Nu Online
Momenteel zijn er 487 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleedjes van Pronovias & Rosa Clara richtprijzen?

10-2-2011 12:29:37
Lieve bruidjes,
Via de websites van bovenstaande merken kom ik mooie jurken tegen, echt mijn smaak.
Weet er iemand van jullie binnen welke prijscategorie deze merken vallen?

Vanaf wanneer moet ik ongeveer voor een jurk gaan kijken (de trouw is einde april '12)?
Volgens iemand op de huwelijksbeurs komt de collectie voor 2012 pas oktober/november dit jaar uit maar is dat niet te laat??
Wat denken jullie?

Alvast veel dank!!!!

Bruidje
28-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 3497

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik10-2-2011 12:46:46

Heyhey,

Normaal zeggen ze dat je best een 8 à 9 maand voor je trouw gaat zien voor je trouwkleed. Later kan ook maar dan hebben ze minder tijd om alles in orde te krijgen, dus indien mogelijk zou ik niet te lang wachten :-).

Wij trouwen 01/09/2012 dus zou ik in januari 2012 moeten gaan zien maar aangezien de nieuwe collectie inderdaad in okober/november 2011 uitkomt, ga ik dan al beginnen kijken ;-).

Groetjes!

joke
2-9-2011
 Meld misbruik10-2-2011 12:51:20

Helaba,

de richtprijzen van Pronovias: vanaf 1100€ tot 17000€, het is vrij divers. Heb zelf verschillende kleedjes aangehad van pronovias, van verschillende prijscategoriën.
Voor Rosa Clara heb ik geen enkel idee.

Betreft de termijnen. Als je 6 maanden op voorhand gaat kijken heb je normaal nog tijd genoeg (ben zelf wel iets vroeger geweest, maar dit was door omstandigheden).
Jij trouw is 28/04. In theorie kan jij zeker en vast wachten op de nieuwe collectie. In oktober is normaal bijna alles binnen? Je moet er gewoon op letten dat je dan direct in oktober gaan en natuurlijk geen 3 maanden meer twijfelt, maar je kan perfect op de nieuwe collectie wachten.

nathalie
2-7-2011
 Meld misbruik10-2-2011 14:34:54

Hoi!

Pronovias schommelt en vanaf 1200€ kan je er al een kleedje vinden! Mijn kleedje is een Pronovias!

Rosa Clara, ik was enorm fan! maar de prijzen... de collectie van Rosa Clara start vanaf 3000€, maar je hebt ook de collectie two van rosa clara en dat start vanaf 1200€ tot 3000€! de stoffen zijn uiteraard prachtig!

normaal een 6maanden op voorhand is voldoende hoor! ik ben in oktober gaan passen, vanaf de nieuwe collectie binnenkwam.

groetjes en succes!

heidi

Meld misbruik10-2-2011 15:13:27

ik ben al getrouwd, ik ben getrouwd in een pronovias, maar de levertijd was toen wel 9maand voor die jurk, de prijs was zo'n 1800euro zonder de accesoires (bolero, sluier...),
pronovias heeft een heel mooie collectie en de kwaliteid is zeer goed...

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik10-2-2011 17:39:30

Hey,

Ik heb de Pronovias Albeniz en die kost me 1650 euro ongeveer. De levertijd bij mij is 8 maanden ongeveer denk ik.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik10-2-2011 19:33:09

Hey,
ik heb ook een pronovias en deze is over de 3000 € . Maar dat is al aan een van de duurdere. De levertermijn die ik heb is negen maanden, dus voor mij geen enkel probleem.
Rosa Clara is idd startende vanaf 3000€ .
Ik zou in jouw geval ook wachten op de nieuwe collectie, of eventueel bij rosa clara in de solden gaan zien. Zij doen daar nl aan mee.
Veel succes

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik10-2-2011 22:02:26

Hey,

Ik heb Halifax van pronovias, en betaal € 1800 en een sjik! Heb het in Oktober 10 besteld en mag 30 maart gaan passen ... dus

groetjes,

Lynn

Oksana

Meld misbruik10-2-2011 23:34:56

Lien
26-3-2011
 Meld misbruik11-2-2011 17:11:37

Hey!

ikzelf trouw binnenkort (26 maart) en ben ook al van in juni gaan kijken.
Uiteindelijk heb ik een kleed van pronovias besteld uit de nieuwe collectie.
Het is allemaal een beetje krap, maar voorlopig zei de winkel dat we 5 maand zouden moeten halen (ik heb het besteld begin oktober en het zal begin maart binnen zijn)
dus ik denk dat je zeker kan wachten op de nieuwe collectie.

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik28-2-2011 10:50:45

Hallo, ik trouw ook 28/4/2012 :-) Ik ben ook enorme fan van pronovias, en heb al enkele premium suppliers gecontacteerd. In september is de collectie van 2012 binnen, en dan is er nog voldoende tijd voor herstellingen. Van de huidige collectie ben ik fan van de "Gomera" jurk , maar deze zit in een duurdere prijsklasse ( rond 2000 €). Liggen er voor de rest al dingen vast bij jou? Wij hebben een optie voor de zaal, maar voor de rest nog niets... Ben eens benieuwd hoever jij staat. Groetjes

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik28-2-2011 11:39:39

Hoi Sofie!
Bedankt voor je berichtje he!
En allereerst ook proficiat met je verloving he! :-)
Wanneer ben je gevraagd? Ik tijdens de kerstdagen...
We wilden eerst september/oktober 2011 trouwen maar er was nagenoeg niets meer vrij...

We hebben sinds vorige week onze zaal / fotograaf / ceremoniemeester vastgelegd.
Meer nog niet, uitnodigingen enzo zal nogal vroeg zijn he? :-)
Ik denk dat ik ook vanaf september zal gaan zien voor een jurk, jij?
Ik heb ook Le Chapeau (Antwerpen) gebeld & zij zeiden dat ik pas vanaf einde oktober kon langskomen voor de nieuwe collectie... Dit lijkt mij echter nogal laat, niet...?

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik28-2-2011 12:45:34

Hallo,

ik ben gevraagd op 1/1/2011.
wij hebben bewust voor 2012 gekozen aangezien het anders zo snel geregeld moest worden ( aangezien ik niet in de winter wil trouwen).

Ik moet ook eens beginnen zoeken naar een fotograaf en ceremoniemeester, maar we hebben inderdaad nog wel wat tijd hè :-)
Voor welke zaal heb je gekozen?

Eind Oktober lijkt me idd een beetje laat.
Ik denk dat ik eind augustus al eens ga bellen of er al een deel binnen is van de nieuwe collectie, en dan een afspraak maken voor begin september.
ik heb contact opgenomen met Pierre yves in Aalst en Amiga in Nederland ( beiden hoofdleveranciers van Pronovias), en ze zeiden me dan in September de nieuwe collectie binnen zal zijn.
(Le chapeau is -als ik me niet vergis- geen hoofdleverancier van Pronovias).

Groetjes,

Sofie

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik28-2-2011 12:52:52

Hoi Sofie!
Wij trouwen in Hof Ter Smisse (Hoogstraten), echt hele mooie zaal en goede prijs!
Fotograaf = weddings by lily! Echt supervriendelijk (2 dames) en hele mooie foto's!
Mijn collega is afgelopen mei getrouwd en zijn fotoboek was heel mooi (hij had dus ook deze fotografen). Ze hebben ook een mooie website!

Welke zaal hebben jullie in optie?

Spannend allemaal he! :-)

Groetjes

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik28-2-2011 13:09:35

Wij hebben de kleine graaf in Tongeren in optie staan. Inderdaad, het is allemaal heel spannend :-) Ik ga volgende maand eens werk maken van fotograaf, ceremoniemeester,... Hoe meer ik al in orde heb, hoe "geruster " ik ben :-) Groetjes

Nele
30-7-2011
 Meld misbruik13-6-2011 16:31:34

Hoi bruidjes,

Jullie hebben duidelijk dezelfde smaak in trouwjurken als ik ;-)

Onze trouwdatum komt ondertussen erg dichtbij en ik heb natuurlijk reeds een trouwjurk gevonden. Eerst was ik ook erge fan van de modellen van Rosa Clara, maar toen ik vernam dat deze nog maar starten vanaf 3000 euro ben ik verder gaan zoeken.

Uiteindelijk heb ik een kleed gevonden van het merk Lunanovias (http://www.lunanovias.com/ ). Het is van dezelfde groep waardoor de kleedjes dezelfde stijl hebben maar veel schappelijker zijn van prijs (vanaf 1000 euro). Ik ben in heel veel zaken gaan passen en raad jullie allemaal aan dit ook te doen, want het is gewoon ZALIG om te doen ;-) maar uiteindelijk kan ik de winkel Issa-Moda in Hasselt erg aanraden. Hier hebben ze al deze merken en luisteren ze heel goed naar wat jij wil op je trouwdag. Geweldig lieve mensen met verstand van zaken en de zaakvoerster is een eigen ontwerpster met oprecht advies.

www.issa-moda.be

Andere leuk stekjes om ideeën op te doen :

http://www.facebook.com/pages/Weddingspotcouk/190558594...

http://greenweddingshoes.com/

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes, Nele

Emily
6-10-2012
 Meld misbruik30-10-2011 22:18:19

Hallo iedereen,

Ik ben vorige week langsgegaan bij Rosa Clara in Antwerpen en wou toch graag even meedelen dat het echt een ongelooflijk positieve ervaring was!!! Ik vond de kleedjes van Rosa Clara heel mooi, maar mijn budget is niet al te groot, dus toen ik hoorde dat de Two collectie een stuk goedkoper is dan de gewone Rosa Clara collectie, heb ik toch maar een afspraak gemaakt. En dit is me erg goed bevallen! Het was de mevrouw zelf die me aankleedde, en zij was ongelooflijk vriendelijk en lief. Ze spreekt niet perfect Nederlands, maar het scheelt alvast niet veel en ze oefent veel om Vlaams te spreken :) Ze maakte veel tijd voor me, en was oprecht lief en grappig. Ze maakte er helemaal geen punt van dat bijna al mijn keuzes (op 1 kleedje na) van de goedkopere Two-collectie waren (rond de 2000 euro). Ze zei ook eerlijk haar mening, bv. als iets me niet stond (wat ook echt klopte). Op het einde vond ik 2 kleedjes mooi (een goedkoper van de Two-collectie (rond de 2000 euro) en een van de Rosa Clara collectie van ong. 3700 euro) en kon ik niet echt kiezen. De mevrouw zei toen eerlijk dat ze dat van de Two collectie mooier bij me vond passen en raadde me dat kleedje aan (dat dus een stuk goedkoper was als het andere!!!).
Bovendien passen veel van de kleedjes mooier aan dan verwacht of dan je zou denken. Soms lijken enkele van de kleedjes als je ze in de boekjes ziet slechts goed te staan op supermagere modellen zonder al te veel vormen, maar in het echt valt dit echt super mee, en vond ik zelfs kleedjes supermooi die ik anders NOOIT zou passen! En de stoffen zijn gewoonweg PRACHTIG!
Zo, was echt supertevreden van deze ervaring en wou dit graag met jullie delen!
Groetjes,
Emily

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info