Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Recepties aaneen laten sluiten?

21-1-2011 18:51:10
Dag iedereen,

Wij geven een receptie voor kennissen van een uur of twee, en dan nog een kleinere voor gasten van het avondfeest. Mijn eerste idee was 16u-18u: receptie kennissen, 19u start receptie avondfeest -- dan hebben we nog een klein rustmoment tussenin.

Nu hebben een aantal mensen mij gezegd dat er toch altijd mensen zijn die blijven plakken en dat er altijd wel iets te doen valt, maw dat rustmomentje zou een utopie zijn. Zij raden me aan van de kennissenreceptie later te laten starten, en een beetje te laten 'overlopen' in de avondgastenreceptie.
bv: 17u30 - 19u kennissenreceptie
vanaf 19u gasten avondfeest
Op het moment dat de gasten aan tafel worden geroepen, zouden de 'plakkers' van de eerste receptie de hint wel doorhebben...

Kan natuurlijk ook handig zijn - dan valt het rustmomentje voor beide recepties.

wat denken jullie?

Isabelle
15-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1036

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-1-2011 18:57:16

Bij mijn neef was het ook aaneensluitend: één goede raad: doe het niet!!!
Wij (voor het avondfeest) moesten tegen 18u daar zijn, maar de receptie (voor enkel mensen voor receptie) liep tot 18u met als gevolg: de mensen van de receptie waren nog aan het aanschuiven bij het bruidspaar om afscheid te nemen en de mensen voor het avondfeest kwamen al toe en stonden ook al aan te schuiven bij het bruidspaar om hen geluk te wensen... kortom: één chaos aan de ingang van komende en gaande mensen. Dus doe het niet aaneensluitend!!!

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik21-1-2011 19:19:12

Bij ons hebben ze aangeraden de recepties volledig gescheiden te houden.
Wij hebben ook een rustpauze tussenin.

Ik zou het zo doen !

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik21-1-2011 19:50:19

Wij lassen ook een rustpauze in... ook van 16-18u receptie en vanaf 19u avondfeest... Succes

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik22-1-2011 9:21:54

wij hebben een half uurtje tussen de twee recepties genomen en dat is prima gegaan. Maar als je zelf wil rusten dan zal je meer tijd moeten nemen . Wij hebben voor de receptie gerust

eline
20-5-2011
 Meld misbruik22-1-2011 12:38:26

bij ons lopen ze in een!

van 18h tot 20h receptie voor kennissen
van 19h receptie + walking dinner (dat uiteraard later start) voor de avondgasten

zo moet ik geen 4 u receptie doen! zou veel te moet zijn, ik ken mezelf :)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik22-1-2011 17:36:51

Wij hadden van de drukker de goede raad gekregen om het einduur van de eerste receptie een half uurtje vroeger op de uitnodigingen te zetten dan eigenlijk voorzien. Er zijn er altijd blijven plakken.
We hadden een half uur voorzien tussen de twee recepties (officieel), maar er zijn er toch nog een aantal blijven plakken tot de avondgasten toekwamen.
De pauze hadden we ook voorzien om ons op te frissen en even op adem te komen. Maar alles is zo intens op je trouwdag dat we dat eigenlijk niet gemist hebben. Snel even plassen en de lippen stiften en terug in het rijtje gaan staan om de mensen te verwelkomen.

Philip
10-9-2010
 Meld misbruik25-1-2011 19:43:56

wij hebben dat gedaan,
en vonden dat prima!
het was geen chaos aan de in-/uitgang, want iedereen bleef gewoon plakken totdat de mensen van het avondfeest aan tafel moesten! :)
resultaat: iedereen die enkel receptie deed, was super tevreden ervan, want ze duurde lekker lang, en sommigen zagen dan nog mensen die wel voor avondfeest waren uitgenodigd, maar ze konden zo toch even praten!

Ik zou het opnieuw doen!

als je zegt van: goh, liever toch apart, dan is dat volgens mij perfect mogelijk. Het zullen niet jullie zijn die de mensen naar huis moeten 'jagen', want de zaal doet dat (meestal toch) voor jullie!
dus maak je daar geen zorgen over!

Hopelijk ben je hier iets mee!

Groetjes,

Ann

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info