Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleedjes-stress !!

10-2-2011 12:22:15
Hey bruidjes!

Ik heb jullie hulp nodig ... Het klinkt misschien raar, maar ik kijk echt tegenop het passen en kiezen van een trouwkleed! Ik voel me heel erg onzeker over mijn lichaam (klein maar met tamelijk zware boezem) en heb totaal geen idee welk kleedje bij mij zou passen, laat staan mij flateren. Als ik zo in bruidsboekjes kijk om een idee te hebben over een kleed is er echt niets dat mij mooi lijkt (of beter gezegd waarvan ik denk dat ik mooi zou staan). Aangezien we trouwen in het voorjaar van volgend jaar is mijn omgeving me heel sterk aan het pushen om te beginnen aan mijn kleedjes-zoektocht, maar ik zie dit totaal niet zitten! Nu wou ik van jullie even weten of er nog bruidjes zijn die met dit probleem kampen? Hebben jullie enkele suggesties voor bruidswinkels die geduld hebben met onzekere bruidjes? Of die een goed oog hebben voor welk kleedje bij welk model past? Liefst regio Antwerpen, maar alle suggesties zijn welkom !

Groetjes,
Evelien

Evelien
18-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1006

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik10-2-2011 12:37:40

Hey Evelien!

Ik zag er ook enorm tegenop om een kleedje te gaan kiezen!
Ik wist wat ik ongeveer wou en was het nog in geen enkel boekje tegengekomen!
Ik was de laatste tijd ook heel onzeker over mijn lichaam (was serieus verdikt -- ben het er allemaal terug af aan het werken)!

Ik was dus ook enorm bang en heb het eigenlijk heel lang uitgesteld. Maar uiteindelijk toch met mijn mama en zus naar een winkel gegaan... die mevrouw stelde me meteen op mijn gemak. En gelukkig dat mijn zus en mama meewaren, want die stelden me nog meer opt gemak!
Ik heb 8 kleedjes gepast en 1 ervan was écht lelijk, de rest stond mij, maar bij 1tje had ik een waaouuwwwgevoel! Die mevrouw wist heel goed waar ik mee ging staan en niet :)!

Ik ben van Oost-vlaanderen, heb mijn kleedje in Geraardsbergen gekocht, maar ik denk dat het personeel in een bruidsboetiek daar oog voor hebben...
Ik lees hier vaak goede commentaren over Jagré en Le Chapeau in Antwerpen, misschien moet je daar maar een een kijkje nemen.

Wat ik je kan aanraden: Als je nu een kleedje gaat kiezen, ga je nog de collectie van 2011 hebben, de nieuwe collectie komt meestal rond eind september - oktober... dan heb je eigenlijk nog genoeg tijd om een kleedje te bestellen voor mei volgend jaar!

Debbie
2-7-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:18:07

Hey!

Ik keek er enorm naar uit om mijn kleedje te passen, ook al heb ik totaal geen perfecht lichaam. Tot dat het moment daar was, ik wist ook totaal niet welke stijl ik wou en had ook nog geen kleedje gezien dat ik mooi vond (aangezien de modellen allemaal zo een mooi figuurtje hebben). Ik ben naar Nederland gegaan, Koonings in Deurne, net voorbij Eindhove, en ik heb er zeker geen spijt van, zeer vriendelijke mensen met veel ervaring. Ze wist er onmiddellijk kleedjes uit te nemen waarvan ik dacht 'waauw'. Na 9 kleedjes te hebben gepast in verschillende stijlen, is het het 1e kleedje geworden. Deze dag is voor mij een dag om niet meer te vergeten, ik had geen idee dat een trouwkleed uitzoeken zo ontspannend kon zijn!
Vanuit Antwerpen is dit iets meer als een uurtje rijden.

Veel succes met je zoektocht!

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:18:15

Ik denk er net hetzelfde over als Liselotte. Ik heb ook niet het perfecte figuur (wie trouwens wel?) en was ook best wel zenuwachtig om kleedjes te gaan passen. Maar de verkoopsters weten normaal heel goed welke kleedjes bij welk figuur passen! Op elk potje past een dekseltje en dat is ook zo met trouwjurken.

Mijn kleed komt van bij Jagré in Antwerpen. Tot nu toe ben ik super tevreden. De verkoopster vertelde me meteen dat ik met mijn figuur, door die rekken moest gaan. De andere zouden me 'opblazen'. En dat was inderdaad ook zo :) 9 maart ga ik terug voor mijn eerste pas. Dan is het iets meer dan 8 maand geleden dat ik mijn kleed gezien heb: spannend allemaal!

Wat ik ook zou doen is nog wat wachten met te kijken hoor. Wacht rustig de nieuwe collectie of de solden deze zomer af. Dan heb je nog tijd genoeg!

Veel succes!
Anika

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:18:38

Niet mee zitten! Ik was er ook heel nerveus voor, maar die mensen weten je echt op je gemak te stellen. En... vele kleedjes camoufleren heel wat hoor, ik ben er zelf van geschrokken. Alleen mijn gestalte (1m56) had ik bij sommige modellen wat tegen.

Integendeel, het is een manier om even een ego-boost te krijgen :-D.

An
23-7-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:20:12

Don't panic!!! Ook al ben je onzeker over je lichaam als je HET kleed aan hebt ga je echt WAAUW zeggen.. Volgens mij mag je je niet teveel baseren op kleedjes uit de boekskes. Kies een datum, maak een afspraak en ga met je mama (of met wie jij wil) rustig naar zo'n bruidswinkel toe. Die dame van de winkel zal je zeker op je gemak stellen! En vergeet niet er is keuze genoeg, hier zit ook een kleedje bij dat je schitterend zal staan!!
Sommige kijken echt naar de nieuwe collectie uit.. maar volgens mij maakt dit zeer weinig uit! Zelf heb ik mijn jurk eind november al gekozen (trouwen pas in juli dit jaar). Ook al zou m'n oog toen op een jurk van de vorige collectie vallen, so what?? Als je hierin straalt maakt het toch niet uit of die nu van collectie 2010 of 2011 is, wel? Veel succes...
(aangezien ik van Limburg ben kan ik je geen winkel aanbevelen)

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:24:33

Hoi,

Ik keek er echt naar uit om kleedjes te gaan passen maar had ook wat schrik omdat ik zeker niet het perfecte lichaam heb. Bij Youniek Bruidsmode in Turnhout voelde ik mij direct op mijn gemak. Ze maken daar een kleedje op jouw maat en luisteren heel goed naar je wensen en proberen zo een kleedje te zoeken dat bij je past. Ik heb 12 kleedjes gepast. Ik kon er dan direct al 4 weer weghangen en na wat elimineren bleven er nog 2 over. Uiteindelijk vond ik dan het kleedje met een Waaauuuw gevoel en weet je wat, het deed mijn lichaam er beter uit zien. Ik voelde me er echt goed.

Veel succes met jouw zoektocht

Groetjes Nathalie

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:28:47

Hoi hoi,

Ik zag er ook enorm tegenop om een kleedje te gaan kiezen ivm mijn figuur! Maar ik wist wel wat ik ongeveer wou en wat mij qua neklijn het mooiste staat bij goede bruidswinkels kan je de jurk ook naar eigen smaak aanpassen. Ik heb inmiddels mijn droomjurk gevonden en het viel me harstikke mee hoe de jurken vielen. Mijn tip voor jouw absoluut niet voor strapless gaan maakt namelijk alleen maar groter. Ik ben voor onderstaande bovenkant (sweetheart met kapmouwtjes )gegaan omdat dit naar mijn mening het meeste afkleed en de armen een beetje bedekt.
PlusMaten  4533

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Lizzy

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik10-2-2011 13:29:48

Hallo Evelien,
Ik kan je Le Chapeau Corner aanbevelen in Antwerpen. Vorige zaterdag ben ik er geweest en de verkoopster, die ik had, gaf me direct een fijn gevoel. Ze heeft me op het einde ook (op mijn vraag) gezegd met welk kleedje ik het mooiste stond. Er bleven er 3 over. Haar keuze was het goedkoopste kleedje. Ook van Jagré heb ik goede commentaar gekregen. Eigenlijk was ik van plan om daar na Le Chapeau langs te gaan, maar dat bleek niet meer nodig.
Wij trouwen op 7 mei dit jaar (wel niet in het traditioneel wit = suitekleding). Ik zou in jouw plaats ook nog even wachten tot de nieuwe collectie van 2012 in de winkels ligt.
Tip: zeg gewoon hoe je je voelt; in de winkels hebben ze allerlei trucs om te camoufleren. Je gaat er schitterend uitzien in het kleedje van je keuze. Wacht maar af!
Groetjes en nog veel plezier met keizen en de voorbereidingen.
Ingrid

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik10-2-2011 13:38:24

Enkele persoonlijke tips :

Ik denk dat je met een zware boezem beter geen bustier-jurk neemt (zonder schouderbandjes). Want dan lijkt je bovenkant eens zo breed.
Een V-nek met iets bredere schouderbandjes brengt alles wat in proportie en daar kan je dan nog een (gewone) BH onder dragen, die voldoende steun geeft tov die BHs zonder bandjes. Met die V-neck creëer je een lijn naar beneden (verticaal ipv horizontaal) wat je grote doet lijken.

Misschien is het leuk om een kortere trouwjurk te nemen (vb knielengte, met losse los in A-lijn), met hoge hakken er onder, geeft dit een heel leuk effect en je lijkt eens zo groot !
Ook een druppelvormig bruidsboeketje en opgestoken haar zal dit benadrukken.

Neem inderdaad mensen mee die jou en je figuur goed kennen en eerlijk durven te zijn.
Maar staar je ook niet blind op een bepaald model van jurk, probeer allerlei stijlen en je zal snel merken waarin je je wel of niet goed voelt.
Nieuwe of oude collectie, dat maakt inderdaad niet zo veel verschil, vind ik. De meeste modellen blijf je toch steeds opnieuw tegenkomen. Maar je kan natuurlijk beter op tijd beginnen, zodat je rustig kan zoeken en de winkel voldoende tijd heeft om te bestellen en aanpassen.
Van Younieks Bruidsmode heb ik inderdaad ook al veel goeds gelezen.

Succes !

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik10-2-2011 13:39:12

@ Lizzy : hoe plak je eigenlijk een foto in een berichtje?

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik10-2-2011 14:12:38

@ ce:

Hoi Ce,

Ik heb op internet het plaatje opgezocht en dan met de linkermuisknop op kopieren gedrukt. En in het reactie schermpje weer met de linkermuisknop op plakken gedrukt.

Groetjes Lizzy

Tine
8-10-2011
 Meld misbruik10-2-2011 14:37:44

Hej, ik ben gaan kijken in bruidshuis Ellen in Oostburg (Nederland). Daar zijn ze echt heel vriendelijk en helpen je ze heel goed. Ik ben zelf niet groot en ben zeker niet van de magerste en heb het perfecte trouwkleed gevonden.

Je zal zeker wel iets vinden dat je aanstaat.

Groetjes Tine

Liesbet
30-4-2011
 Meld misbruik10-2-2011 15:14:10

Hey Evelien,

Ik had ook zenuwen om een kleedje te gaan passen omdat ik heel onzeker ben over mijn lichaam (ben heel mager en heb praktisch geen boezem). Ik stond de dag dat we gingen passen zelfs te trillen op mijn benen. De verkoopster van de winkel heeft me al snel gerustgesteld en ik heb zo'n 25 kleedjes mogen passen, allemaal met evenveel geduld van de verkoopster. Uiteindelijk heb ik een prachtig kleed gevonden waar ik super mee sta en helemaal in straal (Heb vorige week mijn eerste pas gehad, mijn kleed was een maat 34 en ze moeten het nog wat innemen :-p).
Je moet dus echt geen schrik hebben om een kleed te gaan kiezen, die verkoopsters weten goed waar ze mee bezig zijn en hebben een goed inzicht in welk figuur het best uitkomt in welke jurk.
(Mijn kleedje komt trouwens van bij Maxim's Couture in Aarschot, ze hebben ook een winkel in Mechelen).

veel succes met je zoektocht!
Liesbet

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik10-2-2011 17:24:58

Hallo,

Ik begrijp je wel hoor, maar in een bruidswinkel weten ze normaal perfect wat je best wel of niet doet met je figuur. Dus, neem al je moed bij elkaar en ga gewoon een keertje passen. Ik denk dat er meer bruidjes over de vloer komen die niet zeker zijn van hun lichaam dan bruidjes met het perfecte figuur. Ik ben bij Mia Monta in Zottegem geweest, heel vriendelijke mensen. En ze nemen echt wel de tijd om je verschillende kleedjes te laten passen. Heel veel succes!

Groetjes
Annelies

Kristien
21-5-2011
 Meld misbruik10-2-2011 17:32:03

La Tiara in Antwerpen. Prima service!

davina
6-5-2011
 Meld misbruik10-2-2011 20:13:09

hey, ik zou zeker niet te vroeg gaan kijken voor een trouwjurk, want dan moet je te lang wachten voor je terug kan gaan passen en dat maakt je onzeker. ik ben bij koonings in deurne geweest en was super tevreden, ik heb in december mijn jurk gekocht en dus dat was 7maand voordien en nu moet ik in maart gaan voor mijn eerste pas en dat vind ik al lang wachten

Evelien
18-5-2012
 Meld misbruik11-2-2011 10:26:06

Super bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!!

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik13-2-2011 19:58:07

Hey Evelien,
Inderdaad niet zo leuk als je klein bent hé. Heb hier al heel veel leuke tips gezien. Ik denk persoonlijk dat het dus best is om enkel iemand mee te nemen die je vertrouwt en die jou op en top kent en eerlijk durft zijn mening te zeggen.
Ik kreeg ook al de tip om vooral het accent te leggen op de delen van je lichaam waar je WEL tevreden mee bent, dan leidt je de aandacht af van de delen die je NIET zo graag in het licht zet.
Ik trouw op 5 mei 2012 en ga in mei-juni van dit jaar voor de eerste keer gaan kijken.
Ben zelf ook maar 1,50m groot en bovendien kom ik van een 90kg en ben nu al afgeslankt tot 65kg na een maagbypassoperatie. Ik moet mijn lichaam in een heel ander perspectief leren bekijken. Ik denk nog steeds in 90kg. Heb nog steeds buik en billen. Dus zal ook niet makkelijk zijn in mijn zoektocht. Ik neem enkel mijn mama mee en hoop ook veel hulp te krijgen van de winkeldames.
Veel succes hé en vooral, laten we toch genieten van deze ervaring

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info