Terug naar overzicht
Dag Sofie, Wij hebben ons eerste gesprek met de pastoor reeds maanden achter de rug. Wij hadden niks bij en waren ook niet voorbereid maar dat was geen probleem. Bij ons was dat gewoon een kennismakingsgesprek en ook hoe wij het zagen enzo. Daar hebben we dan ook een uur afgesproken, enkele misboekjes ingekeken enz.Nu was onze pastoor wel een beetje een rare (die begon al meteen over scheiden) want had de nieuwe pastoor nog nooit gezien omdat ik verhuisd was. Al bij al viel het heel goed mee en hebben wij enkele voorbeeldjes van `goede` misboekjes meegekregen.Het geld denk ik dat je pas later zal moeten meenemen want als ik me niet vergis kan dat in elke parochie anders zijn maar ligt dat wel altijd rond dezelfde prijs.Hopelijk ben je hiermee een beetje wijzer geworden? Groetjes,Kendra
Wij hebben net ons eerste gesprek met de pastoor achter de rug. De afspraken waren allemaal al gemaakt met het kerksecretariaat en nu was het tijd voor de ondertrouw. Wij waren ook niet voorbereid en hadden niets mee, behalve een 1e versie van het misboekje. Hij heeft ons een aantal vragen gesteld: waarom willen jullie voor de kerk trouwen, wat maakt het speciaal voor jullie, etc. Dan moesten we iets ondertekenen waarin stond dat wij wouden trouwen voor God ofzo en dat we onze kinderen zouden laten dopen. Daar kwam het wel op neer :) Tenslotte heeft hij ook nog dingen over ons gevraagd (hoe we elkaar leren kennen hebben, hoe lang we al samenwonen, etc) om de viering toch wat persoonlijk te maken. Het geld moeten we meebrengen wanneer we in de week voor de trouw in de kerk eens gaan 'oefenen'. Groetjes Maaike
Beiden super bedankt voor de info! Ik zal al wat geruster zijn nu! groetjes Sofie
wij moeten betalen de dag zelf, we moeten het in envelop steken en in ons trouwboekje steken hij is hier gisteren 2uur geweest, waarvan half uurtje over ondertrouw, de rest gewoon losjes babbelen veel werd hier niet besproken, aangezien we al kindjes hebben en zo lang samen zijn
Hoi,Goh, ik weet niet eens welke pastoor ons gaat huwen. We hebben hem toen gebeld en we zijn in de agenda gezet voor augustus. In mei is er een ontmoetingsavondje voor allen die trouwen na juli. Hier krijgen we pas mee uitleg, maar het is niet zeker dat hier de pastoor aanwezig is, want het wordt geörganiseerd door de pastorale dienst. Ondertussen zou de pastoor van ons dorp een andere parochie krijgen, maar dat heb ik allemaal maar van horen zeggen. Ik wacht dus mooi af tot in mei.Groetjes