Nu Online
Momenteel zijn er 628 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

27-1-2011 14:47:24
Hallo iedereen,

wij zijn volop bezig met de uitnodigingen, maar hebben toch nog enkele vraagjes.
- Zetten jullie een soort van dresscode op jullie uitnodigingen en zo ja... hoe formuleren jullie dat. 't Is omdat we niet graag hebben dat mensen in hun dagelijkse kleren (gewone jeans en zo...) komen.
- Hoe doen jullie dat met mensen die geen partner hebben (of van mensen waarvan je het niet zeker weet of ze een partner hebben)? Zetten jullie dan enkel die persoon op de uitnodiging of zet je toch partner voor het geval die mensen binnen een paar weken toch een partner hebben?
- In het verlengde van de vorige vraag: mag iedereen iemand meebrengen? Stel, je hebt een neef die geen vriendin heeft, mag hij dan toch iemand meebrengen naar het feest zodat hij niet alleen is?

Sorry voor de vele vraagjes, maar we zitten eventjes met de handen in het haar :).

Een bruidje die heeeel ongeduldig aan het aftellen is ;).

Sharon
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1215

Sabrina
6-5-2011
 Meld misbruik27-1-2011 14:52:10

hangt en beetje ervan af aan wie je ,je budget uitgeven wilt,
zoals neef zonder partner,voor mij pers brengt die niemand mee,er is toch ook andere fam?
mensen die alleen zijn en mss een partner hebben tegen je huwelijk,die kunnen uit alle beleefdheid eens vragen of die pers mag/kan meekomen ,
en de dresscode zou ik eerder formuleren als onderaan je uitnodiging dresscode:styled

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik27-1-2011 15:13:15

Ik vind het wat vreemd om een dresscode te vermelden, als je naar een trouwfeest gaat dan kleed je je zoiezo toch in stijl !
Mensen die geen partner hebben nodig je alleen uit, indien ze toch een partner hebben kunnen ze het zelf vragen, dat hebben wij ook gehad met een neef van ons. Maar als ze die nieuwe partner nog maar net kennen, weten ze ook niet of ze tegen het trouwfeest nog wel samen zijn ... Dat moeten ze maar zelf uitmaken zeker.
Singles worden als alleenstaande uitgenodigd, ze zullen toch genoeg mensen kennen op het feest.

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik27-1-2011 17:14:42

Iemand die geen partner heeft, hoeft ook niemand extra mee te nemen vind ik...
Mijn broer en zus wilden graag weten of ze iemand mee mochten nemen, maar tenzij het hun vaste partner is mag het niet. Heel de familie is er en gaat kijken naar die partner dan! Hahaha :)
Nee, er zijn genoeg mensen op de trouw zelf om de singles bezig te kunnen houden ;)

Ohja, ik ben eens op een feest uitgenodigd als "naam van mijn verloofde + partner"... We waren op dat moment al 1,5 jaar samen én verloofd dus vind ik dat ze wel de moeite had mogen doen om aan iemand mijn naam te vragen als ze wilde dat ik kwam! Enfin, ff een persoonlijke mening ertussen!

lies
2-7-2011
 Meld misbruik27-1-2011 17:26:30

Naam + parter komt inderdaad heel onpersoonlijk over en uiteindelijk nodig jij of je ouders toch mensen uit die je kent en er graag bij wilt. Kleine moeite dus denk ik om zelf of via de ouders achter de correcte naam te komen.

Wij hebben op onze uitnodiging als dresscode "feestelijk" staan, want hebben toch al huwelijken gehad waar mensen in jeans en sportschoenen toekwamen. You never know...

Voor partners zijn we een beetje van hetzelfde principe. Ofwel kennen we hene n mogen ze zeker komen, ofwel zijn ze toch al even samen. Kheb geen zin om een liefje voor één week te betalen.

xje

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik27-1-2011 20:41:46

Wij hebben erop gezet

dresscode : feestkledij "with a touch of pink"

Emily
29-7-2011
 Meld misbruik28-1-2011 15:20:47

We hebben het als een gedichtje erop gezet:

“Verplicht is een lach, een traan van ontroering mag,
ook dansschoenen moeten, dus oefen alvast je voeten.
Graag avondkledij in onze kleuren,
maar tegen gasten zonder das of cocktailjurk
zullen wij alvast niet zeuren!”

Maar 'k begin toch te overwegen als het misschien niet iets strenger mag ;)
'k Wil ook graag dat de mensen mooi opgekleed zijn, want het lijkt wel alsof sommige mensen compleet vergeten dat ze eens iets speciaals mogen aandoen voor een trouwfeest!

Singles komen alleen, 'k moet eerlijk toegeven dat ik het niet zie zitten om 100euro te betalen voor een persoon die ik totaal niet ken in een relatie die misschien maar een maandje duurt!

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik28-1-2011 20:18:37

@ Evelien: wanneer ze een partner hebben, schrijven we ook de naam er op hoor. Wij hebben dat ook al meegemaakt, 4 jaar samen en nog '& partner'. We vragen dus zeker de namen na ;).

Bedankt voor jullie reacties :).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info