Terug naar overzicht
Hallo, Bij ons was het de zuster die de muziek opzette. Maar dit verschilt van kerk tot kerk. Je kan dit best met de pastoor bespreken. Het intredelied is idd het lied waarop jij binnenkomt. Bij ons was het de bedoeling dat dit al even opstond als de bruidegom met zijn moeder binnenkwam en ik met mijn vader. Maar het is pas opgezet toen de bruidegom binnenkwam. Ik vond dit een beetje laat, maar je moet dit doen zoals je dit zelf wilt. hangt ook van de lengte van je liedje af. Groetjes Annelies
Dag, Bij ons was dat iemand van de kerk die de muziek deed en het intrede lied is natuurlijk het lied waar de bruid binnenkomt. Groetjes
hoi bij mij wacht mijn bruidegommetje mij ook vooraan op, ik had eigelijk gedacht 2 verschillende nummers te nemen, eentje waarop hij met zijn moeder binnenkomt en de suite die dan volgt, en een ander nummer als onze dochter en ik met mijn vader binnenkomen. Maar dat staat iedereen vrij natuurlijk, wij vragen een vriend om voor het op en af zetten van de muziek te zorgen, hij zorgt ook voor de verdeling van de boekjes en zo van die zaken. grtjs
Bij ons moet er iemand voorzien worden om de muziek te doen. De man van een goede vriend gaat die honeurs waarnemen. We oefenen ook al even de dag voordien. Ik zit in de theaterwereld en de perfecte timing voor licht en geluid is voor mij noodzakelijk ;-) Je vraagt best even aan je pastoor of er iemand voorzien is, of dat je het zelf moet doen. Het intredelied is inderdaad het liedje waarop je binnen komt. Wij hebben er twee: eentje voor de suite en de bruidegom met zijn moeder en eentje voor mij met mijn vader. We gaan namelijk 'op z'n Amerikaans' binnen en mijn papa geeft mij weg.
Bij ons deed de koster dat! Bij ons was het intredelied voor de hele suite. Wij stonden te wachten in het voorportaal terwijl alle mensen gingen zitten en de pastoor ons trouwboekje vroeg. Toen iedereen zat, startte de muziek en gingen wij naar voor.