Nu Online
Momenteel zijn er 614 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwring

11-2-2011 15:56:42
Hallo allemaal,

Vandaag zijn we voor onze trouwringen langsgeweest bij een vriendin van ons (zij ontwerpt juwelen en is goudsmid). Ik heb nog een ring van mijn vader waarvan ik de diamanten zou gebruiken voor de ring en het goud gewoon mee laat smelten...Toch zou mijn ring op net geen 1000 euro komen en die van mijn toekomstige (een gewone witgouden ring) op 750 euro.
Ik schrok er eigenlijk van dat dit zo duur is, maar naar het schijnt is de prijs het goud op dit moment echt extreem de hoogte in aan het gaan.
Betalen jullie ook zoveel?

Ellen
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 893

caroline
15-7-2011
 Meld misbruik11-2-2011 16:28:43

Bij ons op het werk, trouwen een aantal mensen en zij proberen allemaal zoveel mogelijk goud binnen de familie te "verzamelen", aangezien hij nu ongeveer rond de 20 euro per gram staat... Kan dit kloppen? Want dan zal ik ook maar eens op zoek moeten gaan vrees ik???

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik11-2-2011 16:51:22

Kan wel kloppen ja, ik weet helaas de juiste prijs niet...Ik zal eens informeren, laat je wel iets weten dan.
Ik heb wel nog 2 ringetjes die ik zou laten smelten en was al 300 euro, voor 2 ringen die niet veel wegen eigenlijk...
Zij raadde idd ook aan om zoveel mogelijk 'oud goud' te verzamelen...Dus, ik zal eens langs mijn mama gaan ;-)

caroline
15-7-2011
 Meld misbruik11-2-2011 16:56:35

:) goed idee!!! Ikke bij de oma... Vrees dat het nodig zal zijn en op zich heeft dat nog wel een leuke betekenis, zo zit er een beetje van de familie in de ringen...

Succes!

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik11-2-2011 17:10:49

Hahahaha, ja das ook mijn excuus...'oh mama, dan ben je altijd bij mij' ;-)

marta
23-7-2011
 Meld misbruik11-2-2011 17:22:27

wij hebben geelgouden ringen besteld en ik was ook verschoten van de prijs. mijn verlovingsring komt van dezelfde goudsmid en kostte maar 100 euro meer terwijl er een steen in zit. voor de trouwringen hebben alleen goud gekozen, niks anders dus ik dacht dat de prijs toch een pak lager zou liggen maar blijkbaar is de diamant goedkoper dan het goud :)

heidi

Meld misbruik11-2-2011 20:00:09

ik heb mij trouwring ook laten ontwerpen en deels laten maken met mijn oud goud.
ik had voor zo'n 360euro oud goud, maar mij ring koste wel zo'n 1650euro (wel een zeer brede met 2 diamantjes)

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik12-2-2011 15:18:33

Eigenlijk kost het best veel het goud te hergebruiken in een ring, omdat het dan nog 'opgekuist' moet worden. Het is beter het goud te verkopen of de prijs ervan (idd rond de 20 euro per gram momenteel) in mindering te brengen voor jouw ring. Niet zo romantisch natuurlijk als de ring opnieuw laten smelten... maar veel juweliers vertellen je wel dat ze je moeders ring erin verwerkt hebben, maar doen het gewoon niet zo. minder werk voor hen, en weet jij veel, je kan het niet zien he!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik14-2-2011 12:18:00

Hallo,

Wij zijn bij de hele familie langsgegaan of er niemand wat oud goud had liggen (oorbellen waarvan er eentje kwijt is, oude hangertjes, ketting die stuk is,...) Zo hadden wij uiteindelijk genoeg goud voor beide ringen. Hierdoor moesten we enkel de steentjes en het maakloon betalen. Dit kwam toen op ongeveer 1500 euro voor beide ringen. In totaal (met goud erbij) was het een 3500 euro (dacht ik). Wij hebben wel gekozen voor zeer brede en zware ringen, dus redelijk veel goud. Ik heb 21 diamantjes en mijn man 7 zwarte diamantjes. Onze ontwerpster zei ook dat als we ze nu opnieuw moesten laten maken, ze een heel stuk duurder zouden zijn.

Groetjes
Annelies

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik14-2-2011 12:18:33

Wij laten onze ringen ook maken door een collega opt werk (zit zelf in de diamant industrie) er zou ook een klein ruw diamantje in mijn ring komen. het zijn redelijk dunnen ringen in witgoud en de prijs zou voor de twee op 750 komen het goud staat idd redelijk hoog momenteel ik schrok daarjuist eventjes maar als ik dit lees zit ik toch goed met de prijs.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...