Nu Online
Momenteel zijn er 251 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misindeling

28-3-2006 7:29:33
Hallo trouwertjes,

Ik zit met een dringend probleem. Onze liedjes zijn doorgesturd naar onze zangers, ons misboekje is gereed maar nu blijkt dat we ofwel een nummerkeuze teveel of teweinig hebben. Blijkbaar komt er na de bezinningstekst geen lied maar bij de sanctus wel? Wie weet raad? Wat is een sanctus precies? Wij hebben enkel een groot dankgebed. Volgt er daarop ook muziek?

Alvast bedankt,
paniekerige K.

Kate
10-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 454

dominique
6-5-2006
 Meld misbruik28-3-2006 10:21:11

hej kate,

je muziekkeuze mag je normaal gezien wel een beetje zelf kiezen. maar het sanctus is een lied dat meestal in elke mis wordt gezongen. daarom zullen de zangers dit vernoemd hebben.
het sanctus is het lied: "heilig, heilig heilig de heer, de god der hemelse machten,...." (en is mooier in het latijn het sanctus dus)
da zal je waarschijnlijk wel kennen!
normaal gezien wordt dit gezongen, maar dit kan ook gewoon gelezen worden.
dus kijk nog eens goed na in je misboekje of je dit niet gewoon in de tekst van de priester vermeld hebt.
normaal gezien loopt dit wel los hoor, de priester ziet of hoort wel of dit gezongen wordt of niet.
dus geen paniek, alles zal wel in orde komen

groetjes

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik28-3-2006 12:20:35

Wij mochten met ons misboekje zo goed als doen wat we willen.

Bij ons heeft de pastoor zelfs het sanctus volledig geschrapt. En ook enkele andere dingen die hij hopeloos ouderwets vond.

Wij hebben in totaal 7 liedjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...