Terug naar overzicht
La Butte aux Bois misschien
kasteel van braschaat? kijk anders eens op www.vanbelgie.be maar denk dat je snel moet zijn want zaterdagen zijn populair en sommige zalen zijn al aan het boeken voor 2012! succes
Wij zouden eigelijk dit jaar juni trouwen maar hebben het verschoven naar juni 2112. Dus hopelijk zijn er dan nog mogelijkheden. Wat moet ik ong. verwachten prijs per persoon?
Gravenhof in Torhout
wij rekenen voor de receptie ongeveer 35 euro en voor het avondfeest 100 euro per persoon (geloof dat eten iets van 65 was en dan nog de drank) maar nemen een heel ruim bedrag zodat we achteraf niet voor verrassingen komen te staan. Als ik jou was zou ik gewoon een aantal offertes laten maken bij feestlocaties die jullie aanstaan...
Domein Martinus te Halle-Zoersel
ik trouw in het Driessent in Diepenbeek, daar is een prachtige grote tuin aan!!! Dit is één van de feestzalen van Bart Claes.
De Hortensiahoeve in Kapellen! Prachtige locatie, supermooie tuin. Ze hebben ook een zeer grote, lichte veranda waar je eventueel de ceremonie kan doen als het slecht weer zou zijn. Zag hier ook de suggestie Kasteel van Brasschaat, maar die hebben geen tuin, enkel een terras. De Groene Jager in Braschaat heeft wel een gigantisch mooie tuin die zich perfect leent voor een ceremonie.
cindy: dankjewel voor je reatie maar jeetje wat duur en dan heb je nog niks Want alle andere kosten moeten er dan nog bij. Dan zijn de mooiste locaties in Nederland nog goedkoper. Katleen: dankjewel, de hortensiahoeve is zeker een mooie locatie maar ik vind ze eigenlijk te prijzig voor de soort locatie. Melanie: kasteel gravenhof is zeker een optie. We hebben een offerte binnen en nemen deze ook mee in onze selectie. Een aantal andere locaties waren ook wel te doen qua prijs: Kasteel breivelde, kasteel rivierenhof kasteel het blauwhuis is ook heel mooi maar daar moeten zaterdag 150 gasten komen en die hebben wij niet. Het is niet zo dat wij perse in een kasteel willern trouwen maar vaak zijn dat dan wel de locaties met de mooiste tuinen. Grappig ook om te zien dat er zoveel verschil zit in een Belgische huwelijksfeest en een Nederlandse. Gemiddeld trouwen je in Nederland met 30 a 40 daggasten. Met deze gasten heb je een diner(rond17.00) om 20.00 komen de avondgasten gemiddeld tussen de 100 en 150 gasten en het feest duurt tot 13.00 max. In Nederland wordt een gerecht ook maar een keer uitgeserveerd ipv 2 of 3 keer. ' Ik snap dan ook wel dat het diner duurder is in Belgie.. Drankpakket is aan de andere kant veel goedkoper dan bij ons.
Hof te rhode in schaffen of De Barrier te houthalen!
Hoi Azar, Ik raad Domein Martinus in Halle-Zoersel aan. Wij wonen zelf ook in NL en zijn daar getrouwd. We zouden eigenlijk daar buiten trouwen, maar het had helaas geregend. Ze hebben daar een prachtige tuin. Zie ook mijn bericht van 16 januari 2011 (paar pagina's terug). Succes met de voorbereidingen! Groetjes, Karen
Dag Karen, Domein Martinus staat ook in onze top 3 voorlopig... het enige waar ik nog over twijfel is indien het slecht weer zou zijn en de ceremonie binnen zou gehouden worden. Heb jij toevallig enkele fotootjes van je ceremponie binnen bij Domein Martinus? Die zouden me mss kunnen helpen om de knoop door te hakken :-) Zou je ze kunnen sturen naar adriana.maiale@gmail.com? thanx!
Zeker en vast Salons De Groene jager. Prachtige tuin, lekker eten, vriendelijke bediening...
Adriana, als je foto's ontvangt van ceremonie bij domein Martinus, stuur je mij deze dan ook door aub? Wij zouden er graag willen trouwen, maar ik ben ook benieuwd om ceremonie-foto's te zien. sofievandebrouck@hotmail.com Bedankt!