Hallo
Wij zijn 9j samen en hebben een zoontje van 2,5j
Dit is bijvoorbeeld onze verwelkoming:
Priester: We zijn blij u welkom te heten op jullie huwelijksdag,
Kelly en Bart.
Als vrienden kwamen jullie elkaar tegen op de
kronkelweg van het leven, God wat een wonder!
Jullie mochten elkaar ontmoeten en als een bloem ging tere vriendschap groeien. De reis naar elkaar was lang, vaak moeilijk, maar toch zo boeiend.
Het begon zo klein, met een glimlach, een handdruk, een gesprek en “Wanneer zie ik je terug?”
Het werd een tijd van zoeken en vinden, van vasthouden en verliezen, van ontdekken en
waarderen. Een tijd van ups en downs, van vreugde en pijn. Jullie leerden uit de dag van gisteren en
koesteren stille hoop en vertrouwen in de dag van morgen. Je bleef geloven dat na vanavond de zon toch weer opgaat. Jullie “ ik” en “jij” werd een “wij”.
God , vandaag bidden wij U, dat zij voor altijd thuis mogen zijn bij elkaar, wij allen, familie en
vrienden, delen in deze vreugde. In deze eucharistieviering willen we de Heer danken dat hij
deze jonge mensen aan elkaar heeft geschonken.
en onze huwelijksinzegening:
Priester: Kelly en Bart, telkens wordt het heel stil in de kerk als twee mensen tegen elkaar zeggen:
"Ik wil je vrouw zijn", "Ik wil je man zijn”.
Nu zijn we weer aan zo'n moment gekomen.
Toen jullie elkaar voor het eerst ontmoeten, hebben jullie wellicht niet meteen gedacht dat jullie hier samen zouden staan.
Iemand ontmoeten is immers nooit “moeten”.
Het is aanvoelen, luisteren en stil worden.
Het is genegenheid laten groeien.
De liefde geeft nieuwe horizonten aan het leven.
Je weet nog niet wat je te wachten staat,
maar voortaan zijn jullie niet alleen. Een last kan je samen dragen en geluk beleef je samen.
Kelly en Bart, zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van jullie hart naar hier gekomen om met elkaar te trouwen?
Kelly en Bart: Ja
Priester: Zijn jullie bereid als man en vrouw elkaar lief te hebben en te waarderen al de dagen van jullie leven?
Priester: Zijn jullie bereid nog kinderen als geschenk uit Gods hand te aanvaarden, hen in jullie liefde te laten delen en hen in de Geest van Christus en zijn Kerk gelovig op te voeden?
Huwelijksbeloften:
Priester: Trouwen betekent de handen in elkaar slaan om nooit meer los te laten, om samen te bouwen aan een gelukkig leven.
Mag ik dan vragen elkaar de rechterhand te geven en hier in deze gemeenschap, voor jullie familie en vrienden, voor God en de Kerk, jullie trouwbelofte uit te spreken?
Kelly: Bart,.
Ik wil je vrouw zijn
Ik wil je liefhebben en waarderen,
elke dag van ons leven, zelfs als het moeilijk gaat.
Ik zal er voor jou zijn,
als een liefhebbende echtgenote en
als een goede, zorgzame moeder.
Met jou wil ik bouwen aan een goed gezin, en onze kinderen opvoeden in een leven vol liefde.
Ik hou van je.