Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Kostuums huren of kopen voor suite?

24-1-2011 15:07:46
Pff, geraak er maar niet uit. We willen graag dat de mannen in de suite er op onze trouwdag wat hetzelfde uti zien dus dachten we aan kostuums huren. Bij de ene vinden we onze zin niet, bij de andere is het 'n pak duurder (125 EUR voor vest + broek + hemd + das + pochette). We wilden graag 'n bloem opsteken in plaats van een pochette maar dit mag blijkbaar niet op hun huurkostuums.

Is dat een hoog bedrag om te huren? Kunnen we van iedereen vragen dat ze dat zelf betalen?

Dan is er ook nog het feit dat een deel van de mensen pro huren is, 'n ander deel vind dit blijkbaar heel raar en zou precies liever een kostuum gaan kopen. Komt daar nog eens bij dat iemand van de suite in Spanje woont wat het niet bepaald gemakkelijker maakt (maten enz.).

Zouden we toch iedereen gewoon laten kiezen? Wat doen jullie?
Ik weet dat sommigen ook kostuums kopen voor heel de suite bij C&A en dergelijke maar dat is dus ook niet zo evident voor de man die in Spanje woont ..

Kim
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 985

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik24-1-2011 15:23:38

Van ons mochten de mannen van de suite kiezen wat voor kostuum ze aandeden (oud, nieuw, huren, kopen, ...). Gelukkig had iedereen een donker kostuum aan met een bleek hemd. Om de suite toch van de anderen te kunnen onderscheiden, kregen ze een corsage.
Geen gedoe over wel of niet graag zien en over wie wat betaald.

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-1-2011 15:34:33

Hey Kim,

Wij hebben net hetzelfde probleem: de ene willen huren, de andere kopen. Mijn pa bijvoorbeeld vindt het een verschrikkelijk idee om de ganse dag in een gehuurd kostuum te moeten lopen (het idee dat anderen dit al hebben gedragen :-) ). Maar de schoonmoeder wil dan wel weer een kostuum huren voor haar man omdat hij dat nooit draagt... mijn vader draagt dit ook nooit ,maar kom...

En dan is er nog de bruidegom. Het idee dat hij in een huurkostuum trouwt, wil ik al helemaal niet. Het authentieke is er zo een beetje mee weg.

Eigenlijk wil ik gewoon dat iedereen zich goed voelt bij wat ie draagt, maar hierin compromissen vinden, lijkt niet makkelijk.

Als er moet worden gehuurd, dan ga ik ervan uit dat wij dit zullen betalen... want achteraf heeft niemand daar nog iets aan. Aan de andere kant ligt het ook moeilijk om iemand in de richting van kopen te duwen als ze per se willen huren. Pfffff! Ingewikkeld boeltje. Die 125eur vind ik een aanvaardbare prijs voor wat je ervoor krijgt. Maar het blijft natuurlijk huren hé...

Omdat al de mannen van onze suite (behalve mijn broer dan) niet aan de grote kant zijn, denk ik om toch eerst eens naar de modellen te gaan kijken die kunnen worden gehuurd. Want vaak zijn die kostuummodellen afgestemd op grotere slanke mensen denk ik, en ik wil nu ook geen carnaval met mannen in flodderbroeken die elk moment de lucht kunnen in gaan!

Dat van die bloem vind ik ook wel een ontgoocheling, zou dit overal zo zijn?

Veel succes met je denkwerk!! Als wij eruit zijn, laat ik het ook zeker weten (tenzij anderen tegen dan voor ons hebben beslist, dat kan ook :-s ).

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik24-1-2011 16:33:22

Charlotte, een beetje 't zelfde hier. Mijn vader wil eigenlijk geen kostuum kopen omdat hij dit toch niet draagt dus hij wil liever huren. De schoonfamilie wil dan weer liever kopen. Bruidegom gaat bij ons wel zeker een kostuum kopen en niet huren.

Bij Style Tailors was bloem geen probleem (zijn ook goedkoper) maar vonden er bij de huurkostuums niets naar onze zin.

Tja, misschien moeten we gewoon aan iedereen vragen om een zwart kostuum aan te doen met een wit hemd en zelf voor iedereen een das voorzien? Uiteindelijk kan huren altijd eh, mijn pa kan dan bijvoorbeeld nog altijd kiezen om een kostuum te huren ipv te kopen omdat hij het toch nooit meer draagt.

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-1-2011 16:40:06

Hey Kim, eerlijk, dat is ook een optie waar ik al aan heb gedacht: die die wil kopen, koopt maar - en deze die niet willen: feel free to rent :-).

Benieuwd of het zo makkelijk zal gaan! Maar toch het proberen waard denk ik!!

Eerst moeten wij wel nog even naar zo'n huurwinkels gaan kijken. Wie weet vinden we toch iets naar de zin van iedereen, of net niet. Maar dan hebben wij als koppel alvast alle manieren 'onderzocht' en kan niemand achteraf zeggen: 'had je niet beter...?'.

Ik wens je alvast veel succes met dit dilemma - naast de superleuke dingen hoort dit er nu precies eenmaal bij in de voorbereidingen ;-).

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik24-1-2011 16:48:58

Ik vind eigenlijk niet dat je als koppel de huurprijs zou moeten betalen... Als ze een kostuum hebben, hebben ze dat toch ook zelf gekocht? Iedereen betaalt toch zijn eigen kledij?

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik24-1-2011 16:51:52

Hallo,

Ik ken het probleem. Ik wou ook heel graag de mannen in de suite hetzelfde. Wij hebben uiteindelijk kostuums gehuurd (Sodermans Hasselt). Als ik mij niet vergis was het 70 euro voor het kostuum (ben niet zeker). Het was antraciet van kleur. Wij hebben dan gevraagd of ze een zwart hemd wilden aankopen. En de das hebben wij kado gedaan bij de uitnodiging. Zo was uiteindelijk iedereen hetzelfde en hebben ze enkel het hemd moeten aankopen (en de huur van het kostuum betalen). Bij ons was iedereen hiermee akkoord. En ik was supercontent! Het was echt mooi. Iedereen had ook een corsage op, dit was geen probleem bij de gehuurde kostuums.

Groetjes
Annelies

Vanessa
3-6-2011
 Meld misbruik24-1-2011 17:10:52

Hallo,

Wij hebben gekozen om te huren. Het is wel een jacquet dat de mannen zullen aan doen. Wij zijn op voorhand gaan kiezen en dan achteraf met de suite de maten gaan opnemen. De prijs komt ongeveer op 120€ per persoon. Juist de bruidegom betaalt iets meer, want die heeft een andere kleur plastron en 'ondervestje' dat wel gekocht wordt. Wij hebben daarvoor gekozen zodat iedereen hetzelfde is en kost ook minder dan een kostuum kopen. En zeg nu eerlijk, wanneer doe je dat nog eens aan?

Groetjes!

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik24-1-2011 18:11:53

Aangezien onze 'mannen' in rokkostuum zullen rondlopen, werd alles gehuurd voor de hele mannelijke kant van de suite. Eigenlijk heeft daar niemand een probleem van gemaakt. Misschien kan je het gewoon voorstellen en kijken hoe iedereen reageert?

Het hemd hebben ze moeten kopen, met de richtlijn dat het wit moest zijn en dubbele manchetten moest hebben. Blijkbaar hebben ze dat bij C&A voor nog geen 20 euro. Het vestje en de das (identiek aan de lavalière van de bruidegom) zit bij het kostuum.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-1-2011 19:10:10

Onze mannen van de suite hadden een huurkostuum (60 euro) met allemaal dezelfde das en pochette. Mijn man had een gekocht kostuum en een corsage.

Ik vind niet dat het bruidspaar dit moet betalen. Je betaalt toch ook de kledij van de vrouwen niet? En zeg nu zelf, zij zullen wel véél meer kwijt zijn dan 60 euro, zeker?

eline
20-5-2011
 Meld misbruik24-1-2011 19:37:10

wie wil huren, betaalt dat toch zelf?
waar stopt het anders? 

lies
2-7-2011
 Meld misbruik24-1-2011 19:50:29

Ik ben eerder van mening dat je van de suite niet mag verwachten geld te moeten neertellen voor kledij die ze niet zelf kiezen... Als je als bruidskoppel wil dat iedereen hetzelfde aanheeft dan betaal je dat ook maar...
Ik zou niet appreciëren moest mijn zus me verplichten een bepaald kleedje of kleur te dragen, en ik dan ook nog moeten betalen...

En als je dan toch dezelfde stijl wil dan kan je mss best, zoals hierboven gezegd, vragen om een zwart kostuum aan te trekken en hemd en/of das zelf voorzien...

davina
6-5-2011
 Meld misbruik24-1-2011 19:51:34

hey, bij ons huren de mannen van de suite ook zelf een kostuum, mijn verloofde en ik hebben de kostuums gekozen en nu gaan ze gewoon naar de winkel voor de maten, het is 58euro voor kostuum met das en pochette, het hemd is 25euro in de winkel maar dat zijn ze niet verplicht om daar te kopen, een wit hemd vind je overal toch. mijn zus woont ook in spanje maar ik had het geluk dat ze met kerstmis op bezoek zijn geweest en dus heb ik met mijn schoonbroer dan langs geweest om zijn maten op te nemen

groetjes

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik24-1-2011 20:35:06

Wij hebben tegen de mannen van de suite gevraagd een donker kostuum te dragen, zwart of donkergrijs; en zwarte schoenen Wie wilt huren, huurt, wie wilt kopen koopt. Wij zorgen voor de dassen, wat ervoor zorgt dat ze toch bijna hetzelfde zijn (wel zwart of donkergrijs) en dan nog eens allemaal dezelfde corsage. Voor de dames hebben we niet gezegd kort of lang, is vrije keuze, maar wel combinatie zwart/rood/wit of zwart/rood of wit/rood GEEN wit/zwart want dat ben ik.

Grtjs

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik24-1-2011 20:42:33

Voor de suite hebben we een zwart kostuum gekocht bij C&A en is heel mooi! 39 euro voor de vest en 19 euro voor de broek, 10 euro voor een zwart hemd, en ze waren ook eerst van idee om te huren, omdat ze het niet meer gingen dragen.....en nu zijn ze tevreden, 1 maal in de winkel en gekocht, huren is passen, gaan afhalen, terughalen.....

Ze zijn allemaal mooi, wij tevreden en ziij ook....dus...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik24-1-2011 21:43:29

Hey Kim,

Onze ervaring is : hoe minder druk je uitoefent, hoe meer een mens moeite zal doen om er goed uit te zien. Begin met eisen stellen en er komt direct tegenwerking. Vooral ook doordat er iemand in het buitenland woont, zou ik al helemaal niet kiezen voor een 'copy & paste-suite' (grapje, want ik heb alle respect voor mensen die hun hele suite identiek kleden ; is heel stijlvol). Vraag gewoon een gepaste kledij, zonder meer. Wij dachten dat het merendeel van onze gasten in vrijetijdskleding zou verschijnen omdat we geen dresscode hadden en men 29°C voorspelde. Niets was minder waar ; àlle heren waren in pak, een deel van de dames zelfs in het lang en ook was bijna iedereen naar de kapper geweest. Toch gewoon geweldig !

Stephanie

Meld misbruik24-1-2011 23:47:23

Bij ons wonen de mannen van de suite in verschillende landen en wij hebben aan hen gevraagd om in een zwart kostuum te komen. Als ze het willen huren, kunnen ze hun maten doorgeven. Maar de meesten hadden ofwel al een zwart kostuum of kopen er een. Als ze dan enkele dagen voor d etrouw hier zijn, kunnen ze gaan passen en kunnen de laatste aanpassingen nog gemaakt worden. Wij voorzien ook de dassen en een boutonniere (bloem) voor hen.

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:51:19

Wij werken gewoon met dezelfde dassen voor de suite.
De rest mogen ze zelf kiezen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...