Nu Online
Momenteel zijn er 681 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! discussie: zijn zus wel/niet bij het diner!

24-1-2011 22:29:16
Hallo

Mijne toekomstige en ik hebben een steeds terugkomende discussie ivm zijn oudste zus...
Hij wil ze uitnodigen voor het diner smiddags (mijn ouders en broers, zijn ouders (gescheiden) zijn jongste zus en zijn broer), ik niet... De reden hiervoor: Enkele jaren terug heeft zijn zus iedereen van de familie zwartgemaakt (ook mijn ouders,...) om nadien, als ze niemand meer heeft, terug contact zocht met haar vader en haar zus... om nadien terug ruzie te gaan maken... en zo kan ik dus nog even doorgaan. Sinds 2 jaar heeft ze het dus terug bijgelegd met haar vader en zus en (een beetje onder druk van zen vader) ook met mijne toekomstige... Maar buiten de enkele keren dat we elkaar zien bij hun vader of zo is toevallig aan't school, zien we elkaar niet. Niet bij de verjaardagen van onze kindjes, ook niet bij de verjaardag van haarzelf of van mijne toekomstige... dus zoveel zien we elkaar niet, max 3x per jaar. en dus vind ik niet dat we haar bij het diner moeten uitnodigen, kost geld genoeg... Hij wil ze er wel bij, denk meer omwille dat ze de naam "zus" draagt en mss ook omdat hij weet dat zijn vader dat wel zou apprecieren (en hij heeft het al is laten vallen waar ze bij was). 's Avonds doen we wel een avondfeest met dessertenbuffet, dus daar zou ik ze wel voor uitnodigen, daar kunne we haar ook erges "zetten" waar ze niet in direct contact komt met de rest van mijn familie... Sorry voor het gezaag, moet er even af en vooral: wat is jullie mening?
Merci
Kelly

Kelly
11-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1388

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik24-1-2011 22:54:56

ik heb ook niet veel contact met mijn broertje (kan absoluut niet overweg met zijn vriendin, bovendien heeft hij behoorlijke problemen) en nodig heb ook niet uit op ons feest.
Niet tijdens de plechtigheden, ook niet voor receptie, diner of avondfeest.
bovendien nodig ik zelfs niet al mijn ooms een tantes uit; diegene die we enkel zien op begrafenissen of verjaardag van andere familie maar verder nooit zien of horen mogen ook thuis blijven, wat je zegt t kost al genoeg idd.

Maar dit is natuulijk iets wat jullie zelf moeten beslissen...
Overweeg de voors en de tegens...

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik24-1-2011 23:42:20

Je trouwt natuurlijk niet alleen. Als je partner zijn zus er graag bij heeft waarom zou je hem dat dan niet gunnen? Tenslotte moet je het voor hem doen en niet voor haar. Maar dat is mijn persoonlijke mening ...
Bij ons kies ik wie er van mijn familie komt en mijn partner kiest de genodigden van zijn familie.

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik25-1-2011 7:48:14

Wij hadden ook problemen over het al dan niet uitnodigen van mijn vader (voor de hele dag, zoiezo wel voor het avondfeest) omdat er veel problemen waren/zijn.
Mijn vriend wou dit perse niet, maar ik kon dit echt niet over mijn hart krijgen. We hebben er veel discussie over gehad en het zal niet makkelijk zijn, maar hij zal er toch bij zijn. Ik denk dat iemand het wel kan apprecieren als je ze tenminste de kans geeft. Op zo'n dag zal iedereen ook wel zijn best doen om geen ruzie te maken.
En als je toekomstige dit echt wil, dan moet je het doen, alleen al om hem gelukkig te maken !

Sabrina
6-5-2011
 Meld misbruik25-1-2011 8:04:45

het is idd niet altijd even gemakkelijk om voor iedereen goed te doen,zit nu zelf ook in een situatie waarin de contacten met mijn (stief)broer serieus verwaterd zijn,kerst zijn we wel nog daar geweest,maar vorige kerst mocht mijn vriend nog niet mee komen omdat we nog nt lang samen zijn,ook wetende van mijn (stief) moeder dat hij iets tegen hem heeft,waarvan dat ons moeder ook alles probeert te verzinnen om niet bij andere gelegenheden bij mij te moeten komen,zit de twijfel om hun ook uit te nodigen heel hoog
btw is nt mijn eerste huwelijk ,dus ze hebben al ooit eens mogen feesten
heb ook geen zin om dan bij het uitnodigen een neeen te krijgen

Dorien
1-10-2010
 Meld misbruik25-1-2011 10:41:29

Ik denk dat het belangrijk is om je toekomstige hierover zelf te laten beslissen. Uiteindelijk is het ook zijn "speciale dag"en als hij zijn zus daar graag bij heeft, dan is dat toch begrijpelijk. Ook al heeft ze dan al veel fouten gemaakt.

Het zou toch spijtig zijn dat er achteraf spanningen tussen jullie ontstaan omdat jij hem hebt verboden op jullie trouwfeest zijn zus uit te nodigen.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik wou ze je toch even meegeven.

Greetz

Kelly
11-6-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:55:40

Hey meiden

Iedereen al bedankt om te reageren! En idd de spanningen die er ontstaan tussen mij en mijn partner zijn het idd niet waard, dus denk dat ik het nog even ga laten rusten en nadien ga horen wat hij wil, als hij ze er echt bij wil, dan is het maar zo. Kan hij me later ook niks verwijten... Iedereen bedankt om me het is van de andere kant te laten bekijken!

gr Kelly

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik25-1-2011 11:28:54

Ik vind ook, als je partner dit echt wilt, je hem dit moet gunnen.
Het is ook zijn trouw, vergeet dat niet ;)

marta
23-7-2011
 Meld misbruik25-1-2011 15:02:33

ik vind het toch grappig ergens als iedereen altijd zegt dat de trouw "jouw" dag is en je op die dag alles mag doen en organiseren zoals jij het wilt.. nu niet dus :) je moet met eigenlijk iedereen zowat rekening houden bij de uitnodigingen: wie wel wie niet, welke collega, vriend, familielid wel en welke uit beleefdheid maar stiekem hoop je dat die afzegt omdat je hem/haar niet graag hebt...
nu ik zou persoonlijk de zus uitnodigen om spanningen met mijn aanstaande hierover te vermijden, je trouwt idd met 2 en dan zorg je die dag dat ze niet te dicht bij jullie zit zodat je er geen last van hebt :) zet ze bij een praatgrage oom/oma/nicht/... dan heeft ze daar haar handen vol aan

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-1-2011 21:10:40

Hier hadden we een gelijkaardige situatie, maar dan niet de zus, maar de broer van mijn man. Wij hadden ze niet opgenomen in de suite en bijgevolg dus ook niet bij het middageten en vervoer. We hadden we ze een uitnodiging gegeven waar het stadhuis, de kerk en het avondfeest op vermeld stonden. We hebben ze niet gezien op het stadhuis en in de kerk... Dan weet je dus hoe belangrijk je bent, hé... We hadden duidelijk de goede beslissing genomen! Nadien hoorden we dan dat zijn vrouw geen verlof wou nemen en hijzelf moest op de kleine passen (die kan je niet oppakken en meenemen?!?). Ach ja... Pech voor hen! Wij hebben het niet aan ons hart laten komen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...