Terug naar overzicht
Hallo In Mechelen kan je niet vroeger gaan de officiële 6m en 2w. Ik vrees dat er ook altijd een lange rij staat, je kan geen afspraak maken voordien... Dus gewoon goed op tijd gaan, dan kan je je uur kiezen ... Ik ben zelf niet van Mechelen, maar een aantal bevriende koppels wel en dat verhaal hoor ik toch van hen?! Maar voor de zekerheid zou je misschien best eens kunnen bellen?! Misschien zijn ze toch lakser geworden? Succes!
We zijn vorig jaar getrouwd in Mechelen. Je kan pas 6 maanden op voorhand gaan. Je kan geen afspraak maken en moet dus gewoon in de rij staan. We hebben nooit echt lang moeten wachten maar je kan ook pech hebben... Je moet eerst langsgaan en dan wordt al een uur afgesproken. Zij zoeken dan de documenten voor je uit (geboorteakte) en dan moet je nog eens teruggaan om alles te bevestigen. Een week voor het huwelijk moet je dan gaan om parkeertickets te krijgen.
hey Wij hebben in december 2010 onze datum gaan vastleggen voor augustus 2011, in Mechelen. De regelgeving hierover is nog maar juist veranderd en nu kan je een jaar op voorhand een datum gaan reserveren. Pas vanaf 6 mnd en twee weken wordt 'het dossier' volledig in orde gebracht. Best is dus om al zo snel mogelijk langs te gaan. Hoe sneller je gaat , hoe meer keuze je hebt. Bv als je trouwt op een zaterdag en er is nog niemand voor deze dag opgeschreven dan kan jij zelf het uur kiezen, de rest dient een datum rond jou uur te kiezen. als je trouwt op een weekdag, moet je als eerste het eerste uur in de voormiddag nemen of het eerste uur in de namiddag