Nu Online
Momenteel zijn er 320 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Na de openingsdans??

1-2-2011 9:30:51
Na de openingsdans, wie moet dan met wie dansen? Heb het hier al is ergens gelezen maar ben het vergeten

En wanneer je bij de receptie aan de inkom staat om de mensen te verwelkomen, staan de ouders daar dan ook bij?

En weet iemand een leuk liedje voor wanneer bruid en bruidegom hun intrede doen in de zaal?

Veel vraagjes, maar nu begin ik te denken aan al die details!

Jana
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 910

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik1-2-2011 9:55:45

Hey Jana,

Als je na je openingsdans een vermenigvuldiging doet, is het gebruikelijk dat jij met je papa danst en hij met zijn mama, daarna dans jij met je schoonvader en hij met jouw moeder.
Dat doen de meeste koppels, maar er zijn ook mensen die helemaal geen vermenigvuldiging doen en gewoon het feest laten losbarsten na jullie openingsdans. Je kiest dus volledig zelf waar jullie je goed bij voelen.

Bij de meeste koppels staan de ouders en schoonouders idd ook aan de inkom om de mensen te verwelkomen.

Liedje voor binnenkomst: beautiful day van U2, what a beautiful day van the levellers (onze keuze), lac de connemara (houden wij voor het dessertenbuffet), ...

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik1-2-2011 10:10:15

Ik laat mijn ouders alvast niet bij ons staan tijdens de receptie.
Meer dan de helft van de mensen kennen ze toch niet en ik wil ze ook niet verplichten daar de hele tijd te staan wachten. Heb dan ook liever dat ze zich amuseren met de mensen die ze wel kennen. Diegene die ze kennen gaan sowieso toch gaan groeten

frida
6-2-2010
 Meld misbruik1-2-2011 10:55:20

Alleen wij stonden te wachten op de receptie voor de mensen te ontvangen........Maar het word nog gedaan met de ouders van de bruid en de buidegom..

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik1-2-2011 12:18:05

Hey,
Wij hadden geen vermenigvuldigingsdans (onze ouders gruwelen daarvan ).
Verder hebben wij onze gasten alleen opgewacht in de zaal. Wat Thomas zegt, klopt wel, onze ouders kenden ook een groot deel van de genodigden niet.
Groetjes,
ilse

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik1-2-2011 17:28:56

Hallo,

Na de openingsdans danst de bruid met de vader van de bruidegom en de bruidegom met de moeder van de bruid. Dan halen zij hun partner erbij en de bruid en bruidegom halen vervolgens weer iemand (groutouders, meter/peter,...) Je kan daar zo ver in gaan als je zelf wilt. Sommigen doen dit ook niet...

Voor de receptie, wij hadden wel de ouders in de rij, maar weeral, als jullie dit liever niet doen... kan ook hoor. Ik heb eigenlijk nog geen huwelijk meegemaakt waar dit niet was. Overal stonden de ouders erbij. Als je twijfelt kan je dit natuurlijk ook even met je ouders overlopen....

Het typisch intredelied in de zaal is lac de connemara. Wij hebben dit bij opening van het dessertbuffet/aansnijden bruidstaart gedaan. Voor het intredelied moet je gewoon een mooi/vrolijk liedje nemen.

Groetjes
Annelies

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-2-2011 20:19:17

Wij deden het anders dan Annelies, nl. eerst de eigen ouders halen: bruid --> papa, bruidegom --> mama; tweede dans: bruid --> schoonpapa, bruidegom --> schoonmama en dan verder vermenigvuldigen.

Bij ons stonden ook de ouders mee in de rij. De getuigen niet. Die 'dienden' als gesprekpartners om de eerste gasten op te vangen.

Wij hadden 'Beautiful Day' van U2 als intrede in de zaal.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...