Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Couture Rachel

24-1-2011 17:32:25
Hallo iedereen,

Afgelopen zaterdag was de grote dag voor mijn moeder, toekomstige schoonmoeder en mijn zus om de suite kledij te gaan passen. Ik had telefonisch een afspraak gemaakt bij Couture Rachel. Dus wij met zen allen stipt om 15u present. Spontaan begonnen de moeders de kledij af te speuren en kwam er een verkoopster ons helpen. Een andere verkoopster stond aan de kassa met een ander koppel. 2 meisjes die een trouwkleed kwamen kiezen.
Wnn mijn moeder de paskamer inging kreeg zij plots de vraag of we wel een afspraak hadden. Mijn moeder vertelde dat ik gebeld had en een afspraak gemaakt had voor 15u. De toon was direct gezet wnn de tweede verkoopster nogal kortaf zei dat we wel maar een afspraak hadden voor 1 persoon en niet voor 3. Dit was niet de normale gang van zaken en nu waren er zogezegd teveel klanten en te weinig personeel. Ik vertelde dat ik niet wist dat dit de gang van zaken was en mij ook niet gevraagd was geweest met hoeveel personen we kwamen. Na die eerste uitbrander hebben mijn moeder en 'schoonmoeder' toch nog enkele kleren gepast. Mijn zus hield het direct al voor gezien en weigerde nog iets te passen.

Tijdens de passessie van de moeders (gelukkig met de vriendelijke verkoopster) bleef de andere verkoopster ons steeds boze blikken werpen en zei herhaaldelijk tegen haar klanten dat dit geen manier van doen is, reserveren voor 1 en dan met 3 komen opdagen.

Wnn we dan gingen vertrekken kregen we opnieuw nog eens dezelfde uitbrander dat het geen dingen zijn om voor 1 te bellen en met 3 te komen. Dit was er echt teveel aan. Heb haar dan verteld als ze dit alles op een normale, vriendelijke manier had gezegd, ze zeker 2 kleedjes verkocht had en dat dit door haar 'klantvriendelijkheid' dit niet het geval is.

Vandaag belde ik naar de winkel om dit, voor mij toch wel, ongepaste manier van service te melden aan de eigenaar van de winkel. Die koos echter partij voor haar personeel en vond het feit dat ik belde om dit te melden een 'generatieprobleem'. Ze vindt, denkt dat wij (de jongere generatie dus) tegenwoordig willen dat het personeel op hun knieën valt voor ons en ons onbeperkt moet bedienen. Ik kon haar niet aan het verstand brengen dat ik vind dat de klanten op een respectvolle en vriendelijke manier bediend moeten worden en dat dit zaterdag zeker het geval niet was.

Tot zover mijn verhaal. Ik wou dit toch wel even kwijt omdat ik vind dat zoiets absoluut niet kan. Ik zal niet snel zagen over iets en kan veel verdragen, maar dit was er echt over! Dus als er mensen zijn die graag daar hun kledij willen kopen, wees gewaarschuwd!!!! :-)

We vinden zeker ergens anders onze kledij wel, nu zaterdag staat Mia Monte in Zottegem op de agenda en aan de telefoon waren ze zeker vriendelijk! Ik heb alleszins al duidelijk vermeld dat het om 3 personen gaat :-)

Groetjes!!

Vanessa
3-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1332

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik24-1-2011 17:54:31

Hallo,

Wat een verhaal! Ik vind wel dat je 100% gelijk hebt hoor. Het is niet omdat wij van de "jongere" generatie zijn dat ze ons niet met respect moeten behandelen. Hadden ze het vriendelijk gezegd had je misschien nog eens een nieuwe afspraak kunnen maken ofzo. Ik zou er zeker niet teruggaan voor een kleedje. Mijn kleedje en dat van mijn mama komt van Mia Monta. Daar zijn ze wel vriendelijke hoor. Wij zijn er zelfs zonder afspraak aangekomen en toch vriendelijk geholpen!

Veel succes
Groetjes
Annelies

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-1-2011 19:01:16

Mijn eerste afspraak was ook bij Couture Rachel, maar ook hier geen kleedje gekocht. Ik had mijn nicht mee en we hadden nog geen kleed gekozen of de verkoopster kwam al met juwelen en dergelijke langs... Erg opdringerig!
Mijn kleedje kwam uiteindelijk van Het Bruidshuis in Merksem.

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik24-1-2011 19:05:35

Amai, dat is wel vervelend... Ik zou er ook niet terug gaan!!!
Je vindt vast wel ergens anders wat je zoekt ;)
En als zij geen 3 jurken willen verkopen, moeten zij dat weten haha! Het kost allemaal genoeg dus mogen ze ook wel vriendelijk zijn...

Sabrina
6-5-2011
 Meld misbruik25-1-2011 8:10:44

amai wat een service,chapeau voor de dames die toch nog wouden aanpassen,ik zou zelf ook al gauw de deur uitgelopen zijn

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:37:36

Wat een 'service' ...
Ik zou het ook snel afgetrapt zijn :)

Annelies
6-8-2011
 Meld misbruik27-1-2011 15:55:08

Je hebt groot gelijk, tenslotte koop je suitekleding ook niet alle dagen en kunnen ze tenminste vriendelijk blijven, laat je iets weten hoe het zaterdag bij Mia Monta verlopen is? Zou hier ook graag een kijkje geen nemen voor mijn trouwjurk.

michael

Meld misbruik4-2-2011 11:15:56

Wat een negatieve reacties toch.
Wijzelf zijn hier ons trouwkleed ook gaan kopen en geen slecht woord over deze zaak.
Steeds vriendelijk geholpen en super service!
Het is toch niet meer dan normaal dat wanneer je een afspraak maakt, dat ze steeds een uur of 2 uitrekenen per persoon/koppel.

Als men een afspraak maakt voor een trouwkleed moet men zeker niet met 3 of meerdere personen langskomen. als men dan ineens met 5 personen binnenvalt is het niet meer dan normaal dat deze niet allemaal kunnen geholpen worden op 2 uurtjes tijd !

Dus niet te snel oordelen!!!!!!

Vanessa
3-6-2011
 Meld misbruik4-2-2011 19:15:55

De afspraak was wel niet voor een trouwkleed, maar voor suitekleren.
En ik versta ook wel dat het niet zo eenvoudig is wnn er plotseling meer personen zijn dan verwacht. Maar mijn probleem was vooral de manier waarop dit tgn ons gezegd werd. Dit kon op een vriendelijke manier en eenmalig gebeuren en dat was niet het geval.

Karine
25-6-2011
 Meld misbruik6-2-2011 13:17:09

mss werkt Michael wel bij couture rachel...

Katrien

Meld misbruik6-2-2011 14:20:01

Ik begrijp die negatieve reacties toch niet.
Zoals ik het begrijp schrijft ze de winkel en vooral het personeel af tot op de grond.
Ik ben al een aantal keer in deze winkel geweest en de service was er fantastich. Twee van mijn vriendinnen hebben hun trouwkleed en accesoires daar gekocht. Ze waren er enorm tevreden en vonden dat ze op een goede manier geholpen werden. Kregen tips voor aangepast ondergoed. Ook 22 januari ben ik met een vriendin in de winkel geweest. Ze had een afspraak gemaakt en werd onmiddelijk geholpen. Die dag was er wel veel volk. Er stonden ook een aantal mensen in de winkel die eigenlijk heel brutaal reageerden tegen een verkoopster. Dit vond ik echt niet kunnen. Als je ziet dat er maar twee verkoopsters zijn en er staat meer dan 11 man in de winkel, dan kan je niet verwachten dat ze iedereen tegelijk helpen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat de mensen die een afspraak hebben dan voorgaan. Maar anderzijds vind ik het normaal dat je als klant zeker doorgeeft met hoeveel personen je komt.
Beeld je eens in dat je met zeven personen komt en je geeft dat zelf niet door, dan kan het personeel zich daar ook niet naar aanpassen.
Elke persoon verdient evenveel tijd. Ik veronderstel dat de afspraken op elkaar volgen en dat ze er rekening mee kunnen houden als je dat doorgeeft.
Ik behoor zelf ook tot de 'jongere' generatie, maar ik vind het meer dan normaal dat je zelf doorgeeft met hoeveel mensen je naar een winkel gaat.
Een winkel voor suite en trouwkledij is niet hetzelfde als een gewone winkel zoals C&A waar je binnegaat en zelf gaat rondsnuffelen zonder dat je hulp krijgt.
Ik vind het goed dat ze evenveel tijd uitrekken voor het kiezen van een trouwkleed en suitekledij.

groetjes

veerle
21-5-2011
 Meld misbruik11-2-2011 19:33:43

Hallo,

ik sluit me volledig aan bij Katrien. Ik ben vandaag langsgeweest bij couture Rachel. Ik ben zelfs heel vlot bediend geweest, en dit zonder afspraak. Ik had nl. aan de etalage gezien dat er op dat moment toch geen volk in de winkel was. Ik heb er een heel mooi suitekleed gekocht inclusief accesoires. In maart kan ik voor de tweede maal gaan passen. De verkoopster was heel vriendelijk en behulpzaam. Zeker niet opdringerig. Stel je voor dat jij die bruid was, die stond te passen op het moment dat jullie jullie daar met zijn allen binnenkwamen. Je zou toch ook graag hebben dat de verkoopster met jou verder alles afhandelt hé.

succes nog hé.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...