Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat eerst??

23-1-2011 9:43:38
Hallo,

Wij trouwen op 5 mei 2012, we hebben nog wel wat tijd, denk ik, maar het is zeker niet de bedoeling alles op de lange baan te schuiven.

Met welke voorbereidingen starten wij best eerst, heb er geen flauw idee van want er valt zoveel te regelen...

Zijn er misschien mensen die dezelfde dag/periode trouwen, altijd leuk om te kunnen vergelijken hoever jullie al staan met de voorbereidingen.

Groetjes,

Elien
15-6-2019
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 981

Lesley
8-7-2011
 Meld misbruik23-1-2011 10:05:27

Hoi Elien,

Wij zijn eerst begonnen met het zoeken van een zaal, zeker als je eens speciale voorkeur hebt want zalen zijn zeer snel volboekt!

Veel succes!

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik23-1-2011 10:07:24

Hey Elien,

Wij zaten een dik jaar geleden ook in dat schuitje (25/12/2009 verloofd - trouwen op 17/09/2011). Wij zijn onmiddellijk begonnen met het regelen van een zaal een de DJ (dat was het eerste half jaar al geregeld). Voor een feestzaal moet je wel op tijd zijn denk ik. Verder heb ik begin dit jaar mijn kleed gekocht, de ringen besteld en volgende week gaan we voor de kledij van mijn toekomstige. Wij waren van mening: wat gedaan is, is gedaan!
Gewoon doen! En veel rondkijken!
Veel plezier

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik23-1-2011 10:11:42

wij trouwen een jaar voor jullie..

wij hebben eerst gekeken bij ons zelf hoeveel personen je gaat hebben (ruwe schatting) en dan zo vlug mogelijk op zoek naar een zaal, de besten zijn zo snel weg, dus daar kan je niet snel genoeg mee beginnen
hetzelfde als met een dj.. ook zo snel mogelijk vastleggen, wij hbb onze anderhalf jaar geleden vastgelegd, en ma goe, week erna had hem andere aanvraag voor die dag.. dus die kan je ook best zo snel mogelijk boeken... en dna kan je stillekes aan met de rest beginnen..

eten? traitteur? in de zaal? en wat...
kerkafspraak als je voor kerk wil trouwen,
gemeentehuis (in sommige gemeentes gaat dat pas een half jaar op voorhand bij ons ging dat een jaar op voorhand)
en al de rest dan he..

succes

Lien
26-5-2012
 Meld misbruik23-1-2011 11:36:37

Wij trouwen op 26 mei 2012, dus we zitten ongeveer in dezelfde periode :-)

1/ Feestlocatie + voorlopige gastenlijst
2/ DJ
3/ Fotograaf
4/ Ceremoniemeester
5/ Trouwvervoer
6/ Kerk

Daarmee zijn wij begonnen, en de meeste zaken zijn al geregeld.
Veel succes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-1-2011 12:25:18

Heyhey,

Wij trouwen 01/09/2012 en het eerste wat wij gedaan hebben, net zoals de koppels hierboven ;-), is een zaal gezocht en vastgelegd. Dit is immers heel erg dringend als je de vrije keuze wil en een bepaalde dag in gedachten hebt!

Een DJ hoeven wij niet te zoeken (doet iemand van de familie), dus die stap hebben wij overgeslagen.

De volgende stap voor ons is voor eind februari een fotograaf, ceremoniemeester en het ceremonievervoer vastleggen. Op de trouwbeurs in Gent dit weekend hebben we immers gemerkt dat de fotografen nu al hun agenda van 2012 aan het inboeken zijn, dus dit is zeker de volgende stap!

Wat de wet en de kerk betreft, hier hebben we ook al voor geïnformeerd maar dit kunnen we in onze gemeente pas 1 jaar op voorhand reserveren, dus daarvoor moeten we spijtig genoeg nog even wachten. Moesten jullie dit wil al kunnen vastleggen, zou ik het zeker al doen!

Nog veel succes!

Groetjes!

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik23-1-2011 12:59:24

Wij trouwen op 25 mei 2012 en hebben al exact hetzelfde geregeld als Lien, die één dag na ons trouwt! Voor de kerk ligt wel alleen de datum al vast, het uur nog niet.

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik23-1-2011 16:36:18

Yèp, wij trouwen dezelfde dag!
Wij hebben ook eerst de zaal vastgelegd, want we wilden zeker zijn dat we het daar konden doen. Het is immers ook de periode van de communies, dus zeker mee beginnen.
De ceremoniemeester is ook al vastgelegd en we hebben al heel veel nuttige info gekregen van hem.
Wij hebben ook al een optie genomen op de datum in het gemeente. In Bredene kan dit blijkbaar wel al zo vroeg. Ze moest zelfs nog haar agenda opstarten hiervoor, maar we zijn wel lekker de eerste die het hebben gevraagd voor 2012. Ze gaan ons dan zelf contacteren ongeveer 6 maanden voor het huwelijk als we langs moeten komen voor de officiele aanvraag.
Kerk doen we niet.
's Avonds is in intieme kring met de suite gaan eten en dan overnachten in B&B. Dit ligt sinds gisteren ook vast.
Mijn kleed ga ik pas deze zomer voor de eerste keer gaan kijken. Op 't gemak.
Vervoer hebben we ook al voor gekeken, is bijna zeker. We zitten wel met specifiek probleem van gehandicapte zoon die met rolwagen moet vervoerd worden. Is dus al beperkt, dus moeten daar rap bijzijn.
Al de rest doe ik gelijdelijk aan. Ben nu vooral veel info aan't verzamelen via internet en beurzen en deze site natuurlijk.
Hey, succes nog!
Grtz,
Cindy

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik23-1-2011 22:44:43

Hey Elien,

Wij trouwen op 15 juni 2012, niet voor de kerk, enkel voor de wet.
Onze zaal ligt vast sedert december vorig jaar, daarvoor hebben we eerst een ruwe schatting gemaakt van onze genodigden.

De volgende stap is het vastleggen van een fotograaf en DJ. Dit willen graag tegen eind deze maand in orde hebben. Voor de rest ben ik nu ook al bezig met het bewaren van foto's van mooie kapsels waaruit ik zal kiezen.

In juni gaan wij es zien voor een mooie locatie om foto's te nemen. Dezelfde periode dus wanneer wij trouwen het jaar erop. Alles staat dan mooi in bloei en kunnen we kiezen welke plekjes in de parken en domeinen het mooist zijn.
In deze periode zullen we ook kijken voor het vervoer, we twijfelen tussen een oldtimer cabrio of een koets met paarden, dit moeten we nog es bekijken en prijzen vergelijken.

Na de zomer, zo rond september oktober gaan wij zien voor de trouwringen en al hier en daar beginnen rondkijken voor de kledij.

Volgend jaar vanaf januari starten we met de "kleinere" zaken zoals ringkussen, gastenboek, uitnodigingen, cadeaus voor getuigen/ouders, bedankjes, bloemenboeket, ...

Dit is zowat onze planning voor het komende jaar, succes alvast met je voorbereidingen!

Groetjes

De WInne

Meld misbruik24-1-2011 18:43:31

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik31-1-2011 15:23:32

wij trouwen ook 26 mei 2012! maar in mijn familie vinden ze dat we er wel extreem vroeg bij zijn om alles te regelen. Ik heb ook zoiets van, geregeld is geregeld en dan moet je je dat al niet meer aantrekken. Zeker de zaal, want daarvan hebben wij de datum laten afhangen (dus ligt de voorlopige gastenlijst ook al klaar). Op onze trouwlocatie doen we ook de ceremonie.
Gelukkig is mijn verloofde er ook heel erg mee bezig, zijn nu samen aan het kijken naar fotografen (wat zijn die duur!) en inrichting van de zaal (mogen we zelf doen). Dus wij zijn toch ook nog in het 'droomstadium' en ik zeker over mijn kleed :-)
Ik wist niet dat DJ en ceremoniemeester ook al zo vroeg te regelen waren...
veel plezier iedereen met de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...