Terug naar overzicht
Ik had dit met mijn verlovingsring Ik had een paar jaar geleden ook al een ring gekregen van mijn verloofde en die waren we samen gaan halen en toen zei de juwelier heel duidelijk dat mijn maat 52 was. en die ring paste ook perfect alleen als mijn vinger dan gezwollen was (wat in de zomer vaak was) kreeg ik die niet gemakkelijk uit. Dus mijn verloofde ging met dit in het achterhoofd voor mijn verlovingsring en hij heeft dan 52.5 genomen met de veronderstelling dat ik die dan makkelijker uitging krijgen maar nu moest ik echt uitkijken dat ik hem niet verloor en de ring draaide ook de hele tijd rond mijn vinger wat vervelend is! Dus ben ik terug gegaan naar de juwelier om hem kleiner te maken en toen heb ik ook verteld van mijn vorige ring en toen zei hij 'hoe dunner je ring is hoe kleiner je de ringmaat moet nemen' en het klopt want ik heb nu een 51 en hij past perfect (ik ben mijn ring ook maar een weekje kwijt geweest dus dat vond ik ook nog goed meevallen) Bij jou is het het omgekeerde dus dat kan wel kloppen!! Moest je toch nog vinden dat de ring na een tijdje toch te groot is kan je ze toch nog kleiner laten maken. Groetjes
Als je de ring kleiner moet laten maken, is de gravure dan niet beschadigd? Of maken ze die dan opnieuw?
Hey, Hier hetzelfde probleem. Het is idd pas duidelijk als je een tijdje de ring aanhebt of de maat goed is. Onze goudsmid zei toen dat ze éénmaal kosteloos de ringmaat aanpast achteraf moest hij toch niet goed zijn. Ik ben met mijn ring ook terug moeten gaan omdat hij te los zat en ik er echt niet gerust op was, zo'n duur stuk wil je niet kwijtspelen hé. Ben mijn ring een weekje kwijt geweest om hem te laten aanpassen, 't was gratis en de gravure dat is geen enkel probleem hoor die is nog intact. Groetjes, ilse