Nu Online
Momenteel zijn er 406 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Poortgebouw (kasteel-restaurant Reckheim) te Oud-Rekem (Lanaken)

31-1-2011 8:45:19
Dag iedereen,

Dit weekend hebben mijn vriend en ik een mooie locatie gevonden nl. het Poortgebouw (kasteel-restaurant Reckheim) in Oud-Rekem. Maar onze vraag is: weet iemand hoe het eten daar is? Wij dachten aan walking dinner-voorgerecht, grillbuffet/BBQ als hoofdgerecht en dessertenbuffet.

Groetjes en alvast bedankt, phaedra

Phaedra

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 3079

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik31-1-2011 10:53:40

Hoi,

ik heb er al uiteenlopende reacties over gehoord. Zorg dat je goed afspreekt dat je het eten op voorhand kan proeven en dat je weet met welke cateraar zij werken. Ik ben daar ooit naar een bbq geweest en op het laatste moment hebben die mensen van het poortgebouw dat door een cateraar laten doen, de organisatoren waren hier niet van op hoogte en eten viel toen ook wat tegen. Maar is wel supermooie locatie! Daar is vlak tegenover een prachtig kerkje waar je ook kan trouwen. De mensen van het poortgebouw nemen dan de inrichting van het kerkje voor zich en dat is werkelijk prachtig.  

Phaedra

Meld misbruik31-1-2011 13:51:50

Phaedra

Meld misbruik31-1-2011 13:53:37

Bedankt Melodie. Goed dat je dat zegt want ik dacht dat de kok van daar het eten zou maken. We kunnen op voorhand een poortgebouw-menu gaan eten, maar dat zegt dan misschien niets over het eten op ons trouwfeest?

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik31-1-2011 16:29:34

Hoi Phaedra, 

mijn schoonvader zit bij serviceclubs en het is daardoor dat ik op die locatie al een paar keer ben geweest. Ik zou heel duidelijke afspraken met hen maken zodat je zeker bent dat zij het eten voorzien of met welke cateraar ze werken én dat je de exacte menu wenst te proeven. Probeer van in het begin goed op je strepen te staan, want de bazin daar is geen makkelijke vrouw om mee te onderhandelen. Zorg dat je ook zeker alles goed op papier hebt staan wat betreft prijzen, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan (maar goed, dat is een tip voor met eender welke locatie je werkt). Als je het poortgebouw menu gaat eten, zal je wel een goed beeld krijgen van hun soort keuken. Zou ik zeker doen. Wij hebben dit ook bij een andere locatie gedaan (familielid van hun) en moet eerlijk zeggen dat het daardoor was dat we niet zijn gegaan. Altijd nuttig om het tijdig uit te proberen!
Voor de rest is het er echt supermooi om een feest te houden hoor! Wij hadden toen buiten (achter bij het kasteel) receptie en binnen avondfeest. En als je het met het kerkje kan combineren (wel klein) is het echt af. Daar kan je bovendien prachtige trouwfoto's maken.

Veel succes ermee! Ik ben benieuwd naar de uitkomst. 

Anouk
23-6-2012
 Meld misbruik3-4-2011 19:13:12

Hey,

Wij hebben deze locatie ook bezocht.
Inderdaad erg mooi maal de zaal is klein en in een L-vorm.
We hebben toch een offerte gevraagd maar daar loopt vanalles niet zoals gepland.
Verkeerde offerte, fout emailadres en wachten wachten wachten!!!

Dus ja ik denk als dat nu al zo begint wat gaat dat geven???

Groetjes

Phaedra

Meld misbruik4-4-2011 7:59:07

Phaedra

Meld misbruik4-4-2011 8:03:37

Dag Anouk,

Als je geen goed gevoel hebt, moet je dat zeker niet nemen.
Wij hebben uiteindelijk voor Centrum Duurzaam Bouwen gekozen (zijn heel klantvriendelijk), omdat de zaal van Oud-Rekem inderdaad niet zo interessant was voor onze eetformule (walkingdiner en buffet) en we wilden geen al te stijf feest.
Oud-Rekem werkt voor huwelijksfeesten met een traiteur uit Tongeren, Carpe Diem, en de reacties hierover zijn wel goed.
Succes met je keuze,

Phaedra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info