Nu Online
Momenteel zijn er 298 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opendeurdag!

26-1-2011 20:57:24
Nee hoor, ik ga hier geen reclame maken voor één of andere opendeurdag. De titel van deze topic handelt over een nogal verontwaardigend feit.

Even schetsen:

De volgende stap in mijn stappenplan (Jaja, we zijn nog altijd beste maatjes!) was geen klein bier!
'Mijn droomjurk' moest en zou gevonden worden deze maand.
Als rasechte lijstjesmaakster had ik al wat opzoekwerk gedaan op het net. Welke merken staan me wel aan? Welke winkels verkopen deze merken? Geheel toevallig stootte ik op een site van een bruidswinkel. Met veel enthousiasme belde ik om een afspraak te maken. Maar een stem aan de andere kant vertelde me dat je bij hen geen afspraak hoefde te maken en dat je tijdens de openingsuren steeds kon langskomen.

Ik checkte bij mijn 'achterban' wanneer zij vrij waren en al snel werd er een datum geprikt.
Nu bleek het net die dag ook opendeurdag te zijn op de plaats waar ik dacht mijn droomjurk te vinden.
'NOG BETER!' juichten de leden van mijn achterban. Misschien krijgen we wel wat schuimwijn (We zijn snel tevreden.) en een chipske (heel snel tevreden).
Vol enthousiasme stapten we de winkel binnen. (gewapend met een lijstje met de 'tepassenjurken' in de hand)
Wat viel ons onmiddellijk op:
- Veel volk
- Geen drank
- Geen hapjes
- Geen défilé (wat we ook niet verwacht hadden maar kom)
- Weinig verkoopsters
Na een tiental minuutjes (vind ik toch redelijk snel) kwam een verkoopster ons helpen.
'Voor wat is het?' vroeg ze.
Even wilde ik de grapjas uithangen en een frit shoarma vragen...
'Wij komen eens kijken of mijn droomjurk hier misschien te vinden is.' zei ik.
'Goed, ik laat alle jurken die we hebben zien en jij zegt welke je wil passen.'
Wat viel ons onmiddellijk op:
- Er werd niet gevraagd of we een witte jurk zochten of een jurk met kleur.
- Er werd niet gevraagd naar het budget.
- Er werd niet gevraagd of ik al een jurk in mijn hoofd had.
Bon, één voor één werd het hele arsenaal aan jurken getoond. Velen werden afgewezen, enkelen werden goed bevonden.
De verkoopster hielp me met het aankleden en mijn achterban gaf eerlijke commentaar.
Toen ik de verkoopster zei dat ik al wel een lijstje gemaakt had, keek ze me eerst wat vreemd aan. Ik gaf haar het lijstje maar ze bleek slechts 1 van de 10 jurken te kennen. (Het kwam nochtans van hun website!)
Na 2 uur kleren aan -en uittrekken droop ik een beetje droef (en dorstig) af. Het was een rare ervaring. Er werd geen rekening gehouden met wat IK (één van de belangrijkste figuren van 9 september 2011) wou, we kregen niets te drinken en mijn achterban werd straal genegeerd! Na mijn vraag: 'Is er iets speciaals te doen tijdens de opendeurdag?' kreeg ik het antwoord: 'Nee, het enige verschil is dat je vandaag geen afspraak moest maken.' (Terwijl er aan de telefoon gezegd werd dat ze werken ZONDER afspraak'!
Ik ben niet bij de pakken blijven zitten en heb onmiddellijk naar een andere winkel gebeld. Een zeer vriendelijke vrouw vroeg onmiddellijk allerlei informatie en stelde me gerust. En ZO iemand heb ik nodig bij het vinden van mijn droomjurk. (samen met mijn achterban) Deze maand ga ik mijn trouwjurk niet meer vinden, maar volgende maand wel. Ik voel het in mijn kleinste teen!

Mijn excuses voor deze wirwar van zinnen en voor het 'vandehakopdetakspringen' maar ik moest het gewoon even kwijt.

Groetjes,
An & de jacht op haar droomjurk

An
9-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1014

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik26-1-2011 21:10:36

Haha! Zalig verteld !! Wel spijtig van je ervaring maar die winkels bestaan idd... Ik zat ook eerst niet meteen in een "vriendelijke" winkel, maar heb ze daar eens goed duidelijk gemaakt WIE de bruid is en dat beterde! Uiteindelijk daar ook mijn droomjurk gevonden

Geen paniek, jij zal ook je jurk vinden

eline
20-5-2011
 Meld misbruik26-1-2011 21:12:52

Begrijp je volledig! Ze moeten je als een prinses onthalen want dé jurk vinden is de meisjesdroom van velen onder ons. Ik zou ook ontgoocheld zijn in uw plaats.

Kan alvast zeggen dat ik wel al mijn droomjurk heb gevonden en niet met dorst naar huis ben gegaan :)

Veel suc6 nog!!!

Eline x 

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik26-1-2011 22:18:16

Na het lezen van dit berichtje ben ik onmiddellijk al je voorgaande posts gaan bekijken en heb "het boek" in één slag uitgelezen. Wat kan jij leuk schrijven! Alvast nog veel succes met je stappenplan en hopelijk komt er later ook een eindverhaal ... al is beginverhaal net iets toepasselijker :)

Succes!

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik26-1-2011 22:23:55

Hier kan ik ook niet klagen,vriendelijk ontvangen wel eventjes moeten wachten maar viel al bij al goed mee
Was mee met schoonzusjes,mijn broertje trouwt in mei dus schoonzusje had daar haar jurk gekozen en vroeg of ik mee wilde om te gaan zien natuurlijk dat.
En ze heeft meteen een afspraak gemaakt voor een pas,terwijl mijn schoonzus haar kleed aandeed wilde geen hulp neusde ik even tussen de verschillende jurkjes en vond meteen mijn smaak en een kleed die ik zeker wilde passen.Ook kregen we toen een glaasje en hapje aangeboden dus kwamen niets te kort
Het kleed dat ik in de rekken zag hangen bleek dan uiteindelijk ook mijn droomjurk te zijn,was meteen verkocht toen ik het aanhad
Dus geen schrik je vind je jurk zeker

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik27-1-2011 8:00:20

Ik ben enkel in Linea Rafaelli - Brugge geweest, omdat ik na veel opzoekwerk op het internet ook duidelijk wist wat ik wel en niet wou. Het zou een jurk van linea worden.
Ik belde voor een afspraak (want zonder ging niet zomaar) en werd er hartelijk ontvangen. Niets was teveel gevraagd, we kregen ook iets om te drinken.
Ondertussen heb ik mijn jurk reeds en alles is perfect verlopen !

marta
23-7-2011
 Meld misbruik27-1-2011 10:07:55

In La Sposa in Roeselare werd ik verwelkomd met pralines.. een vrouw heeft niet veel nodig om zich helemaal thuis te voelen niet waar? ;-)

Vanessa
3-6-2011
 Meld misbruik27-1-2011 10:25:39

Hallo,

Ik heb mijn kleedje gekocht bij Bruidshuis Ellen in Oostburg. Zijn daar zeer vriendelijk ontvangen. De moeders en mijn vriendin zaten comfortabel met een drankje in de hand terwijl ik volop aan het passen was. Mega grote paskamers, supervriendelijke verkoopsters en mooie jurken, wat heeft een bruid nog meer nodig!

Veel succes nog met je zoektocht!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...