Nu Online
Momenteel zijn er 223 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mauritius

27-3-2006 13:33:43
Hallo,

Wij zouden doodgraag naar Mauritius willen als huwelijksreis, maar we twijfelen zo hard. Wanneer wij zouden gaan (eind december) is het er wel zomer ma dan is het er ook wel regen! Wat zouden jullie doen?
Het is een prachtig eiland denk ik, maar het kost ook wel wat en dan veel regen is ook niet leuk!

Wij zouden naar hotel Royal Palm gaan, als we de knoop doorhakken!

Groetjes,
Karen

Karen
22-12-2006
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 352

Eva
2-6-2006
 Meld misbruik27-3-2006 14:04:48

Hoi Karen,

Wij gaan in juni naar Mauritius. Wij zitten in Hotel Legends. De periode dat wij gaan is het wat frisser, maar er is dan geen regenseizoen meer. Als jullie in december willen gaan zal het wel wat warmer zijn, maar is de kans natuurlijk ook groter dat jullie wat regen gaan hebben. Er is dan ook meer ongedierte, gelijk muggen ed.

Het is inderdaad wel duur, maar een huwelijksreis doe je normaal gezien maar 1 keer en wij wilden dan ook eens een uitzondering doen. Het hotel dat jullie willen zal denk ik nog een pak hoger in prijs liggen dan dat van ons. Wij hebben gold-allinclusive genomen en dat is met alles op en aan.
Wij hebben wel ons reis via Nederland geboekt (Mauritius Travel) en dat was 500€ goedkoper dan hier in België, hetgeen toch wel de moeite is vind ik. www.mauritiustravel.nl

Veel succes.
Groetjes,

Eva

Leen
9-9-2006
 Meld misbruik27-3-2006 14:29:38

hallo Karen,

wij gaan in september naar Mauritius . Op het moment dat wij gaan, is het het einde van hun winter, dus iets kouder. Maar ik heb al gelezen dat het daar een microklimaat is, dus als het bij jullie regent, heb je steeds kans dat dat een paar km verder niet het geval is. Veel hangt ook af van waar jullie zitten. In het noorden is het bijvoorbeeld over het algemeen droger dan in het zuiden.

Het is inderdaad een dure reis.
Wij hebben een suite geboekt in hotel Le Touessrok. We hebben dat gedaan via Pegasus (de luxe-reizen van Thomas Cook). Voor huwelijksreizen geven zij soms enorme kortingen of extra's. Wij hebben bijvoorbeeld kunnen boeken aan -50% op het verblijf(per persoon, dus niet enkel voor de bruid!). Zeker de moeite waard. Sowieso hoor je best of jullie hotel ook niets voor honeymooners doet, want dat kan een heel pak schelen.

Groetjes,
Leen

Karen
22-12-2006
 Meld misbruik27-3-2006 15:32:29

Hallo Leen en Eva,

Wij hebben de pech dat we echt bij het kerstverlof gaan, dan krijgen de bruidjes niets ;-(!
Dus wij gaan de volle pot moeten betalen!
Ma tja ik vind ook je doet zoiets toch normaal gezien niet vaak in je leven he, wij gaan enorm graag op reis en mijn vriend vind het misschien wa veel geld ma ik denk dat we het toch gewoon moeten doen. Wat denken jullie?

Wij denken te boeken bij Odysseus, maar ik ga zeker ook eens in Nederland kijken want dat is inderdaad de moeite!

Langs waar vliegen jullie dan?

Groetjes,
Karen

Eva
2-6-2006
 Meld misbruik27-3-2006 16:07:45

Hoi Karen,

Wij gaan vanuit Brussel met de Thalys naar Charles de Gaulles en daar hebben we een rechtstreekse vlucht naar Mauritius. We hebben zelfs onze vliegtuigplaatsen al kunnen vastleggen. Ze zijn echt supervriendelijk in dat reisbureau. Echt een aanrader!

Groetjes,
Eva

Sofie
14-8-2006
 Meld misbruik27-3-2006 16:37:54

Hallo,

Ook wij gaan naar Mauritius. We hebben geboekt van 19 augustus tot 1 september, dus ook in het winterseizoen. We gaan ook naar Hotel Legends zoals Eva. Maar wij zouden eerst naar London vliegen en daar een rechtstreekse vlucht naar Mauritius nemen.

Wij hebben ook geredeneerd vanuit het standpunt 'huwelijkreis doe je maar 1 keer' en ik denk niet dat we er spijt van gaan hebben!

Nog veel succes met de keuze...

groetjes,
Sofie en Philippe
14.08.06

gert
12-11-2005
 Meld misbruik28-3-2006 11:56:23

Beste Bruidjes,

Zoals reeds eerder gezegd zijn wij in november vorig jaar op huwelijkreis naar Mauritius geweest. Wat de regen betreft : dit was toen echt zeer plaatselijk en heel snel ook weer voorbij.

Wij hebben in die 13 dagen van onze reis 2x regen gehad : één keer toen we op uitstap waren en terug vaarden met de boot zagen we in de verte heel donkere wolken en toen we daar onder door vaarden hebben we een echte plensbui gehad. Eenmaal voorbij de wolken, was er weer geen vuiltje aan de lucht. De andere keer was toen we op het strand van het hotel lagen : je ziet de donkere wolken met de wind naar je toe waaien, er vielen wat druppels uit (we zijn gewoon op het strand gebleven) en 2 minuten later was het weer voorbij.

Regenseizoen wil dus niet zeggen dat het constant regent hé !

Groetjes en veel succes bij jullie keuze !

Gert

Annelies
28-10-2006
 Meld misbruik28-3-2006 13:19:38

Hey Karen,
trouwen jullie ook in december (aangezien je schrijft dat je eind december op huwelijksreis zou gaan...)? Wij waarschijnlijk op 9 december! Soms twijfel ik wel een beetje omdat het dan wel serieus koud kan zijn en slecht weer... Heb jij dat ook soms dat twijfel gevoel?

Leen
9-9-2006
 Meld misbruik28-3-2006 14:42:44

hey Karen,

Ivm met die vlucht, wij gaan ook eerst met de Thalys naar het Charles De Gaulle-vliegveld, en vandaaruit rechtstreeks.

Het kost misschien allemaal wel veel geld, maar het is inderdaad een 'once in a lifetime'ervaring, en daarbij, wij hebben nu al een halfjaar op voorhand pret van onze reis! dat is ook wel wat waard he.

groetjes
Leen
09/09/2006

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...