeek :)
oei, jacobuskerk dus :$