Terug naar overzicht
Wij hebben niet echt naar de etiquette gekeken! Wist niet dat dit moest?? Hebben bij iedereen zowel nonkels, tantes, neven, nichten, kameraden, kennissen van onze ouders...... : Voornaam & Voornaam + kinderen (indien er kleine kinderen waren).
Wij doen het zo: Een getrouwd koppel zijn: Dhr en Mevr. (Familienaam man) Niet getrouwd koppel zijn: Dhr en Mevr. (familienaam man - familienaam vrouw) Inwonende kinderen boven 18 hebben wij geschreven Dhr en Mevr. (familienaam man) Dhr. voornaam en familienaam zoon of Mej. voornaam en familienaam dochter Van neven en nichten die alleen wonen met partner zoals een niet getrouwd koppel Van neven en nichten die nog thuis wonen met partner hebben we een aparte uitnodiging gemaakt omdat het anders een te lange lijst op de enveloppe wordt. Voor neven en nichten die alleen wonen zonder partner is het Mevr. voornaam achternaam of Dhr. voornaam achternaam geworden. Hopelijk geraak je hier wat wijs uit. :-)
Hallo, Wij hadden het zo: Voor een koppel (getrouwd of niet): Dhr en Mevr achternaam man - achternaam vrouw Voor een gezin met kinderen: Fam. achternaam man - achternaam vrouw Voor een man/vrouw alleen: Dhr./Mevr. achternaam man/vrouw met voornaam Ik heb kalligrafie gevolgd voor mijn eveloppes te schrijven vandaar dat het niet altijd op de enveloppe ging. Dan liet ik de achternaam van de vrouw weg of de voornaam voor een alleenstaande. Groetjes Annelies