TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Rieke
5-2-2011
|
29-1-2011 22:19:42
Hebben jullie geen hobby of sportbezigheid, lid van een vereniging ?
Wij hebben een avondfeest van 140 mensen (159 gevraagd) waarvan ook veel vrienden maar ook collega's, en mensen uit ons verenigingsleven...
|
|
Sarah
30-7-2011
|
29-1-2011 22:22:24
Nee wij zitten allebei niet in een vereniging en een echte hobby hebben we ook niet.
Amai 140 is wel heel veel ik zou al meeer dan blij zijn met 80 ...
|
|
Rieke
5-2-2011
|
29-1-2011 22:43:02
Heb je veel collega's die je kan vragen ? Die appreciëren dat ook wel.
Misschien zijn er enkele mensen die je enkel voor de receptie vraagt die je misschien toch voor het feest kan vragen?
Misschien vrienden van vroeger ? Van voor je bevalling?
Geen mama's / papa's die je hebt leren kennen aan de schoolpoort...
Misschien het goeie moment om die mensen beter te leren kennen :-)
|
|
Nathalie
24-9-2011
|
29-1-2011 23:10:35
hey!
Ik zit met het omgekeerde...
ik zou veel mensen kunnen vragen maar wil het enkel beperken tot mensen die ik graag zie en regelmatig contact mee heb....
Ik vraag voor receptie een 60-tal personen,
eten zal met 28 zijn enkel ouders,getuigen etc...
en erna feest zal met een 40-tal zijn....
ik zie het zo: het aantal personen maak je feest niet...
Wij hebben wel onze lokatie hieraan aangepast...
groetjes
Nathalie
|
|
Lynn
21-9-2012
|
29-1-2011 23:24:58
Maak er een gezellig intiem romantisch huwelijksfeest van, veel gasten hoeven niet, met een kleine groep kan het echt gigantisch romantisch en echt zéér gezellig worden. Je kan meer tijd met alle gasten doorbrengen en hoeft niet heel de avond door je zaal te lopen. In je hoofd lijkt 45 niet veel, maar als je de mensen bij elkaar ziet zal je nog verschieten hoor, 45 man is niet heel weinig hoor :-) Maak er je niet druk om, geniet van de voorbereidingen en maak er een leuk gezellig intiem feest van :-) Groetjes
|
|
Stéphanie
18-5-2012
|
30-1-2011 0:36:04
Hey Wij zijn op ons feest ook maar met ongeveer 45 en dat vind ik best. Het is net fijn om een klein gezellig feest te geven met enkel die mensen die je het vaakst rondom je hebt. Wij geven trouwens ook ons feest in een kasteel. Ik denk dat het weinig zin heeft om extra mensen toe te voegen enkel en alleen om een beter "gevulde" feestzaal te hebben. Geniet er gewoon van met de 45 die je hebt uitgenodigd. Ik kan alleen maar zeggen: lig er niet van wakker en denk nog aan alle leuke dingen die je te wachten staan. Zoentje
|
|
Ellen
17-9-2011
|
30-1-2011 0:56:50
Eventueel collega's? En anders, beter een paar goeie vrienden dan veel slechte...
Je zal er zowiezo wel van genieten...
Veel plezier op jullie dag.
|
|
sarah
17-12-2011
|
30-1-2011 8:30:50
Bij mij is het ook net het omgekeerde, ik heb een mega grote familie. En heb er voor gekozen om enkel diegene uit te nodigen waar ik een band mee heb. Ik zou zonder problemen een feest van over de 150 man kunnen organiseren.Maar heb geopteerd voor een klein intiem feest dat volledig mijn eigen ding zal zijn. En je niet afvragen hoe noemt die nu weer;is dat tante X of tante Y?
Ik heb voor de receptie een 70 tal mensen en het feest zelf zal rond de 35 zijn.
Ga eens terug naar de zaal en bekijk het nu eens met de wetenschap dat je er iets intiem superromantisch van kan maken.
Trouwens 45 man ipv 80 is ook meer budget voor bv bloemen etc...
Het zal een prachtige dag worden, no worries
|
|
cindy
17-9-2011
|
30-1-2011 8:49:52
misschien geen aparte receptie maar alleen het avondfeest, dan kun je de mensen die je eerst enkel voor de receptie zou vragen en die van het avondfeest al samentellen...
|
|
Virginie
3-9-2011
|
30-1-2011 10:19:14
Eerst en vooral zou ik willen zeggen: het is de kwaliteit die telt niet de kwaniteit
Wij hebben ook een kleine familie en eveneens geen hobby.
Wij zitten à een stuk 130, maar je kan veronderstellen dat niet iedereen zal/kan komen. Je zal altijd mensen die niet kunnen komen hé.
Wij houden het sowieso al beperkt: degene die naar receptie komen blijven voor avondfeest - Wij hebben ook de feestzaal tot 250 personen, maar ze schikken dat naar het aantal personen dat je hebt. Dat vind ik wel goed
Ik maak mij niet echt zorgen want ik vind die trouwen van 200 man à 250 man toch al redelijk decadent...maarja iedereen zijn keuze zeker....
En zoals anderen zeggen:
1) Waarom ook geen 1 feest van maken
2) Je kan meer budget geven à andere dingen
3) Je kan er een intiem feest van maken
4) denk vooral à mijn 1ste zin: kwaliteit belangrijker dan kwaniteit
|
|
Lesley
8-7-2011
|
30-1-2011 10:33:38
Ik ben het volledig eens met Virginie, het is de kwaliteit dat telt en niet de kwantiteit...
Wij zijn zelf ook maar met 49 en dat vind ik meer dan genoeg want we willen er een gezellig intiem feest van maken... Ik zou daar echt niet van wakker liggen, het zal nog zo gezellig zijn!
Ik zou zeker niet beginnen zoeken naar extra mensen om er eventueel ook nog te vragen, wat ben je met een hoop mensen om de boel te vullen, waar je niet eens een band mee hebt...
Wij geven geen receptie, maar gewoon een avondfeest met al onze dichte vrienden en familie... Ik zie er héél erg naar uit!
Geniet maar van de voorbereiding en trek je dat zeker niet aan, Sarah!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
30-1-2011 11:44:15
Ik zou géén mensen vragen gewoon om de groep te vullen, want die zullen dan ook snel(ler) naar huis zijn, omdat ze geen echte band met jullie hebben. Hou het klein, maar gezellig!
Wat je ook kan doen, is ipv een receptie de mensen vragen naar het dessertenbuffet + dansfeest. Dan kost het je geen hele menu, maar heb je toch net wat volk om op de dansvloer te staan!
|
|
Nathalie
17-9-2011
|
30-1-2011 13:18:30
Hey Sarah, Zoals als velen het hier gezegd hebben: geen mensen vragen om de feestzaal te vullen. Wij zitten nu aan een lijst van ongeveer 80 personen (waarvan we nog niet weten of iedereen komst natuurlijk). Ik heb enkel die mensen uitgenodigd die wij op ons feest WILLEN! Ik lees hier soms ook berichten van mensen die tellen per koppel hoeveel geld ze zouden krijgen. Wij hebben andersom geredeneerd: welke mensen moeten ons geen geld betalen en willen we op ons trouwfeest. Als je wil mag je altijd een persoonlijk berichtje sturen. Ik begrijp je reactie, die had ik in het begin ook :-). Maar niets van aantrekken: het is jullie dag!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
30-1-2011 14:12:04
Ik zou ook eerder die receptie annuleren en die mensen naar het dessertenbuffet/dansfeest laten komen, zo gaat er wat meer volk op uw dansvloer staan he! Maar zoals velen hier boven zeggen, intiem kan ook best mooi zijn.
Wij zitten met omgekeerd probleem: grote familie, grote vriendenkring (ook mensen bij die we maar enkele keren zien per jaar sinds geboorte zoontje maar vroeger heel intens mee uit geweest, dus die band is gebleven), héél goei buren die we er ook kost wat kost bij wilden hebben. Wij reduceren dan wel in de collega's (enkel mensen vn buro, arbeiders niet bij mij op werk en bij mijn verloofde enkel de "vaste" arbeiders (geen interimmers)), wij zitten aan bijna 190 man en hebben dus het "luxe" probleem dat we mensen op hun tenen gaan trappen omdat ze niet mogen komen (anders zitten we snel aan 230 man..)
|
|
Els
13-7-2012
|
30-1-2011 15:57:04
Ik zou zeker niet wanhopig op zoek gaan naar mensen om uit te nodigen. Jullie zijn misschien maar met 40, maar het zijn wel 40 goeie vrienden/familieleden die deel uitmaken van jullie leven... Het is zelfs een voordeel: zo moet je geen onderscheid maken tussen gasten voor de receptie en het feest. Iedereen kan erbij zijn, dat is toch ook mooi ? Zoek een gezellige kleinschalige locatie (40 man in een zaal voor 200 is misschien wat leeg) en het wordt vast heel leuk. Iedereen is verschillend, iedereen viert de trouw op zijn manier!
|
|
davina
6-5-2011
|
30-1-2011 22:32:02
hey, zeker niet mee inzitten, wij gaan ook maar met 54 zijn en ik ben daar content mee, wij vragen enkel dichte familie en maar elk onze 2 beste vrienden,de rest zien we ook niet meer doordat we allebei maar 20 waren toen onze dochter geboren werd en velen konden dat niet begrijpen dat wij bewust voor een kind gekozen hadden terwijl andere van onze leeftijd nog volop uitgingen; voor de collega's en de ouders van mijn werk ( ben onthaalmoeder) gaan we nadien een receptie geven thuis, want wij trouwen op vrijdag en dan moeten die mensen geen verlof nemen voor die dag, die 54 komen wel de hele avond.
groetjes
|
|
ilse
7-8-2010
|
31-1-2011 7:48:10
Hey,
Ik treed iedereen hierboven bij, 't is niet de hoeveelheid gasten die telt.
Wij hebben ook een kleine familie en geen gek uitgebreide vriendenkring dus ik had hier ook wel schrik voor. Wij hebben gekozen voor een trouwfuif. Voordeel is dat je niet met een stijfdeftig feest zit, iedereen tegelijkertijd kan uitnodigen (en dus geen dilemma wie enkel voor receptie enzo) en het is ook een pak goedkoper. Bovendien hebben we mensen (collega's) uitgenodigd die ik nooit allemaal zou uitnodigen als het een duur avondfeest zou zijn.
Wij zijn eerst gezellig en relax gaan eten op restaurant met de suite (ouders en zussen) en daarna naar de zaal gereden om eens goed te fuiven.
Groetjes,
ilse
|
|
Melodie
4-6-2011
|
31-1-2011 9:02:23
Hoi,
we hebben op het avondfeest ook maar 70 personen, maar zijn hier gelukkig mee. In plaats van een feestzaal, hebben wij ons avondfeest nu in een prachtig restaurant. Voordeel is dat we geen huur moeten betalen en we zeker zijn over de kwaliteit van de keuken (is redelijk gekend restaurant). We hebben liever een oprecht en familiaal feestje 's avonds met toffe sfeer, dan een grote bende en moeten inboeten aan kwaliteit gezien de kosten anders te hoog oplopen. Dit past gewoon bij ons en dat is voor mij belangrijker dan een heleboel mensen te vragen, waarvan de helft meer kennis is als vriend. Onze volledige familie gaat 's avonds met ons mee op hotel. Zo kunnen we de dag nadien nog nagenieten bij het ontbijt.
Je moet je er gewoon goed bij voelen, da's het belangrijkste!
|
|
Yicke
26-2-2011
|
31-1-2011 16:39:44
Wij kennen vééél mensen, maar na telling van onze echte goede vrienden en de mensen die we er absoluut bij willen hebben, kwamen we voor de avondfeest op een dikke 70 man uit, waarvan er 68 ook effectief zullen zijn. Voor de receptie zitten we aan zo'n 90 mensen (die van de avondfeest NIET inbegrepen). Kies een kleinere zaal en prijs je gelukkig: je kan immers iets meer uitgeven aan een écht goede maaltijd dan zij die 500 man moeten eten geven!
|
|
siska
15-3-2011
|
5-2-2011 12:36:13
Heel bewust vieren wij het maar alleen directe familie en onze 2 getuigen. totaal: 17 mensen. ik ben daar helemaal blij mee, mn lief nog meer ;)
lekker doen wat je zelf wilt, das t allerbelangrijkste!
|
|
ann
2-7-2011
|
24-3-2011 16:55:26
ik ben je berichtjes eens aant doornemen,vandaar al mijn late reacties!!
weet je dat soms de feesten met het minste volk de beste kunnen zijn??ik zou me daar geen zorgen om maken... wil je echt meer volk ,eventueel kan je misschien die buren die naar receptie komen erbij vragen??en anders wil ik gerust ook komen hoor!!!(grapje zenne ;)
het hoeft geen massa volk te zijn,als je maar de mensen rond je hebt die je er echt bijwilt!!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|