Nu Online
Momenteel zijn er 338 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jurken voor kleine bruidjes

25-1-2011 9:24:34
Hoi dames,

Ik ga pas in de zomer rustig beginnen rondkijken voor een jurk, maar ik zit toch al met een vraagje.
Ik ben namelijk niet zo groot (1,59 cm) en vraag me af welk model van trouwjurk het beste past. Ik heb soms zo'n schrik dat ik de perfecte jurk ga vinden, maar die niet zal zullen kopen omdat ik erin verdrink.
Zijn er hier nog eerder kleine bruidjes die al ervaring hebben met het passen van jurken?
Welke modellen komen het mooiste uit?

Alvast bedankt!

Liefs

Lindsy
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 993

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik25-1-2011 9:26:32

In de bruidswinkel zullen ze wel weten welk type jurk het beste bij je past hoor !
Je moet je daar geen zorgen in maken

Stefanie
25-6-2011
 Meld misbruik25-1-2011 9:36:22

inderdaad!

Ik ben wel een stuk groter, maar schrok er zelf toch ook van hoe "spot-on" ze vaak zaten met jurken die helemaal mijn ding waren.. Zowel qua smaak als flaterend voor je model.
Dat de maten in de winkel niet helemaal zullen uitkomen is bij ongeveer iedereen zo :) Maar ik ben er van overtuigd dat je zeker zal kunnen passen!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:05:01

Hey, ik ben ook maar 1m56, dus was het wel even wennen bij het passen (lees = bepaalde verlangens bijstellen).

Volgende kleedjes of details erin pasten me niet zo goed en deden me al snel op een kerstboom lijken of deden me verdwijnen in de jurk:
- te druk bezette kleedjes (pailletjes, bloemen en zo)
- rokgedeeltes die niet effen waren: plooien, fronsen, bloemen etc.
- asymmetrische jurken, omdat deze vaak de asymmetrie doortrekken in het heupgedeelte / bij een grotere vrouw komt dit dan mooi bovenaan of op de heup, terwijl dat bij mij al snel onder mijn heup zakte: geen gezicht!
- ...

Dit zijn zo de eerste dingen die me te binnen schieten. Ik was uiteindelijk mooist met bustiermodellen waarvan het onderste deel behoorlijk effen was + ook met hogere tailles (deed me groter lijken). Ik heb het kleedje Mayrilise Nero gekozen, zo heb je een beetje een idee :-). Het is redelijk neutraal, hoewel ik vooraf iets 'romantischer' voor ogen had, maar nee, dat ging me niet...

Het voordeel van de winkel waar ik ben geweest, was ook wel dat in onmiddellijk in mijn maat kon passen (of toch ongeveer) en er dus geen gedoe was met grote kleden. Misschien is dat ook even iets om op te letten... Zo krijg je onmiddellijk een juister beeld en moet je niet ongerust zijn tegen je eerste pas.

Have fun bij het passen!

klabam
17-9-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:07:05

Hey,

Inderdaad, hier is er nog eentje die maar 1m55 is! zat er ook zo hard mee in!
maar heb intussen mijn kleedje gevonden! Ze hadden mij overal gezegd dat ik zou moeten kiezen voor een kort kleed omdat je dan groter lijkt, maar in de winkel heb ik er enkele gepast en dit was voor mij geen waarheid. ze vertelden me dat de meeste kleintjes kiezen voor een smalle aansluitende jurk tot over je heupen en dan zachtjes breder gaand, maar ze zullen je dat wel tonen. Ik wou wel alle types even passen, twas niet omdat ik klein ben dat ik niet eventjes alles kon proberen, hihi soms wel met grappig resultaat...

succes

Marijke
2-7-2011
 Meld misbruik25-1-2011 10:58:46

Lindsy,

Ikzelf ben ook maar 1m58cm, en had dus dezelfde zorgen. Maar ik sluit me volledig aan bij de meningen van Charlotte en Klabam.

Succes,
Marijke

daphne
27-8-2011
 Meld misbruik25-1-2011 12:32:48

Ik ben ook maar 1m58 en heb enkele mooie jurken gevonden waar ik mooi mee stond. Je ziet rap genoeg wat je staat en wat niet. Denk dat dat van iedereen zo is, en niet enkel van de minibruidjes onder ons.

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik25-1-2011 13:06:03

Hoe grappig,
Ik ben ook maar 1m48. Deze zomer ga ik ook op zoek. Ik dacht echter dat een bustier model me niet zal staan omdat dit je een beetje in 2 deelt en dat je dan kleiner toont. Wat Charlotte zegt verwondert me wel, maar ik ga het zeker uitproberen. Ik dacht ook eerder aan een assymetrisch model, maar ga mijn gedachten ook moeten bijschaven, heb ik de indruk.
Bedankt voor jullie tips. Ik volg dit item mee verder op.
Grtz. Cindy

Kim
27-8-2011
 Meld misbruik25-1-2011 13:09:51

Hey, ik ben ook maar een kleintje ;-) maak je geen zorgen jurken genoeg en keus genoeg. Mijn kleed is ook zoals Charlotte beschrijft, simpel en niet te breed vanonder.
Succes...

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik25-1-2011 13:17:56

Oef, ik ben blijkbaar niet de enige met dit "probleem"
Nu, in het dagelijks leven stoor ik me helemaal niet aan mijn vrij beperkte lengte hoor, maar voor mn trouwdag wil ik toch een jurk die me op het lijf(je) geschreven is
Ik ben al blij met deze nuttige tips en kijk uit naar mogelijke verdere reacties!

Liefs

Angelique
14-8-2010
 Meld misbruik25-1-2011 13:33:19

Hey

Ik ben zelf 1m58 en ik had er ook wel schrik van dat ik met niets zou staan maar dat is allemaal goed gekomen .
Ik had zelf zo een 10 jurken uitgekozen maar er was geen één mooi ik stond ook niet met een bustiermodel .
De verkoopster kwam dan met iets en ik vond het niet mis maar ook niet wauw toch deed ik het eens aan en ja dat was het perfect dus ik wil maar zeggen die verkoopsters weten wel wat je het best past .

groetjes

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik25-1-2011 13:50:34

Net nog een tip gevonden,
Als je het aandurft, een diepe V-hals. Doet je ook langer lijken

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-1-2011 16:29:07

Hey,

Ik ben ook maar een kleintje (1m58) maar heb zonder problemen een kleed gevonden hoor. Niet panikeren, ik een bruidswinkel weten ze het meestal nog het beste en gaan ze je goed kunnen helpen!

Groetjes,
Kendra

laetitia
11-6-2011
 Meld misbruik26-1-2011 19:46:20

hallo,
ik ben 1.52m, en ik weet door het passen van wel10 kleedjes dat hoepelrokken je nog kleiner maken.
qua structuur enzo valt da nog mee.
mijn kleed is zwart, haltermodel met gedeeltelijk blote rug, en ook nie teveel franjes beneden, wel een beetje tule.en deze maakt me zelfs optisch groter, en ja hoor, in de winkel zeggen ze wel wat past en niet past en je ziet dat zelf ook wel
mijn jurk komt van Scarpellini in oostende, al ben ik van lauwe(menen-kortrijk), maar de service enzo zijn daar super!!
grtz

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info