Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

VIERING IN OPENLUCHT

  29-1-2011 22:29:08
Hallo iedereen,

Ik ga trouwen op 23/06/2012. Mijn vriend wil absoluut trouwen voor de kerk. Maar ik wil dan weer absoluut trouwen in de openlucht. Ik heb nu al van veel mensen gehoord dat priesters dit niet snel zullen doen. Ik sta wel open voor rent-a-priest ofzo, maar mijn vriend absoluut niet. Bijgevolg hebben we dus een probleem. Kent er iemand een priester die hier wel voor openstaat in de regio Hasselt - Diest?

Groetjes en bedankt

marisa
23-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1124


Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik30-1-2011 7:22:15

Hey Marisa

zelfs onder de priesters zijn er uitzonderingen maar velen zullen aanvoeren dat dit soort ritueel op gewijde grond moet plaatsvinden en een kerk/kathedraal is dat. De priester zal je wss ook vragen waarom de kerk niet goed is, vermits je, zelfs in open lucht, sowieso voor een christelijke viering zou opteren.
Nu moet ik wel toegeven dat openluchtvieringen luidruchtiger zijn ; overvliegende toestellen bvb maar ook een licht briesje kan de stem compleet doen wegsterven, daar waren wij getuige van bij m'n broer en zaten nochtans helemaal vooraan.
Zo'n buitenviering heeft beslist z'n charme hoor, maar doordat je niet ergens naar binnen gaat, mist ze wel het plechtstatige van de kerk, alleen al haar imposante grootte, haar torens, trappen, brede deuren, de bruidswagen die komt voorgereden, rode loper, omstaanders/ nieuwsgierigen aan de kerk, intrede op muziek, de menigte die jullie buiten opwacht na de dienst met rijst/bloemblaadjes, de klokken die luiden... en misschien dat je vriend nu juist dit deel absoluut niet wil missen op zijn trouwdag ?
Geen makkelijke keuze. Toch veel sukses gewenst !



frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-1-2011 10:26:44

Ik zou het gewoon even vragen aan de pastoor, want de ene wil wel en een andere niet.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info