Nu Online
Momenteel zijn er 616 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drankenforfait tijdens een feest

5-2-2011 10:40:15
Hallo,

Ik heb eens een vraagje.
Is het in iedere zaal zo dat wanneer je een drankenforfait (all-in formule) neemt, dat je sowieso voor het max aantal personen(bvb 120) blijft betalen tot op het einde van het feest? Ookal zijn er de laatste 2 uren maar bvb 40 personen meer?
Als er dan veel gasten vroeg weg zijn, komt dit toch heel duur uit?!
In welke zalen (grote omgeving van Mechelen) is dit niet?

groetjes

Ilse

Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1595

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik5-2-2011 10:43:24

Hm, mijn indruk was dat het in de meeste zalen nog anders was: drank inbegrepen voor een tijd van 7u of zo en daarna telden ze ieder uur hoeveel mensen er nog aanwezig waren .. Dit vonden wij echter ook maar niets want wie gaat dat in godsnaam (goed) tellen? Doen ze nog mee wat ze willen.

Wij hebben uiteindelijk zaal Daemshof in Noorderwijk: all-in prijs tot 4u!

bruidje
20-8-2011
 Meld misbruik5-2-2011 10:47:49

Bij ons is het all in tot 3 uur. Daarna worden drankjes opgeschreven. Eerste 3 uren betalen wij 14.50 per bijkomend uur 1.5 alles in behalve sterkte drank.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-2-2011 10:49:04

Wij ons was het ook all-in tot 3u nadat de openingsdans begon. Daarna betaalden we per drankje.

caroline
15-7-2011
 Meld misbruik5-2-2011 10:49:19

Bij ons OLV Waver is het ook een drankenforfait tot 3u00.... Idd wel jammer, maar anders moet je per fles betalen en dan komt het mss nog duurder uit?

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-2-2011 10:54:10

In 't Fortje in Deurne (Antwerpen) werken ze wel met zo'n formule. Daar kan je vanaf bvb 1u laten hertellen (en dan elk uur nog eens), en wordt er inderdaad wel maar betaald voor het aantal dat er dan nog is (is natuurlijk ook maar een schatting, maar sowieso al minder dan de forfait voor iedereen)

groetjes
Joyce

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik5-2-2011 13:13:59

Wij hebben een drankenforfait tot 4u. Nadien is het per stuk te betalen (normale prijs) maar dan schiet er niet zo heel veel vol meer over denk ik ;-). Sterke dranken serveren wij zowiezo niet. Het feest zelf duurt tot ongeveer 5u dus zo heel veel zal er op dat uurtje niet meer gedronken worden denk ik :-).

Groetjes!

Ilse

Meld misbruik5-2-2011 14:37:49

hallo,

@ Kim, Evelien, maar dan moeten jullie toch ook voor jullie max aantal personen betalen tot 4u ookal zijn er misschien al de helft of meer weg om 3u.

Daar heb ik het moeilijk mee. In de zaal waar wij gaan zien zijn is het een bedrag per begonnen uur....maar toch tot het einde voor het max personen ookal is er nog weinig volk.

@ Caroline, welke zaal is het?

groetjes

Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik5-2-2011 15:03:36

Bij ons gaan ze met 3 obers elk uur tellen. (weet ook niet juist hoe ze dat gaan doen)
En dan kijken ze hoeveel mensen er nog zijn en we moeten maar betalen voor het aantal aanwezige mensen.
Dus als er in het begin 150 man is en om 12u nog 90, rekenen ze maar voor 90 personen.
Wat bij veel zalen niet het geval is, daar rekenen ze voor heel de avond dan 150 personen.

groetjes

Melissa
2-9-2011
 Meld misbruik5-2-2011 16:06:19

Wij hebben een all in formule! Tot 2u all in en daarna worden de koppen of glazen geteld!

Elke
13-8-2011
 Meld misbruik5-2-2011 17:31:19

ook bij ons is het all-in tot 4u

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik6-2-2011 0:31:43

Heyhey,

Ja dat is wel waar, we moeten inderdaad voor iedereen tot 4u betalen maar ik denk niet dat vanaf bvb 1u per stuk beginnen betalen, zoveel goedkoper uitkomt hoor :-). Bovendien blijven de meeste mensen op een trouwfeest wel tot 3 à 4 uur (in mijn ervaring toch ;-)).

Daarnaast komt er ook meestal bij dat je, indien je ervoor kiest om niet met een forfait te werken, ook de garçons moet bijbetalen (en dat kan oplopen tot 25eur per garçon per uur!). In onze forfait is dit inbegrepen en ook tussen 4 en 5 dienen wij de garçons niet extra te betalen. Het is dus effectief enkel de drank die dan nog aangerekend wordt :-).

Groetjes!

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik6-2-2011 12:34:42

bij ons (wel een feestzaal in west-vlaanderen) is het forfaitbedrag 10 euro maar wel onbeperkt tot het einde van het feest. Vind da wel raar dat er een uur op staat bij jullie, zo weet je niet waar je staat vind ik!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik6-2-2011 23:43:28

Dat is inderdaad waar maar wij weten gewoon liever vooraf waar we aan toe zijn (bepaald bedrag x aantal gasten) en willen niet enkele weken na onze trouw nog achterover vallen van een drank-rekening ;) 'k Heb dit van een aantal koppels toch al gehoord dat dat serieus kan tegenslagen .. Ik vermoed (hoop!) dat de meesten toch wel tot 1-2u zullen blijven en de jeugd wellicht wel tot 4u.

Ik ben ooit op een trouwfeest geweest waarbij de bruid vanaf 3u zich echt zichtbaar zorgen begon te maken omdat er nog zoveel volk was en belachelijk veel gedronken werd (moesten ze waarschijnlijk per stuk betalen) .. Vond dit toen echt erg ..

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik7-2-2011 1:24:41

hallo, van ons is het 11 euro voor de drankforfait tot 5 à 6 uur. grtjs

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik7-2-2011 7:51:24

Hey,
Bij onze zaal was de drankenforfait tot een bepaald uur en daarna tellen ze idd elk uur hoeveel gasten er zijn.
Het is een kwestie van afwegen en altijd een beetje gokken hoor. Wij hebben gekozen om niet met een drankenforfait te werken omdat de gasten op ons feest (behalve een paar uitzonderingen) geen zware drinkers waren. Wij hebben toch heel wat bespaard door niet voor de drankenforfait te kiezen. Maar zoals gezegd het is een beetje afwegen en gokken.
Groetjes,
ilse

Philip
10-9-2010
 Meld misbruik8-2-2011 9:33:32

bij ons was het ook forfait tot het einde van het feest, voor alle gasten.

wij hadden bvb. 3 gasten die op het feest toch niet afgekomen waren (I know, dat doe je gewoon niet!!!!) , daarvan hebben we het eten moeten betalen, maar de drankenforfait niet...

en ivm forfait tot 3 of 4 uur en erna per drankje: dan is het 'voordeel' van een forfait toch weg?
voor ons was het voordeel van de forfait: we wisten perfect wat die avond ons ging kosten...
maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk!

grtz

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info