TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ellen
2-4-2011
|
24-1-2011 14:43:06
ons kindjes zijn de bruidsmeisjes
wij trouwen om 10u voor gemeente en 12u30 voor kerk
ze gaan hierbij altijd mee
na kerk paar foto's met hen laten trekken en dan gaan ze met men mama mee, om nog te slapen
iets voor de receptie komen ze terug mee tot dessert denk ik en dan gaan ze ergens gaan slapen
3 en 2 jaar
|
|
joke
13-8-2011
|
24-1-2011 14:46:47
hoi meid,
ik begrijp je frustratie hoor. Wij hebben ook een dochter, ze is tegen
de trouw wel al 2,5 en gelukkig een heel makkelijk kindje. Maar je laat
zo een klein kindje toch geen hele avond op een trouwfeest???
Zelf mijn dochter zal niet de hele avond aanwezig zijn hoor, normaal
gaat ze om 7 naar bed, die avond zal het iets later zijn, maar ten laatste
om half 9 wil ik dat iemand haar te slapen gaat leggen.
Dit is zelf niet eens jou kindje, dus heel normaal dat je niet wil dat de hele
avond iedereen bezig is met dat kindje te sussen, ik zie doodgraag kindjes
begrijp me niet verkeerd maar zij zouden zelf toch moeten inzien dat dat niet
kan, en je oplossing voor een babysit in de hotelkamer lijkt mij een prima
oplossing, begijp echt niet dat ze dat niet zelf zien, probeer er toch nog eens over
te praten , het is jullie dag hé, en niet de bedoeling dat jij je zorgen moet maken
over iemand anders zijn kindje.
|
|
Evelien
9-7-2011
|
24-1-2011 14:57:00
Ik vond die babysit oplossing eigenlijk supergoed bedacht... Probeer gewoon uit te leggen dat je wil dat zij er zelf ook wat aan hebben en dat dat kindje toch moet slapen?
|
|
kelly
23-6-2012
|
24-1-2011 15:02:55
Hallo, Mijn kindjes zullen volgend jaar 3 en 4 jaar zijn. Ze mogen heel de dag mee, ook zullen zij mee aan de ere tafel zitten om te eten. Maar als ze moe worden of er genoeg van hebben (lees : heel zeurderig worden), dan gaan ze met de babysit mee naar huis. Die babysit neem ik trouwens heel de dag mee, omdat ik het ook niet leuk zou vinden, moest er constant iemand van de familie mijn kindjes heel de tijd liggen entertainen. Ik denk dat het op deze manier zowel voor mij als mijn kinderen een leuke dag gaat worden. Ik vind je idee van een babysit in de hotelkamer trouwens een heel goed idee, ook veel leuker voor je broer en schoonzus. Zo kunnen zij ook meer van het feest genieten. groetjes, kelly
|
|
Ellen
2-4-2011
|
24-1-2011 15:10:39
waar halen jullie dan babysit ?
|
|
kelly
23-6-2012
|
24-1-2011 15:13:40
Hoi Ellen, Ik heb hier geluk mee. De dochter van een collega van mij wil dit doen. Zij gaat regelmatig babysitten en kent onze kindjes ook al een beetje. Groetjes
|
|
Ellen
2-4-2011
|
24-1-2011 15:31:27
hier probleem, normaal gingen ze bij onthaalmoeder van de jongste, maar ga veranderen, ben helemaal niet tevreden van haar,dus ze gaat nu naar creche gaan ,dus ook babysit voor de dag kwijt hé
dus nu nog zoeken, want iedereen zit op ons feest
|
|
kristel
1-7-2011
|
24-1-2011 16:06:37
wij nemen ons zoontje (dan 18 maand) gewoon mee, hij is heel makkelijk (nu nog) en mag gewoon rondlopen van ons.
als hij moe is, kan hij op 2 stoelen in de zaal slapen of gaat mijn schoonzus (die dan babysit is, of iemand anders, maar dat betwijfel ik, want ja, iedereen zit op de feest) even met hem naar de kamer.
tussen het gemeentehuis (11u) en de kerk (14u) gaan wij foto's maken, en dan is alexander bij mijn ouders op de minireceptie voor dichte familie en kan hij eventueel een dutje doen, maar dat doet hij nu ook nog niet, dus dat betwijfel ik eigenlijk of hij dat zal willen.
|
|
Kendra
21-5-2011
|
24-1-2011 16:32:33
Hallo, Ik begrijp je frustratie hoor, mijn schoonzus zorgt (of zorgde, ze heeft al laten weten dat ze niet komt door ruzie met de schoonouders) voor dezelfde problemen met haar kindje van 2 jaar. Wij gingen slapen in een b&b en die mensen stelden zelf voor om voor haar te zorgen (`s avonds als ze moest slapen en met kennismaking op voorhand zodat dat kindje die mensen ook al eens gezien had), zij zag dit niet zitten. Dan stelde ik voor om iemand te nemen die ik ken, het feest vindt plaats in oost-vlaanderen en zij woont in west-vlaanderen. Ook niet goed. Daarna stelde ik voor dat ze ook de hele dag iemand mee zou nemen die bij haar komt maar dat zag ze dan ook niet zitten. Nu moet je wel weten dat ze zelfs mij niet vertrouwt met haar dochtertje dusja, langs de ene kant niet verwonderlijk dat ze niks van die oplossingen. Dit is/ best nog steeds een grote frustratie voor mij. Ik ga al babysitten vanaf ik 14 was, heb ehbo cursus voor kinderen gevolgd, ben al superlang (hoofd)monitor op een speelplein en heb gestudeerd voor leerkracht, secundair onderwijs weliswaar maar toch.
Soit, ik zou het haar toch proberen duidelijk maken dat een kindje niet thuis hoort op een trouwfeest, zeker als je in een hotel zit, zijn er zoveel andere oplossingen. En ik vind dat totaal niet kindonvriendelijk, ik ben zelf een grote kindervriend maar zou echt niet willen dat er een kindje aanwezig is. Als dat je eigen kindje is, is dat nog iets anders vind ik, maar een ander kindje, nee dat zou ik ook niks zien zitten. Op een avondfeest moet zo`n klein kindje slapen vind ik en slapen op twee stoelen vind ik nu ook maar niks. Misschien moet je hier een oproep doen op het forum achter een babysit ;-) Groetjes, Kendra
|
|
Kendra
21-5-2011
|
24-1-2011 16:35:04
Dat laatste was vooral voor Ellen eigenlijk ;-)
|
|
Evelien
9-7-2011
|
24-1-2011 16:43:08
Je kan ook een babysit van de gezinsbond vragen als je dat durft? Ik ging daar vaak babysitten en ik vond dat superleuk! Je kan eventueel op voorhand al eens een avond die babysit vragen om het kindje en de ouders te leren kennen, met de voorwaarde dat die wel vrij is op de trouwdag. Wel rekening mee houden dat jullie trouwen midden in de examens, dat kan wel een probleem zijn...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
24-1-2011 16:59:38
Ja inderdaad, de gezinsbond is inderdaad wel een goede optie, ik heb daar ook jaren bij gebabysit, normaal zijn dat dan wel deftige babysitters want als ze daar klachten over krijgen, gaan ze die ook niet meer sturen... Het enige nadeel is wel dat je dan zo`n boekje met bonnetjes moet kopen waarop je dan moet schrijven hoe lang de babysit is meegegaan, denk dat dat min. 5 papiertjes is en dat dat 4 euro per briefje kost ofzo, dat is dan voor de verzekering. Maar als je eens belt, dan zullen zij jou mss wel een oplossing kunnen bieden...
|
|
Evelien
9-7-2011
|
24-1-2011 17:32:13
Bij mij werkte dat anders (Hasselt). De babysit moet zelf dat boekje kopen en als klant betaal je 1,25 euro verzekering.
|
|
Kendra
21-5-2011
|
24-1-2011 17:44:41
Ahzo, tzou kunnen dat dat veranderd is of dat dit afhangt van regio ofzo. In Sint-Gillis-Waas was het op mijn manier, ik moest me niks aantrekken van die boekjes, dat was wel makkelijk :) Maar met een vraagje aan de verantwoordelijke voor jouw regio ben je er vanaf he, dat weet je het ...
|
|
Yicke
26-2-2011
|
24-1-2011 18:15:38
Onze bruidskindjes (mijn petekindje en haar broertje) van 5 en 3 zijn er bij tot aan het einde van de receptie en worden dan meegenomen door de grootouders langs moeders kant. Op de avondfeest horen geen kinderen thuis, buiten de ongeboren baby's... Blijkbaar zitten we op de laatste telling al met 4 zwangere vrouwen, nog een maand te gaan, 't kunnen er nog meer worden... Ik vind niet dat je egoistisch bent door geen kinderen of baby's op je feest te willen. Voor een receptie kan ik nog begrijpen dat mensen niet graag voor twee uurtjes een babysit nemen, maar voor een avondfeest moet dat toch kunnen, niet? Onze regel is 18 jaar of ouder. En dan enkel op expliciete uitnodiging, als we de kinderen ook goed kennen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-1-2011 19:21:48
Onze regel was onder de 16 jaar, niet uitgenodigd.
Mijn schoonbroer en zijn vrouw hadden op ons huwelijk ook een kindje van 8 maanden. Die is opgevangen geweest door de peter langs de vrouw haar kant. De schoonouders zijn ook een optie, maar aangezien de ouders van mijn schoonzus in Albanië wonen, was dit dus geen mogelijkheid.
|
|
vanessa
2-7-2011
|
24-1-2011 19:32:27
Wij nemen heel de dag een babysit mee die de kindjes al een beetje kennen (ons zoontje is dan bijna 4 en ons dochtertje 2). Tijdens het burgerlijk en kerkerlijk huwelijk houdt zij hen ook een beetje bezig. Na de kerkdienst hebben wij thuis een receptie. Dan legt de babysit de kindjes te slapen. Daarna gaan we met onze ouders, grootouders, nonkels en tantes eten. (ondertussen blijft de babysit bij ons thuis met onze slapende kindjes) Tegen een uur of 7 brengt de babysit onze kindjes dan naar de feestzaal. Ze mogen meefeesten tot ze moe worden. De babysit blijft om hen in de gaten te houden en brengt hen naar huis als ze moe zijn. Ze blijft die nacht ook slapen en haalt en 's morgens uit hun bedjes.
Onze babysit is 18 en is een meisje dat wij vrij goed kennen, dus ben ik gerust.
|
|
eline
20-5-2011
|
24-1-2011 19:48:01
Hoi
ikzelf heb een zoontje dat dan anderhalf zal zijn. Daarnaast zijn nog 3 kids aanwezig van mijn mans broer en zus, respectievelijk 2,5 jaar, 9 maanden en 2,5 jaar nogmaals.
Alle 4 de kids mogen gaan slapen bij de onthaalouders van mijn schoonzus! Suuuper-handig MAAR... die mensen wonen op goed half uur rijden dus ik weet niet hoe ze daar zullen geraken!
Mijn schoonmama zei 'we zullen ze vlug heen&weer voeren' maar dan is ze anderhalf uur weg! Dat kan toch niet!
Ben er dus ook nog niet uit maar ik had wel tegen de familie gezegd: GEEN KIDS op het avondfeest en dat vind ik niet minder dan normaal. Als ze daar niet mee akkoord zijn, moeten ze maar niet komen! Ik zou mij ook doodergeren als een schoonzus gans de tijd haar kindje moet in de gaten houden. Dus ik zou zeker eens met mijn familie praten als ik jou was!
Gr en succes nog
|
|
davina
6-5-2011
|
24-1-2011 19:55:20
hey, zeker niet toestaan mijn ma is vorig jaar getrouwd en mijn zus had ook haar zoontje mee van juist een jaar, het gevolg was dat niemand op zijn gemak was omda de kleinen moe was, voor onze hebben we gezegd dat onze dochter van 4j dan en haar zoontje van 2j tot het einde van de receptie blijven tegen dan is het 8u en ze zijn onze bruidskindjes, de babysit is er ook op de receptie en zij gaat dan met de kindjes mee naar huis zodat de kindjes op hun gemak kunnen slapen en wij op ons gemak kunnen feesten en genieten
succes nog
|
|
Claudia
12-8-2011
|
24-1-2011 19:57:40
Ik heb ook een gelijkaardig probleem. Mijn zus wil haar kindje van dan 5 maanden meebrengen en dit voor heel de dag. Het lijkt leuk, maar ik heb ook heel veel schrik voor de praktijk. Haar schoonmoeder heeft voorgesteld om die dag op het kindje te passen, maar dat wilt ze niet...
|
|
davina
6-5-2011
|
24-1-2011 20:01:36
mijn babysit is ook van de gezinsbond maar ze is nog geen 18 en kan dus niet met de auto rijden maar haar ouders willen de kindjes en de babysit komen halen van de receptie zo moeten we ook niet heen en terug rijden
|
|
rafa
6-5-2011
|
24-1-2011 20:40:25
ons zoontje is dan ook 20 maanden, op onze dag.. bij ons: een nicht van een vriendin (maar ondertusssen is ze zelf een vriendin van mij geworden) heeft zelf voorgesteld om onze lars mee naar huis te nemen, dus lars blijft door de dag (met de nodige slaappauzes voor hem) bij ons, vriendin komt savonds ook gewoon eten en na het eten, neemt zij lars gewoon mee naar huis, dan zal dat manneke zijn kaarske wel uit zijn.. het is niet gemakkelijk om iemand te vragen, want iedereen die nauw aan u hart liggen komen naar u feest, dus dit was ideaal, nu vind ik het zelf wel jammer dat zij (uiteindelijk dan toch vreindin geworden) zelf niet kan blijven op feest, maarja ze is er toch een groot deel bijgeweest...
|
|
Kelly
11-7-2011
|
24-1-2011 20:44:54
ik vind dat normaal gezien je schoonzus ook rekening moet houden met jullie.
Zie ook heel graag kindjes, maar heb aan iedereen duidelijk laten weten dat we geen kinderen (jonger dan 3) in de kerk of avondfeest willen hebben.
We hebben daarom ook besloten om geen bruidskindjes te nemen.
Heb al een paar keer een trouw bijgewoond en joeg me altijd op aan krijsende kinderen in kerk. En dan ook vooral tijdens video-opname in kerk.
Bij schoonzus was het echt heel erg, baby aant huilen tijdens ja-woord en dat kan ze nu telkens horen wanneer ze naar hare dvd kijkt,lol.
Dus NEE, geen kinderen toegelaten
|
|
Fredie
26-6-2010
|
24-1-2011 22:12:44
Ik kan er ook niet goed bij dat mensen niet willen begrijpen dat hun kinderen zo'n gebeuren helemaal kunnen verbrodden ! Kinderen moet je niet verplichten om langer dan 30 minuten stil te blijven zitten -volwassenen hebben het er al moeilijk mee !-. Vraag aan je schoonzus dat ze pas tegen het einde van de ceremonie komt, dan is het zo geen haasten en hoeft baby maar een 5-tal minuutjes stil te blijven bv. Toch blijf ik er van overtuigd dat hoe minder je verbiedt, hoe tegemoetkomender ze zal zijn. Maak haar gewoon goed duidelijk dat ZIJ haar baby erbij wil en ZIJ er dus de hele dag en avond verantwoordelijk voor is. ZIJ dus ook voor alle sleur opdraait, inbegrepen onbedaarlijke huilbuien en dat JIJ herrie schopt als dit op een cruciaal moment zou voorvallen. Zo is ze gewaarschuwd en zal ze uiteindelijk mss toch beslissen om maar zonder te komen...
|
|
Sabrina
6-5-2011
|
25-1-2011 8:18:41
als het je eigen kind is vind ik het anders dan dat je ganse dag mee uit genodigd wordt voor mee te gaan ,mijn kids zijn ook 13.11.9.5 jaar,die mogen blijven tot aan de openingsdans ,de jongste twee alvast ,dan doet iemand ze naar huis en daar is de babysit dan, maar uitgenodigden hoeven hun kids onder de 15 ook niet mee te brengen hoor,heb geen zin in kinder rond geloop en gezaag ,van ik wil naar huis
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
25-1-2011 13:59:04
tof hoor, al jullie reacties!
voel me plots stukken minder een weirdo-bruid :-)
bedankt voor alle steun en tips!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|