Terug naar overzicht
Als ik van jullie was, zou ik geen maatmeubilair laten maken voor een huurwoning. Zelf werk ik in een schrijnwerkerij en voor minder dan € 2000 + 6% BTW kom je er niet vanaf. Ik zou eerst nog een Ikeatje doen.
Nja idd, wij huren ook een zelfde soort appartementje: héél moeilijk om hogere kasten te zetten! Wees creatief, maar tenzij je van plan bent om het héél lang te huren zou ik echt niet iets op maat laten maken... veel te duur!
Dat doe je toch niet voor maar een huurappartement. Dat is geld in de vuilbak...
Zoals hierboven, ik zou het ook niet doen, tenzij je denkt dat je de kast zult kunnen doorverkopen aan de volgende huurder... (dat hebben wij met onze gordijnen kunnen doen) Toen wij huurden, hadden wij een klerenrek. Gewoon een rek met wieletjes waar je kapstokken aan kunt hangen. Dat was natuurlijk voor de hemden/kleedjes/... Voor de dingen die geplooid werden, zijn we naar de ikea gegaan en hebben we een 'kleine' kast gekocht. Op den duur werd dat rek te klein, hebben we nog een rek gekocht en hebben we dan beslist te verhuizen en in ons nieuwe huis kwam dan een superkast :)
Bij de Nederlandse Gamma kan je toch zeker van die kastsystemen bestellen met deuren in een rails. Die kan je dus zelf op maat maken, ook onder schuine daken en dergelijke. Weet niet of ze dat ook in de Belgische Gamma's verkopen, maar die zijn volgens mij nog redelijk van prijs. Wij hebben zelf net een Ikea Pax-systeem gekocht en waren daar toch ook over de 1000 euro voor kwijt (maar dan is ie wel 4,5 meter lang ).