Terug naar overzicht
Bij ons op het werk, trouwen een aantal mensen en zij proberen allemaal zoveel mogelijk goud binnen de familie te "verzamelen", aangezien hij nu ongeveer rond de 20 euro per gram staat... Kan dit kloppen? Want dan zal ik ook maar eens op zoek moeten gaan vrees ik???
Kan wel kloppen ja, ik weet helaas de juiste prijs niet...Ik zal eens informeren, laat je wel iets weten dan. Ik heb wel nog 2 ringetjes die ik zou laten smelten en was al 300 euro, voor 2 ringen die niet veel wegen eigenlijk... Zij raadde idd ook aan om zoveel mogelijk 'oud goud' te verzamelen...Dus, ik zal eens langs mijn mama gaan ;-)
:) goed idee!!! Ikke bij de oma... Vrees dat het nodig zal zijn en op zich heeft dat nog wel een leuke betekenis, zo zit er een beetje van de familie in de ringen... Succes!
Hahahaha, ja das ook mijn excuus...'oh mama, dan ben je altijd bij mij' ;-)
wij hebben geelgouden ringen besteld en ik was ook verschoten van de prijs. mijn verlovingsring komt van dezelfde goudsmid en kostte maar 100 euro meer terwijl er een steen in zit. voor de trouwringen hebben alleen goud gekozen, niks anders dus ik dacht dat de prijs toch een pak lager zou liggen maar blijkbaar is de diamant goedkoper dan het goud :)
ik heb mij trouwring ook laten ontwerpen en deels laten maken met mijn oud goud. ik had voor zo'n 360euro oud goud, maar mij ring koste wel zo'n 1650euro (wel een zeer brede met 2 diamantjes)
Eigenlijk kost het best veel het goud te hergebruiken in een ring, omdat het dan nog 'opgekuist' moet worden. Het is beter het goud te verkopen of de prijs ervan (idd rond de 20 euro per gram momenteel) in mindering te brengen voor jouw ring. Niet zo romantisch natuurlijk als de ring opnieuw laten smelten... maar veel juweliers vertellen je wel dat ze je moeders ring erin verwerkt hebben, maar doen het gewoon niet zo. minder werk voor hen, en weet jij veel, je kan het niet zien he!
Hallo, Wij zijn bij de hele familie langsgegaan of er niemand wat oud goud had liggen (oorbellen waarvan er eentje kwijt is, oude hangertjes, ketting die stuk is,...) Zo hadden wij uiteindelijk genoeg goud voor beide ringen. Hierdoor moesten we enkel de steentjes en het maakloon betalen. Dit kwam toen op ongeveer 1500 euro voor beide ringen. In totaal (met goud erbij) was het een 3500 euro (dacht ik). Wij hebben wel gekozen voor zeer brede en zware ringen, dus redelijk veel goud. Ik heb 21 diamantjes en mijn man 7 zwarte diamantjes. Onze ontwerpster zei ook dat als we ze nu opnieuw moesten laten maken, ze een heel stuk duurder zouden zijn. Groetjes Annelies
Wij laten onze ringen ook maken door een collega opt werk (zit zelf in de diamant industrie) er zou ook een klein ruw diamantje in mijn ring komen. het zijn redelijk dunnen ringen in witgoud en de prijs zou voor de twee op 750 komen het goud staat idd redelijk hoog momenteel ik schrok daarjuist eventjes maar als ik dit lees zit ik toch goed met de prijs.