Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkele vraagjes

3-2-2011 13:00:00
Hey meiden,

ik zit hier nog met enkele vraagjes, ik weet er geen blijf mee dus ik ga ze hier eens afvuren in de hoop dat jullie er wel meer van weten.Eerst en vooral corsages,wij waren dit niet van plan, maar schoonmoeder wil dit wel en om haar te plezieren komen ze er dus wel, maaar.....eerst en vooral waar haal ik die, is dat gewoon bij de bloemist die voorbruidsboeket zorgt of waar halen jullie dat??? Dan volgend probleem ik neem aan dat dit normaal voor de hele mannelijke suite is, ik denk dat mijn broer en 1 van mijn schoonbroers geen kostuum zullen dragen enfin ik kan me da allesinds niet echt voorstellen, ik kan hun da ook niet echt vragen daar het contact niet schitterend is, dus wat doe ik met hun? Kan ik enkel bruidegom en de 2 papa's corsage laten dragen of moet da echt hele suite zijn? Dan chaufeurs, hoe doen jullie dat, vraag je dat aan vrienden of bekenden en wie laten jullie allemaal vervoeren, wij hadden namelijk in gedachten van enkel ons en de ouders te laten vervoeren, kan dit of is ook hier hele suite een must??? Dan het altaarstuk, laten jullie dit na de mis allemaal in de kerk? En de versiering aan de stoelen en zo, vraag je aan iemand om dat na de mis mee te nemen of wat doen jullie? Ja je merkt het, het stijgt me weer even boven het hoofd allemaal help me!!!

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 915

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik3-2-2011 13:08:10

Over corsages: wij doen dit ook, wordt mee voorzien door bloemist meestal, maar je kan eventueel deze ook zelf maken: bloemeke, groen, lintje er rond en veiligheidsspeldje in lintje steken en zo opspelden. Ik zou wel de hele suite voorzien van corsages, anders is het precies alsof ze enkel één krijgen als ze een kostuum dragen

Over chauffeurs en auto's: momenteel hebben wij vervoer geregeld met auto's van vrienden (allemaal audi's met donkere kleur, wel verschillende modellen), die vrienden zijn dan onze chauffeur. Ook hier voorzien we dit voor de hele suite. maar de onze is niet echt groot, onze suite is ouders, schoonouders, broer verloofde (die ook getuige is) met vriendin en mijn getuige met vriend. Dus wij hebben 5 auto's nodig. Mijn verloofde heeft nog een grootmoeder en oudtante, deze mensen gaan niet mee in suite, maar we gaan die wel mee laten rijden met de auto's (we zetten die vooraan naast chauffeur).

Over bloemen kerk: wij gaan ook aan vrienden vragen om het bloemstuk + stoelversiering te gaan hangen (zij brengen dan ook de bedankjes voor kindjes mee en delen de misboekjes uit). We gaan bij pastoor het telefoonnummer nog vragen van koppel dat na ons trouwt. Dan kunnen we misschien die kosten delen, dan laten wij alles hangen/staan qua bloemen en dan moeten zij daarna stoelversiering verwijderen. Meestal wordt het altaarstuk "geschonken" aan de kerk; dus dat gaan wij ook doen.

Voila, ik hoop dat ik u wat heb kunnen helpen?
Geef maar bericht als er nog iets moest zijn ;-)

joke
13-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 13:25:30

hey Kelly

heel fel bedankt voor al je tips, nog 1 vraagje, steek ik dan de corsage
gewoon op hun hemd of trui of wat ze ook aanhebben als het geen kostuum
is, ik dacht da da enkel bij een kostuum gedaan werd vandaar mijn vraag

grtjs en iedereen zijn tips zijn welkom he

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik3-2-2011 13:35:18

Ik zou dat dan gewoon op hemd opspelden, op dezelfde plaats zoals degene die wel kostuum aan hebben.
Anders lopen ze daar helemaal "raar" bij

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-2-2011 14:12:31

Hallo Joke,

Wij voorzien ook corsages/boutonnieres voor de hele suite. Onze ceremoniemeester stond hier zelfs op, om een visueel onderscheid te hebben. Onze bloemist gaat deze maken.
Ik zou ook op het hemd spelden

Voor de versiering van de Kerk,laat ik ook de bloemist in actie treden, hij biedt dit namelijk aan. Tijdens de kerstperiode worden er ook op de zuilen kandelaars aangebracht en moet nog vragen of we er kaarsen in mogen plaatsen en linten in onze kleuren .( Misschien dat we dit zelf dienen te doen?).
Het altaarstuk gaan we achterlaten .

Over het vervoer kan ik niet spreken, wegens dat wij een oldtimer een bus hebben gehuurd met chauffeur. We gaan deze wel zelf versieren

joke
13-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 14:26:42

boutonnieres nog nooit van gehoord
ale vooruit alle mannen van de suite dus een corsage
is er ook zoiets voorzien voor de vrouwen eigelijk?
zal me es gaan moeten bevragen bij een bloemist, daar
ben ik nog niet geraakt.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-2-2011 14:53:43

Hey Joke,
als je corsage echt in de strikte zin ziet dan is dit rond de pols. Een boutonniere in het knoopsgat .
Normaal gezien zijn het enkel de mannen. Echter op de trouw van mijn toekomstige schoonbroer moest ik ook een bloemetje opspelden.
Maar eerlijk gezegd is dat niet zo handig rekening houdende met de verschillende halslijnen , en kan de kledij beschadigen.( Ik had zijde aan, en vervolgens ook gatjes ) Dus ik ga het niet doen.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 14:55:32

bedankt sarah ben weer wa slimmer geworden se

heidi

Meld misbruik3-2-2011 15:11:14

op mijn huwelijk droegen alleen onze vaders, mijn man en onze bruidskindjes een corsage, de rest van de suite waren allemaal jonge mensen en ik wou ze geen kostuum verplichten, ze waren allemaal mooi maar modern opgekleed, hierbij zou een corsage echter misstaan hebben... mijn man had wel een corsage met parels in verwerkt zoals in mijn boeket. Die van de vaders en bruidskindjes waren iets simpelers...

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik3-2-2011 15:36:05

Hallo,

Corsages haal je meestal bij dezelfde bloemist als je bruidsboeketje, hij/zij kan dat op elkaar afstemmen zodat het één mooi geheel vormt. Het mooiste is ook als alle mannen in de suite een corsage hebben. Dus ik zou ofwel alle mannen ofwel niemand doen... (mijn mening). Bij ons hadden alle mannen uit de suite een corsage, de bruidegom niet.

Qua vervoer kan je idd vrienden vragen om te rijden... wij hebben ze gewoon zelf laten rijden, anders was dit zo'n gedoe en geregel. Dat was het makkelijkste. Wij hadden een twee-zit cabrio dus moesten wel zelf rijden. Wie je laat vervoeren kies je zelf natuurlijk. Het kan uiteraard om enkel de ouders te laten vervoeren.

De versiering in de kerk kan je meenemen of laten staan. Kan je best even met de pastoor bespreken. Als je niet weet wat ermee gedaan kan je het laten staan. De zusters zijn er meestal wel blij mee, maar als je het thuis wil zetten, neem je het inderdaad mee. Je spreekt dan best met iemand af voor alles uit de kerk te halen en mee naar huis te nemen. Bij ons lag de feestzaal naast de kerk, dus wij hebben gemakkelijk alles kunnen verhuizen.

Al bij al... je moet doen waar je je het beste bij voelt! en vooral rustig blijven, alles komt goed !

Groetjes
Annelies

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 18:04:31

Ik dacht dat iedereen een corsage moest en bij de mannen het bloempje naar boven en bij de vrouwen het bloempje naar beneden of zit ik nu helemaal verkeerd?

joke
13-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 18:05:11

bedankt dames

ik heb weer een beetje een klare kijk

grtjs

joke
13-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 18:06:27

oei claudia

da klinkt weer heel anders als de rest
kzou het nie weten zenne hihi

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 18:44:34

Volgens wikipedia is het zoals ik zei, maar hoe het tegenwoordig in de praktijk gedaan wordt weet ik niet...

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-2-2011 18:45:51

@ Claudia en Joke
normaal enkel de mannen ,maar als je de vrouwen een boutonniere geeft dan moet idd het bloemetje naar beneden

M.
18-6-2011
 Meld misbruik3-2-2011 19:01:01

Dag dames,
Misschien een tip:
Ik lees hier bij jullie dat jullie de corsages opspelden.
Onze bloemist maakt ze met een (sterk) magneetje, dan "beschadig" je het kostuum niet...
kan je misschien ook vragen als je ze laat maken, want ik vond dit wel een goed idee van haar....
Het magneetje zit dan ergens in het lintje verwerkt, en dan krijg je het ook heel gemakkelijk aan en af.
Nog veel plezier met de voorbereidingen !

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-2-2011 19:54:24

Hoe lang op voorhand moet je eigenlijk naar een bloemist stappen?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-2-2011 20:14:02

Bij ons had enkel mijn man een corsage. De mannen uit onze suite droegen wel allemaal hetzelfde huurkostuum en hadden bijgevolg dan ook allemaal dezelfde pochette (stoeferke). Dat vonden wij voldoende. Zo'n corsage bestel je idd gewoon bij de bloemist en hij zorgt ervoor dat dezelfde bloemen worden gebruikt als in jouw boeket. Duur is dit niet hoor... meestal 1/10de van de prijs van je bruidsboeket.
De kosten van de bloemen hadden wij gesplit met het koppel voor ons. Wij hebben bijgevolg ook alles gewoon laten staan / hangen. Dat was geen probleem!

@Claudia: Je moet dat niet te vroeg doen, want dat wordt toch allemaal vers besteld. 2 tot 4 weken op voorhand is voldoende in de meeste zaken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...