Nu Online
Momenteel zijn er 372 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Happy! =)

28-1-2011 9:23:29
Na zovele kritiek en slechte berichtjes, nu eens een leuk berichtje!

Ik heb eens goed op mijn tanden gebeten en gewoon naar mijn schoonmoeder gebeld ! Bleek dat ze beetje half in paniek was "over wat te dragen" (met nog 104 dagen op de teller kan ik het beginnen begrijpen) en dat ze echt niet wist bij welke winkel ze een betaalbare jurk kon vinden want "alles wat ze tot nu toe had gezien, was boven de 1000€". Ik heb haar dan vriendelijk voorgesteld om eens samen met mij en mijn mama naar mijn bruidswinkel te gaan (Claire de Femmes). Ik moet op 12 maart voor mijn 2de pas gaan en ik zou beiden meenemen om dan te kijken in hun suitekledij. Ik heb gezegd dat er daar kleding is voor alle budgetten dus ook voor haar... Ze was dolenthousiast en gelukkig want ze was beetje radeloos ...
Ik heb haar ook het draaiboek doorgestuurd (met dank aan ceremoniemeester!!) en ze was heel blij om terug wat te horen over het huwelijk, vind het prima opgesteld enz...

Dan kwam ze af dat blijkbaar de pa van mijn verloofde had gebeld. Zijn echte vader. Tja dat blijft hét discussiepunt hé ... Mijn schat wilt hem absoluut niet uitnodigen, zijn moeder moeit er zich niet mee (logisch) en ik, tja ik blijf erbij dat hij hiervan spijt zal hebben later, nu niet, niet over 10 jaar maar echt làter ... Ondanks dat hij blijk geeft dat het "hem allemaal niet kan schelen, dat die klootzak hem heeft achtergelaten enz..." kan hij er soms ook niet over zwijgen en zie ik dat hij nood heeft aan praten. Mij moet je mijn schat niet leren kennen, koppigaard eerste graad, maar met echt klein hartje want hoe macho (hij wil naar't leger, speelt american football ...) hij ook is, toen hij me ten huwelijk vroeg, was het wel hém die aan het wenen was!
Dus aangezien ik ZO mijn best had gedaan voor zijn moeder en ik op mijn tanden gebeten heb, heb ik hem gevraagd om nu eens zélf op zijn tanden te bijten en te kijken of er een open gesprek mogelijk was met zijn vader (als volwassenen). Beiden zijn koppig en zullen niét naar elkaar bellen om toe te geven dat er moet gebabbeld worden, dus moet iemand het doen hé! Ik heb intijd ook mijn pa 4 jaar lang niet gesproken, het is ook door mijn stiefmoeder dat wij terug zijn beginnen spreken tegen elkaar...
En dus gaan wij vanavond op gesprek ! Amai ik had niet verwacht dat beiden zo goed gingen meewerken maar ben erg benieuwd naar wat er allemaal zal gezegd worden. Harde woorden zullen vallen, dat ben ik zeker, maar hopelijk is een huwelijk een goede reden om verzoening ... Moest dit niet zo zijn, wel we hebben het geprobeerd en ik zal ook met een gerust hartje kunnen slapen!
Er zullen ook nog pijnlijke momenten vallen, zoals het feit dat hij niét op de uitnodiging staat, maar goed, ik hoop dat er een verzoening mogelijk is. Ik weet dat zijn vader dit al lang wil, maar niet durfde contact opnemen en ook beetje zit met die stiefmoeder, waarmee het helemaal niet klikt ... Enfin we zullen zien!

Nog 104 dagen hier op de teller en de meeste dingen zijn zo goed als klaar!
Ik heb éindelijk een perfect bedankje gevonden, k'zal het wel zelf nog ineen moeten steken maar goed!
Er komen nog héél drukke tijden aan. Volgende week een gesprek met de bloemist e.d.. Moet nog mijn draaiboek vertalen naar het frans, morgenochtend ga ik met mijn mama voor de kleding van mijn zusje, we moeten naar FDO voor de juiste ringmaten en dan natuurlijk HET belangrijkste (haha!) 12 maart voor mijn kleed, we gaan nog in februari ook de ballonnen bestellen, t'begint zo allemaal vorm te krijgen.... HEERLIJK !

Amai het is een heel verhaal geworden, maar het doet deugd om dit te schrijven en vooral als er mensen zijn die je maar al te goed begrijpen

Ik heb al veel aan dit forum gehad! Dus merci aan allemaal al tot nu toe!

Aurelie
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1086

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik28-1-2011 9:29:19

"Mooi" verhaal Aurelie, ik wens jullie het allerbeste en hopelijk hebben jullie vanavond een verhelderend gesprek, zodat de plooien kunnen gladgestreken worden en jullie huwelijk een prachtige dag wordt. Het is je van harte gegund! :-)

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik28-1-2011 9:59:56

Mooi om te lezen Aurelie, ik krijg er kippevel van!
Ik hoop van ganser harte dat je samen met mama en schoonmama de perfecte suitekledij vindt én dat het gesprek vanavond een positief gevolg krijgt! Ik duim! :-)

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik28-1-2011 10:14:45

Aurelie,

Ik begrijp je heel goed.
Bij ons is er ook een zeer lastige familiesituatie en je kan het niet zomaar uit de weg gaan. Zeker op een huwelijk...
Het is niet gemakkelijk, maar ik heb het gevoel dat jij een grote steun zal zijn voor je toekomstige !
Hou jullie sterk, en alles komt goed !

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik28-1-2011 10:36:05

Hey Aurélie, 

raar om te zien hoeveel gelijkenissen we hebben (heb zelf 5 jaar lang geen contact gehad met mijn vader). Bij ons bereikt de schoonmoeder situatie wel stilaan zijn hoogtepunt... we hebben een appartement gekocht en hebben dat waar we nu zitten verhuurd... wij gaan dus tijdelijk gedurende 1 maand bij de toekomstige schoonouders moeten gaan wonen. waar ik op zich blij mee moet zijn want spaart ons een maand huur uit maar dat wordt een echte HEL!! 

Sabrina
6-5-2011
 Meld misbruik28-1-2011 10:55:44

wat een verhaal meid,mooi om te lezen,
hopelijk geraken alle plooien glad gestreken,met een happy end
het beste voor vanavond

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik28-1-2011 15:10:49

Heel mooi, bij ons komt er mss ook een gesprek, hopelijk komt alles goed want ben er ook van overtuigd dat je anders later spijt gaat hebben omdat één van de ouders (of de ganse schoonfamilie in mijn geval) niet aanwezig is ...

Veel succes vanavond!

Kelly
11-6-2011
 Meld misbruik28-1-2011 22:49:48

Ik wens je ook veel succes met je gesprek, hopelijk werpen je inspanningen de nodige vruchten af! En idd : leuk he, dat alles meer en meer vorm krijgt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...