Terug naar overzicht
Wij hebben gebeld naar de pastoor en onze datum ligt vast, maar voor de rest ook nog niets. Wij moeten wachten tot hij ons contacteert...
In de pastorij moet je idd de kerk reserveren.
wij zijn pas vorige woensdag geweest, en wij trouwen in de mei. dus je hebt nog wel even tijd hoor Ariane. :) veel succes nog
Wij trouwen in april en zijn begin januari geweest. Wij hadden enkel ergens gebeld in september naar de kosteres om de datum en het uur vast te zetten. (Wij zitten nu midden in stad op een kleinere parochie, maar het is nu ook niet dat hier 2 trouws op een dag gebeuren.) De priester heeft ons dan gecontacteerd en hebben dus begin januari de ondertrouw gedaan en wat gepraat. Als je wilt weten hoe die priester is, dan ga je best eens naar een mis die hij opdraagt.. En zomaar veranderen van parochie en priester is eigenlijk niet de gang van zaken in de kerk.. Het zou me verwonderen en ik zou het toch niet durven.. Ze maken soms wel een uitzondering omdat iemand in je familie priester is en dat hij dan bijvoorbeeld op een andere parochie, waar jij dan woont, een mis mag opdragen.Dus misschien eens contact opnemen met de koster/kosteres of een parochiaal medewerkster of verantwoordelijke die de datum kan reserveren, dan ben je daar al zeker van gerust? Zo hebben wij het gedaan En tegenwoordig laten priesters heel veel persoonlijke zaken en teksten toe in hun mis, af en toe staan ze wel op bepaalde teksten die er moeten inkomen, maar je kiest ook om voor de kerk te trouwen he..
Hey, Een paar keer naar een viering gaan zou ikzelf aanraden. Dan raak je een beetje vertrouwd met de manier waarop hij zijn preek doet, hoe hij over komt.... In de mannier waarop hij zijn homilie geeft kan al veel informatie geven (is mijn idee hé). Ook geraak je dan vertrouwd met de kerk waarin je trouwt en brengt het jullie mms wat dichter bij de waarom van een christelijk huwelijk. Veel groetjes Ellen
Bedankt voor de reacties iedereen! Ben blijkbaar iets te snel in paniek over het tijdsschema :-)