Terug naar overzicht
Hey Eva,Niet panikeren zou ik zeggen. Wij trouwen voor de wet en voor de kerk en hebben ook geen ceremoniemester genomen. We zijn beiden enig kind dus een suite zal er al niet zijn. We opteren ook om helemaal geen ceremoniewagens te nemen ofwel enkel 1 bus, dus dat brengt ook geen speciaal organisatietalent met zich mee.Wat de naamafroeping of het aanduiden van de tafel betreft , dat doen de mensen van de feestzaal zelf. (Anders kan je hier nog eens naar informeren)Dus slkaap maar op je beide oren, een ceremoniemeester is echt geen verplicht onderdeel.Veel succes nog.Peggy 23/06/07http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
Hoi,Aangezien wij voor de kerk trouwen en een goed gevulde suite hebben was voor ons een ceremoniemeester geen overbodige luxe! Ik wil die dag zeker niet denken aan hoe die of die moet staan of wnn dit of dat...! Maar als je zoals jullie enkel voor de wet trouwt hoeft een ceremoniemeester niet. Bij ons is die er ook niet bij het bugerlijk huwelijk! I.v.m de naamafroeping om de mensen naar hun tafel te begeleiden, dat doen de mensen van de feestzaal daar komt geen ceremoniemeester aan te pas! Grtz Debra11/08/06http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl
Hey,wij trouwen ook enkel voor de wet en ik heb gehoord dat in het stadhuis zelf al een ceremoniemeester aanwezig is om de suite in volgorde te zetten. Voor de rest ga ik vragen aan een goede vriendin om alles een beetje in goede banen te leiden, want zoals Debra zegt, daar heb ik de dag zelf echt geen zin in. Maar ik denk dat een ceremoniemeester enkel noodzakelijk is als je echt op de traditie staat, en dat is bij ons niet het geval.Groetjes,Lieve
Hallo EvaWij kozen voor een ceremoniemeester omdat we ons zo zekerder voelden.Bij het gesprek met hem zijn we veel aan de weet gekomen.Maar het lukt ook zeker zonder.Groetjes Ellen
Bij ons in de feestzaal neemt de mevrouw de afroeping van de namen op zich en daar hebben we dus geen ceremoniemeester meer nodig.Veel succes!Eveline
Wij trouwen voor de wet en de kerk, en hebben er voor gekozen zonder ceremoniemeester te trouwen.Het enige gedeelte waar ik hem eventueel ga missen, is de kerk. Voor de rest vind ik dat toch niet nodig. Het zal zo ook wel loslopen!!
Hallo,Wij trouwen niet voor de kerk maar organiseren wel een soort van viering. Toch nemen wij geen ceremoniemeester omdat wij denken dat het dan allemaal iets te stijfjes verloopt. Ok, misschien gaat nu niet alles zoals we zouden willen maar we willen gewoon een tof en spontaan feest. Wij gaan de kaartjes voor de plaatsen waarschijnlijk door één van onze zussen aan de genodigden laten geven. En wat betreft de viering. Tegen dan zullen we uitgebreid met de ouders en met een paar familieleden die ons helpen, bespreken wat we graag willen: al in de zaal wachten of nog buiten blijven staan,...Als zij dan het voorbeeld geven dan komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht.groetjes,marjolijn
Hallo,Mijn zus is vorig jaar getrouwd met ceremoniemeester. ik trouw dit jaar en ik heb onmiddellijk dezelfde ceremoniemeester genomen. Dit was een zeer vriendelijke man die op een onzichtbare manier alles in de goede banen leiden. Hij deed dat heel goed, heel onopvallend en vooral niet stijfjes (hoewel gans de trouw in jacket was).Ik vond dit dus wel een pluspunt, dat alles goed geregeld was en dat iedereen eigenlijk rustig kon zijn want Jos ( de ceremoniemeester) regelde alles!Ik neem er dus wel ene omdat dit voor ons een geruststelling is en ik wil alle stress vermijden ;-)Groetjes,Karen
HeyWij hebben een ceremoniemeester, maar trouwen ook voor de kerk. Voor de burgerlijke trouw is dit minder nodig. JE kan misschien wel aan een goede vriendin vragen dat zij de taken van een ceremoniemeester een beetje overneemt...GroetjesVicky09.09.06